Lakatos Lajos, a veszprémi futam főguruja elmondta, hogy tanulva a hibákból jövőre teljesen megújult gárdával állnak csatasorba. Sportbírói tanfolyamot is szerveztek, frissen végzett bírók erősítik majd a szervezőket. Lesz gödöllői verseny is. A szervezők idén először rendeztek másodosztályú futamot, szeretnék, ha ez hagyománnyá válna. A színvonal emeléséhez teljesen új pályákkal, de csak aszfaltos versenyként tervezik a lebonyolítást.
A hazai rallybajnokság idei utolsó mozzanata, az éves díjkiosztó. Nem a teljesítményeket méltatni mentünk az ünnepségre, hanem kihasználva a lehetőséget, kifaggattuk a versenyzőket jövő évi terveikről. Most lehull a lepel a titkokról, nem kell várni tavaszig, hogy megtudjuk, ki, mivel, mikor.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A díjkiosztót megelőző sajtótájékoztatón az
MNASZ képviselői a biztonságosabb versenyek reményében jelentették
be, hogy a jövő évtől
szigorítják a versenyrendezési feltételeket. Ezek érvényében
talán kevesebb lesz az olyan balesetek száma, amelyek a nézők
helytelen magatartására vezethetőek vissza.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az idei évben versenyt rendező csapatok
külön-külön felszólalva számoltak be a 2001-ben megrendezendő
futamok terveiről. A legjobb verseny díját a Symphonia-Budapest
rally szervező gárdája nyerte. Természetesen jövőre is megrendezik
a versenyt,
szeretnék 5-ös szorzójú EB futammá minősíttetni, ami a
külföldi versenyzők nagyobb létszámát is jelenthetné, de ez jövőre
még nem oldható meg, így továbbra is 2-es szorzójú lesz. A verseny
hossza és a pályák az eddigiekhez hasonlóak maradnak.
A pécsi Mecsek Rally kissé korábban, szeptember második hétvégéjén kerül lebonyolításra. Bár a Mecsekben nem sok lehetőség van újításra, találtak a szervezők új pályát úgy, hogy a tisztán aszfaltos futam megmarad. A miskolci és a zalai futamok szervezője jövőre három verseny megrendezésére adott be kérelmet, de ebből csak kettőre kapott engedélyt, ezért az idei évhez hasonló futamokra számíthatunk tőlük jövőre is.
A díjazott versenyzők tömegében sétálva villámcsapásként tettem fel mindenkinek ugyanazt a kérdést: jövőre milyen autót terveznek, mennyi az esély, hogy meg is szerezzék? A magyar, vagy külföldi bajnokságban fognak versenyezni? Sokan mosolyogva mondták a szokásos, kitérő válaszokat, de azért egy-egy elejtett szó mindig segít a kimondhatatlan megfejtésében.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ifj.Tóth János-Tóth Imre
Az abszolút bajnokpáros háza táján, mondhatni szerencsére,
nem sok változás várható.
Marad a Peugeot 206 WRC, az újabb magyar bajnoki cím elérése
a cél, esetleg néhány EB futam mellette, ha a hazai futamokkal
nincs ütközésben.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Érdi Tibor-Varga István
-Már 10. éve versenyzünk együtt Pistivel. Az idei (sokadik)
abszolút 2. helyezés után szeretnénk végre fellépni a legfelső
fokra. Ehhez azonban mindenképpen egy WRC szükséges, mert a mi A-s
autónkal ez elképzelhetetlen. Az autót ugyan áruljuk, vevő is lenne
rá, de
nem merjük eladni, mert hiányzik az új autóhoz a különbözet.
Ha ezt nem sikerül előteremteni, akkor nagy hátrányba kerülnénk,
mert ilyen jó autót, mint a mostani már biztosan nem tudunk venni.
Ha ez marad jövőre, akkor teljes felújításon esik át az évad
kezdete előtt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Turi Tamás-Papp György
-Persze, hogy WRC. De még nem tudni milyen típus. Igazából
három lehetséges autó közül tudunk választani, de még folynak a
tárgyalások. A csapat változatlan marad, újabb támogatóval
kiegészülve biztosabbnak tűnik az évad.
-Hol a navigátorod?
-Valahol az autópályán lemaradt, még nem ért ide.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Tagai Bros.
-Mi maradunk az N4-ben. Esetleg új autóval, de biztos, hogy
az is Mitsubishi lesz. Szeretnénk újra megnyerni az N csoportot,
esetleg külföldön is szerepelnénk, de ez nem annyira fontos nekünk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Fülöp Rajmund-Ferencz Ramón
-Már két éve az Octavia-val versenyzünk, idén végre beérett a
technika, megnyertük az F2-t. A Skodát már eladtuk, kisebb autót
szeretnénk jövőre. Komoly tárgyalásokat folytatunk egy
1600 ccm-es Ford Puma megszerzésére. Már voltunk kipróbálni
is az autót, rendkívül jó. Ha ez esetleg mégsem jönne össze, akkor
Fiat Punto Kit-Car lesz. A kettő közül valamelyik biztosan látható
majd a társaságunkban a jövő évi futamokon.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kupcsik Szilárd-Koronczai Tibor
-Az N2 kategóriát sikerült megnyernünk. Jövőre új
navigátorommal, szeretnénk felsőbb osztályba lépni. Teljesen
mindegy, milyen típus, csak
A5 vagy A6-os legyen. Ezt a lépést azonban csak akkor tudjuk
megtenni, ha anyagi kereteink az egész évi versenyzésre
biztosítottak lesznek. Amennyiben ez nem lesz adott, marad az
eddigi autó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Oroszlánék
-Nálunk nem lesz nagy változás. Marad az autó. Esetleg év
közben váltunk Evo. 7-re. Előbb azonban szeretnénk megismerni az új
autó paramétereit, mert kérdés, hogy megéri-e a csere a
ráfordítandó összeget. Ha nincs nagy különbség a két autó között,
akkor nem váltunk. Az N csoportban módosulnak a szabályok, kedvező
és hátrányos irányban egyaránt, de biztos, hogy felhígul a mezőny.
A magyar bajnokságban indulunk elsősorban, ha a hazai futamoknak
vége,
esetleg a Semperiten vagy valami más külföldi versenyen is
rajthoz állunk
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kesjár János-Takács Attila
-Nem nyilatkozunk, nagyon korán van még így decemberben. Csak
annyit, hogy F2 és német márka.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Aschenbrenner György-Percze Nándor
-Az idei kategória győzelmünk után nem szeretnénk megint
ugyanazzal az autóval menni. Tárgyalunk a Suzuki új típusa, az
Ignis Kit-Car (1600 ccm) ügyében, de ez még nagyon új autó,
most folyik a homologizálása. A tervek közt van még a Suzuki Baleno
Kit-Car is, de ez a 2000 ccm-s autó már kissé öregecske és
gyengécske az ellenfeleihez képest, mi jobban szeretnénk az Ignist.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Vojcsik Golyó
Volt év közben egy komoly balesetem, függetlenül az
autóversenyzéstől. Két hét kóma után álltam talpra. Lefogytam
nagyjából 20 kilót. Most rendszeresen úszom és erősítek, hogy a
nálunk
Miskolcon hagyományos hójárásra képes legyek kezelni az
autót. De az erősítés már a jövő évre is vonatkozik. Az új autó WRC
lesz, de psszt... Erről többet nem szabad beszélni.
Ennyi. Marad még mit találgatni bőven.
