Lakatos Lajos, a veszprémi futam főguruja elmondta, hogy tanulva a hibákból jövőre teljesen megújult gárdával állnak csatasorba. Sportbírói tanfolyamot is szerveztek, frissen végzett bírók erősítik majd a szervezőket. Lesz gödöllői verseny is. A szervezők idén először rendeztek másodosztályú futamot, szeretnék, ha ez hagyománnyá válna. A színvonal emeléséhez teljesen új pályákkal, de csak aszfaltos versenyként tervezik a lebonyolítást.
A hazai rallybajnokság idei utolsó mozzanata, az éves díjkiosztó. Nem a teljesítményeket méltatni mentünk az ünnepségre, hanem kihasználva a lehetőséget, kifaggattuk a versenyzőket jövő évi terveikről. Most lehull a lepel a titkokról, nem kell várni tavaszig, hogy megtudjuk, ki, mivel, mikor.
A díjkiosztót megelőző sajtótájékoztatón az
MNASZ képviselői a biztonságosabb versenyek reményében jelentették
be, hogy a jövő évtől
szigorítják a versenyrendezési feltételeket. Ezek érvényében
talán kevesebb lesz az olyan balesetek száma, amelyek a nézők
helytelen magatartására vezethetőek vissza.
Az idei évben versenyt rendező csapatok
külön-külön felszólalva számoltak be a 2001-ben megrendezendő
futamok terveiről. A legjobb verseny díját a Symphonia-Budapest
rally szervező gárdája nyerte. Természetesen jövőre is megrendezik
a versenyt,
szeretnék 5-ös szorzójú EB futammá minősíttetni, ami a
külföldi versenyzők nagyobb létszámát is jelenthetné, de ez jövőre
még nem oldható meg, így továbbra is 2-es szorzójú lesz. A verseny
hossza és a pályák az eddigiekhez hasonlóak maradnak.
A pécsi Mecsek Rally kissé korábban, szeptember második hétvégéjén kerül lebonyolításra. Bár a Mecsekben nem sok lehetőség van újításra, találtak a szervezők új pályát úgy, hogy a tisztán aszfaltos futam megmarad. A miskolci és a zalai futamok szervezője jövőre három verseny megrendezésére adott be kérelmet, de ebből csak kettőre kapott engedélyt, ezért az idei évhez hasonló futamokra számíthatunk tőlük jövőre is.
A díjazott versenyzők tömegében sétálva villámcsapásként tettem fel mindenkinek ugyanazt a kérdést: jövőre milyen autót terveznek, mennyi az esély, hogy meg is szerezzék? A magyar, vagy külföldi bajnokságban fognak versenyezni? Sokan mosolyogva mondták a szokásos, kitérő válaszokat, de azért egy-egy elejtett szó mindig segít a kimondhatatlan megfejtésében.
Ifj.Tóth János-Tóth Imre
Az abszolút bajnokpáros háza táján, mondhatni szerencsére,
nem sok változás várható.
Marad a Peugeot 206 WRC, az újabb magyar bajnoki cím elérése
a cél, esetleg néhány EB futam mellette, ha a hazai futamokkal
nincs ütközésben.
Érdi Tibor-Varga István
-Már 10. éve versenyzünk együtt Pistivel. Az idei (sokadik)
abszolút 2. helyezés után szeretnénk végre fellépni a legfelső
fokra. Ehhez azonban mindenképpen egy WRC szükséges, mert a mi A-s
autónkal ez elképzelhetetlen. Az autót ugyan áruljuk, vevő is lenne
rá, de
nem merjük eladni, mert hiányzik az új autóhoz a különbözet.
Ha ezt nem sikerül előteremteni, akkor nagy hátrányba kerülnénk,
mert ilyen jó autót, mint a mostani már biztosan nem tudunk venni.
Ha ez marad jövőre, akkor teljes felújításon esik át az évad
kezdete előtt.
Turi Tamás-Papp György
-Persze, hogy WRC. De még nem tudni milyen típus. Igazából
három lehetséges autó közül tudunk választani, de még folynak a
tárgyalások. A csapat változatlan marad, újabb támogatóval
kiegészülve biztosabbnak tűnik az évad.
-Hol a navigátorod?
-Valahol az autópályán lemaradt, még nem ért ide.
Tagai Bros.
-Mi maradunk az N4-ben. Esetleg új autóval, de biztos, hogy
az is Mitsubishi lesz. Szeretnénk újra megnyerni az N csoportot,
esetleg külföldön is szerepelnénk, de ez nem annyira fontos nekünk.
Fülöp Rajmund-Ferencz Ramón
-Már két éve az Octavia-val versenyzünk, idén végre beérett a
technika, megnyertük az F2-t. A Skodát már eladtuk, kisebb autót
szeretnénk jövőre. Komoly tárgyalásokat folytatunk egy
1600 ccm-es Ford Puma megszerzésére. Már voltunk kipróbálni
is az autót, rendkívül jó. Ha ez esetleg mégsem jönne össze, akkor
Fiat Punto Kit-Car lesz. A kettő közül valamelyik biztosan látható
majd a társaságunkban a jövő évi futamokon.
Kupcsik Szilárd-Koronczai Tibor
-Az N2 kategóriát sikerült megnyernünk. Jövőre új
navigátorommal, szeretnénk felsőbb osztályba lépni. Teljesen
mindegy, milyen típus, csak
A5 vagy A6-os legyen. Ezt a lépést azonban csak akkor tudjuk
megtenni, ha anyagi kereteink az egész évi versenyzésre
biztosítottak lesznek. Amennyiben ez nem lesz adott, marad az
eddigi autó.
Oroszlánék
-Nálunk nem lesz nagy változás. Marad az autó. Esetleg év
közben váltunk Evo. 7-re. Előbb azonban szeretnénk megismerni az új
autó paramétereit, mert kérdés, hogy megéri-e a csere a
ráfordítandó összeget. Ha nincs nagy különbség a két autó között,
akkor nem váltunk. Az N csoportban módosulnak a szabályok, kedvező
és hátrányos irányban egyaránt, de biztos, hogy felhígul a mezőny.
A magyar bajnokságban indulunk elsősorban, ha a hazai futamoknak
vége,
esetleg a Semperiten vagy valami más külföldi versenyen is
rajthoz állunk
Kesjár János-Takács Attila
-Nem nyilatkozunk, nagyon korán van még így decemberben. Csak
annyit, hogy F2 és német márka.
Aschenbrenner György-Percze Nándor
-Az idei kategória győzelmünk után nem szeretnénk megint
ugyanazzal az autóval menni. Tárgyalunk a Suzuki új típusa, az
Ignis Kit-Car (1600 ccm) ügyében, de ez még nagyon új autó,
most folyik a homologizálása. A tervek közt van még a Suzuki Baleno
Kit-Car is, de ez a 2000 ccm-s autó már kissé öregecske és
gyengécske az ellenfeleihez képest, mi jobban szeretnénk az Ignist.
Vojcsik Golyó
Volt év közben egy komoly balesetem, függetlenül az
autóversenyzéstől. Két hét kóma után álltam talpra. Lefogytam
nagyjából 20 kilót. Most rendszeresen úszom és erősítek, hogy a
nálunk
Miskolcon hagyományos hójárásra képes legyek kezelni az
autót. De az erősítés már a jövő évre is vonatkozik. Az új autó WRC
lesz, de psszt... Erről többet nem szabad beszélni.
Ennyi. Marad még mit találgatni bőven.