Asinak minden mindegy - pályán is király

2002.07.01. 12:50

Az I/1 kategória géposztály győztesei
Összidő:

Géposztály Versenyző Autó Időeredmény
F-4,0 Bódis Kálmán Porsche 03:47.166
F-2,0 Butyka György BMW 318 04:14.514
A-4,0 Keszler Mátyás Audi S2 Coupe 04:13.183
A-4,0 Faltusz Péter Peugeot 306 Maxi 04:01.782
N-0,4 Kavecz István BMW 04:01.602
N-0,2 Deák Péter Honda Integra 04:23.185

Deák Péter
-Nagyon tetszett. Volt benne gyors, lassú és dobálós. A Honda Klub elnökhelyettesétől kaptunk kölcsön egy computert, az autó ezáltal sokkal jobb lett. Holnap is végig szeretnék menni.

Hideg Krisztián
-Első nap: Bár még nem épültem fel teljesen, nagyon örülök annak, hogy végre megint autóba ülhetek versenykörülmények között. A hármas és a négyes lefogazott, így most a szerelők váltót cserélnek. Az eredményemnek nagyon örülök, hiszen ez egy vérbeli raliautó, ráadásul még a navigátor is velem jött, ami plusz 80 kilót jelent. A többit majd Veszprémben meglátjuk.

Bódis Kálmán
-Sokat dolgozott a csapat, Pistinek váltót kellett cserélni, amit Pestről taxival kellett meghozatni. Szerencse, hogy a múlt héten összeraktuk. Mivel a szabadedzést teljesítette, a Felügyelő Testület megengedte, hogy ne kelljen a két időmérőn indulnia. A pályaigazítással eltöltött plusz tíz perc elég volt arra, hogy az autó elkészüljön. Én közben azt gondoltam, ha az ifjúság nem teljesít, akkor nekem kell. Ne más kalandor vigye el a pálmát, és mentem egy 53-as kört. Igyekeznem is kellett, nehogy Zengő megelőzzön, és kiderült, hogy a két nap legjobb idejét mentem. Nem látványos, de célratörő, kaland nélküli autózással célba értem.

Faltusz Péter
-Jó meleg volt, végülis megnyertük. Az egész versenyt tesztnek szántuk, hiszen a motor vadonatúj, most már van benne 150 kilométer. A verseny előtt Havasi Peti csak annyit mondott, hogy óvatosan. Nagyon örülök ennek a helyezésnek.

Kavecz István
-Tökéletes. A mai napon nagyon jó volt a gumiválasztásom, a tegnapihoz képest 12 másodpercet javultam. A mai két versenyfutamom pedig egyformán jó volt. Nagyon jól éreztem magam.

I/2 kategória, túraautók 1600 ccm. alatt
első nap

 
   
   

Itt a Rábaringen tulajdonképpen ugyanazon versenyzők között zajlott nagy küzdelem a dobogós helyezésekért, akik már a Hungaroringen, az idény első versenyén egymásnak feszültek. Az élen a Jeney-Gáspár-Tóth-Kincses négyes próbált egyre inkább felülkerekedni a pálya adta nehézségeken. A gyorsasági szakág versenyzői számára mindenképpen újdonságot és egyben nehézséget jelent, hogy ezen a pályán féktávokkal kell megküzdeniük.

 
   
 

Érdekesség, hogy a pécsi győztes, a kategória tavalyi bajnoka, Németh "16V" Péter, azaz Szelep - ugyan nem az új Citroenjével, hanem a régi Skodájával indult - nem tudott a fenti kvartetthez igazán közel kerülni. Mindkét versenyfutamban Jeney György bizonyult a leggyorsabbnak. Szelep csak az első futamban tudta Kincses Istvánt megelőzni. Szelep Gáspár Istvánnal is nagy csatát vívott, de a második felfutáson már nem tudott annyit kihozni vén Skodájából, hogy az eggyel jobb helyezéshez elég legyen. Jeney György szombati jó szereplésével vigasztalódhatott a számára nem túl szépemlékű pécsi verseny után.

Az I/2 kategória géposztály győztesei:
Összidő:

Géposztály Versenyző Autó Időeredmény
F1,6 Jeney György Peugeot 205 Gti 04:13.518
F1,4 Kincses István Mazda RX7 04:23.473
N1,6 Gáspár István Honda Civic 04:24.119
N1,4 Janzer György Suzuki Swift Gti 04:44.683
A1,6 Németh "16V" Péter Skoda Felicia 04:24.137
A1,4 Wágner György Suzuki Swift Gti 04:34.512

Kincses István
-Jó volt, nem volt semmi problémám, kivéve, hogy az első versenyfutamban a jobb első futóművet megütöttem. Féltem, mert fékezéskor rázta a kormányt. A gumi is elkopott, vásznon van. Örülök, hogy itt egy ilyen nagyon jó versenyt rendeztek.

Gáspár István
-Szenzációs. Nincs itt semmi probléma. Jó, hogy fönt nem kell várni, és még enni és cigizni is tudok. Remélem, holnap nem hullik szét a kocsi, hurrá, hajrá, előre!

I/2 kategória, túraautók 1600 ccm. alatt
második nap

 
   
   

-Az esélyesek egyikének, Gáspár Istvánnak a Hondájában már az edzőfutamok egyikében leszakadtak a szelepei a motorban, ezért a versenyfutamokon nem tudott elindulni. A tavaly a ralikrosszból átigazolt Jeney György ott folytatta, ahol tegnap abbahagyta, magabiztosan uralta a mezőnyt, mindkét versenyfutamban első lett. Mögéje felzárkózott Németh "16V" Péter, aki erre a napra kicserélte sérült váltóját. Mivel Jeneyhez képest nagy volt a hátránya, inkább a közönségnek autózott, kézifékes fordulókkal köszönve meg az érdeklődést.

-Kincses István és Amrein Tamás küzdött egymással az élbolyban, az elsö versenyfutamon Kincses István, a második versenyfutamon Amrein Tamás volt a jobb.

I/2 kategória géposztály győztesei:
Összidő:

Géposztály Versenyző Autó Időeredmény
F1,6 Jeney György Peugeot 205 Gti 04:16.649
F1,4 Kincses István Peugeot 205 Gti 04:24.298
N1,6 Nagy Gyula Honda Civic 04:41.191
N1,4 Janzer György Suzuki Swift Gti 04:41.956
A1,6 Németh "16V" Péter Skoda Felicia 04:21.863
A1,4 Wágner György Suzuki Swift GTI 04:35.412

Jeney György
-Nagyon jó, végre egy kis ralis pálya. A gyorsaságisok is felébredtek. Örülök, mert nagyon feküdt nekem a pálya. Az autó nagyon jól viselkedett. Még nincsen tökéletesen beállítva, majd Parádra. Kicsit reménykedtem, de hogy ekkora előnnyel nyerek, arra nem számítottam. Azt hittem, nagyobb verseny lesz.

Németh "16V" Péter (Szelep)
-Csodálatos volt minden. A nézőknek igazi ralis stílusban tudtam autózni, igaz, hogy ez másodperceket jelentett, de nem bántam. A csapat nyert, ezzel már csapatbajnokok lettünk ebben az évben, annyi előnyünk van. Semmi okunk a panaszra, hiszen az első öt helyből négy a mi egyesületünkből való.

Kincses István
-A tegnapi után két gumit kellett cserélni, más gondunk addig nem is volt. A második időmérőn nem tudtam elrajtolni, a rajt előtt beesett a kuplung. Az első versenyfutamra sikerült megoldani a problémát, de a jobb első sárvédő kiszélesítése útközben elmaradt. A második versenyfutamban nem tudom, miért siettem annyira.