A pályák a magyarokat sem kímélték

2000.10.23. 17:03

Az első nap, akárcsak Korzikán - mint Korzikán - a Peugeot-k fölényét hozta. Gilles Panizzi és Francois Delecour a nagy nyertesei a verseny nyitányának. A rajttól kezdve végig az eredménylista legtetején szerepeltek, és Panizzi mindvégig tartani tudta a vezető pozíciót.

 
   
   

Az egyetlen aki tartani tudta a tempót velük Richard Burns volt Subarujával. A nap végére a két oroszlános autó között a különbség 15 s volt, míg a második napot harmadikként kezdő Burns 26 s-re maradt le az elsőtől. Mögöttük viszont hatalmas csata alakult ki negyedik helyért. A harcban Marcus Grönholm - ugyancsak Peugeot-val -, Piero Liatti a Ford Focus WRC-vel, és a ,,matador" Carlos Sainz szintén Focus WRC-vel küzdött. A csatát végül is Sainz nyerte, így ő kezdte a szombatot negyedikként, míg mögötte Liatti majd Grönholm következtek. Igazság szerint ennek a csatának volt még egy szereplője Longhi személyében, aki egy Toyota Corrola WRC-vel indult, de ő szerencsétlenül lecsúszott az útról és így a verseny feladására kényszerült. Grönholm elégedett volt a teljesítményével, de ő is a szárazabb időben bízott.

 
   
 

A Korzikán sérülést szenvedett Colin McRae nagyon jól kezdett, de a nap végén ,,csak" a nyolcadik helyre futott be, a tavalyi világbajnok Tommi Makinnen mögé. Bár a verseny elején fájlalta az arcát és az orrát, de később ez elmúlt és nyilatkozata alapján nem akadályozta a vezetésben.

 
   
   

Jó néhány A8-as autót és WRC-t maga mögé utasítva, nem kis meglepetésre az abszolút 13. helyen és a kétkerék hajtású autók között messze az élen állt a nap végén az olasz Travaglia - Zanel páros Peugeot 306 tipusú autójukkal.

A napközbeni szerviz parkban Makkinen rossz időért rimánkodott. Ekkor még a 9. helyen állt Sainz mögött, s a hátsó felfüggesztés cseréjében látta az előbbre lépés lehetőségét. Ez be is igazolódott, hiszen a hetedik helyen zárta a napot.

Az eső beköszöntével a francia Delecour kicsit lassabbra vette az iramot, s belátta, hogy a közvetlenül mögötte autózó Panizzi - időben természetesen előtte állt már ekkor is, csak a rajtszám miatt haladt mögötte - hihetetlenül gyors. Nem zavarja semmilyen időjárási tényező. Minden gyorsasági szakaszt megnyert ezen a napon. ,,Az autó tökéletes, annyi pontot szerzek a Peugeot-nak, amennyit csak tudok."- nyilatkozta a szerviz ponton

 
   
 

A Subaru pilóta Burns már nem rajongott annyira az esőért. Szárazon nagyon magabiztosan hajtott, de a nedves úton már nem érezte annyira biztosnak a kormányzást és a fékezést. A csapat másik pilótája Simon Jean-Joseph ugyanebben a cipőben járt. A harmadik szakaszon nekicsúszott egy falnak, és összetörte a jobb hátsó kereket. Így hajtott a következő gyorsaságira, ahol megpróbált nagyon óvatosan, mégis gyorsan hajtani, de a balos kanyarokban hihetetlenül csúszkált az autója.

Liatti a Ford Focus WRC-ben a differenciálművel bajlódott, melyet egyszer ki is cseréltek napközben de az egész autó vibrálása nehezítette a dolgát.

 
   
   

A Seatos Didier Auriol is a diffi beállításával küzdött, de végül is sikerült optimális értékeket eltalálnia, így a harmadik gyorson remek időt ment. Viszont a negyedik szakaszra már csak három henger duruzsolt a Cordoba Evo 2.-ben egy gyertyapipa törése miatt.

A versenyben maradt 91 csapat indult másnap a kora reggeli sötétségben a San Remo-tól északra helyezkedő gyorsaságikra, hogy megküzdjön egymással és az igen változékony időjárással. 160 km eszeveszett hajtás várt rájuk, s az e napi szakaszokat is mindkét irányból teljesíteniük kellett.

Sajnos a magyar csapatnak a 13. gyorsasági szakaszon műszaki problémájuk akadt, s nem sikerült befejezniük a második napot, így kiestek a versenyből.

 
   
 

A Peugeot csapat viszont tarolt. Panizzinak minden esélye meg van, hogy megnyerje a versenyt, hiszen 21 másodpercre növelte előnyét csapattársával Delecourral szemben, aki a második helyen zárta a szombatot. Delecour visszatért a tavalyi beállításokhoz, mert azokat jobbnak érezte, de a szervízparkban úgy nyilatkozott, hogy nem látja esélyét az előrébb lépésnek. Panizzi túl kemény gumikat választott, ezért kissé lelassult két szakaszon is, de autója továbbra is tökéletes.

Makinen pedig a Mitsubishi volánja mögött jön föl mint a talajvíz, harmadik helyen vághat neki a vasárnapi szakaszoknak, igaz egy percnyi hátrányából nem valószínű, hogy letud dolgozni. Teljes mértékben meg volt elégedve az autóval, bár reggel volt egy kis problémája az egyik hátsó kerékkel, de ez megoldódott. Próbálja megtartani a helyét a verseny végéig, bár Marcus Grönholm Peugeot-jával a nyakában liheg, mindössze 2 másodpercre lemaradva Tőle érkezett a negyedik helyre.

 
   
   

A Ford csapat az ötödik és a hatodik helyet bérelte ki magának Sainz és Mcrae sorrendben, míg a harmadik pilóta, Piero Liatti motorproblémák miatt állt ki.






 
   
 

Travaglia továbbra is tartja vezető pozícióját az F2-ben és abszolútban is előrébb lépett, egészen a 11. helyig.

A rengeteg kieső között van a Subaru csapat versenyzője, Richard Burns, aki a 10. szakaszon egy sziklának hajtott, megsérült a hűtő és mire a folyadék nélküli motorral a szervízpontra ért, már nem tudtak segíteni a szerelők, ezért kényszerült a verseny feladására. Vegyes érzelmeket okozott a csapatnak a világbajnok esélyes Burns kiesése és a második pilóta Simon Jean-Joseph élete legjobb szereplése. Jean-Joseph ugyanis a tizenegyedik szakaszon a leggyorsabbnak bizonyult és a napot is az abszolút hetedik helyen zárta. Burns-nek idén ez az ötödik versenye ahol nem szerez pontot, és a világbajnoki cím megszerzéséhez már nem engedhet meg magának több ilyen esetet. Mivel a hátralévő futamokat (Ausztrália és Anglia) tavaly Ő nyerte és minden esélye megvan erre idén is, még nem veszett el a remény.

A Seatosok csak a nap végére találták meg az optimális beállításokat, így kissé hátrébb csúsztak az eredménylistán.

 
   
   

Vasárnap reggel hétkor vágtak neki a mindössze kettő, összesen 41 km hosszú gyorsasági szakasznak. Ezen a napon nem történt semmi változás az éllovasok között. Panizzi nyerte a futamot, a második Delecour lett. Grönholm pontszerző helyre érkezvén megtartotta a világbajnoki vezető helyét. S a Ford csapat is elégedett lehet Sainz és McRae teljesítményével, hiszen a negyedik és az ötödik hely az lett Övék.

A következő erőpróba a kíméletlen, murvás szakaszairól ismert Ausztráliai futam lesz.