Vége az RTE-nek

2006.09.26. 21:49

Eldőlt minden bajnoki cím, pedig a versenybe sok fog beletört.

Persze csak idénre, mivel a CONRAD Rali-Túra Bajnokság hetedik, évadzáró futama zajlott le a hétvégén Szendrő környékén. Mielőtt ide érkezett a mezőny, a legtöbb kategória, kupa, sőt még az abszolút végeredmény is teljesen nyitott volt. A legfontosabb kérdés mégis az volt, hogy a 102 pontos ifj. Érdi Tibor meg tudja-e védeni bajnoki címét a trónkövetelő Bosch Péterrel szemben, aki tőle csupán két ponttal lemaradva várta a hetedik futamot.

Ifj. Érdi Tibor már a verseny előtt elektronikai gondokkal küzdött: sokáig az is kérdéses volt, hogy rajthoz tud-e állni vasárnap reggel. Az elektronikát sikerült az utolsó pillanatban megjavítani, így aztán nem lett gond a rajthoz állással. A rajtolással már annál inkább. Az első gyorson a beíró és a rajt között letört az ékszíjtárcsájuk, és ebben a pillanatban búcsúztak a futamtól, és – hacsak Bosch nem hibázik nagyot – a bajnoki címtől is.

Bosch Péternek innentől már csak az volt a lényeg, hogy a nyolcadik hely fölött végezzen, és akkor ő a bajnok. De, hogy ne legyen ilyen egyszerű, a két szakasz után a szervizparkba tévedőt az a látvány fogadta, hogy Bosch szervize hatalmas rohangálásban van, lent a váltó, többen az autó alatt fekszenek, és mindenki nagyon ideges. Annyit tudtak, hogy valami nem stimmel, nem volt hátsó hajtás, csúszik az autó, de ebben a szervizben nem tudták ezt orvosolni. Így vágtak neki a második körnek.

Bosch a gondok ellenére is a mezőny elejében tudott maradni, bár a futamgyőzelemre ekkor már nem nagyon számíthatott. A szakaszokat sorra Lovász Pál nyerte. A harmadik szakaszon már jókora előnnyel vezette a versenyt, mikor a gyors közepén defektet kaptak, és hogy ne verjék szét teljesen az autót, megálltak kereket cserélni. Így ő sem lehetett a futamgyőztes, lévén nyolc és fél perc hátrányt szedett össze.

De nem csak rajtuk fogott ki ez a két pálya. A szakaszok széle olyan volt, mint egy autóbontó. Egész végig jobbra is, balra is kissé vagy kevésbé összetört, vagy törés nélkül, de kiesett autók látványa mesélt szavak nélkül arról, hogy ez bizony kemény verseny volt. A szervizek sem pihentek. A legtöbb helyen lázas munka folyt, több-kevesebb sikerrel. A nagy visszatérő, Niesz Ferenc két szakasz után adta fel a versenyt, mert lefogazott az egyes a váltójukban, de Határ István sem tudott a pályákra koncentrálni, mert folyton azt figyelte a gyorsokon, hogy mi lehet a baj a váltójukkal, de ő szerencsésebb volt, folytatni tudta a versenyt.

Boschék aztán úrrá tudtak lenni a technikai gondon, és végül sikerült az élre állva futamgyőzelemmel befejezni a versenyt, így megszerezték az idei bajnoki címet is. Az I. V-METÁLBAU Szendrő Rali második helyén Határ István végzett a Peugeot 306-ossal, a harmadik Orczy Gergely lett a Subaru kormánya mögött.

Mostanra tehát minden kategóriában eldőlt a bajnoki cím sorsa. Az A3-ban Hibján József ugyan csak a harmadik helyen végzett Szendrőn, de ez elegendő volt az év végi első helyezéshez. Az N1-ben Oberlingéknek sem kellett rohanniunk, így a szendrői második helyük bőven elég lett a bajnokság első helyéhez. Az A/LADA kupát Hibjánék, Míg a H/K2 kupát Rafaelék esésével magabiztosan vihette haza Kosztolányi Imre.

Sok szerencse (vagy pech) és nagy lelkierő kellett ehhez a versenyhez, és tulajdonképpen az egész évadhoz is. Mindenkinek. De azt hiszem, nem nagy újdonság, ha azt mondom, Bosch Péter és Kis-Tóth Miklós nem erre gondolt, csak nagyon boldog volt a célban, hisz élete első bajnokságán nyerni tudott. Ám Ifj. Érdi Tiboréknak sincs szégyellnivalójuk, hisz nagyon tisztességes csatában maradtak alul, bár ők most még bizonyára nagyon csalódottak, mert nem tudták megvédeni a tavalyi címet.

2007-re mindkettőjüknek fel van adva a lecke: egyiknek megtartani, a másiknak visszaszerezni a bajnoki címet. Ha csak ebből indulok is ki, azt hiszem nem tévedek, ha már most a nyakam teszem rá: a CONRAD Rali-Túra Bajnokság 2007-ben is nagyon izgalmas lesz.

A Rali-Túra Bajnokság hivatalos oldala a www.rte.hu.
Köszönet a képekért MRY-nek és az itiner.hu-nak.