Rettenetes harcok, váratlan autótörések, rendesen kiosztott büntetések tartották izgalomban a versenyzőket és a fanatikus rajongókat. A végeredmény pedig.... na de nem lövöm le a poént.
A hétvégi rali OB futam rendezői kissé eltértek az eddig
megszokott formáktól. Az hagyján, hogy
a prológot az első versenynap utolsó gyorsaságijaként
tartották, ráadásul ez már murvás talajú volt - ahogy a teljes
második nap is -, az előtte levők viszont aszfaltosok. Ráadásul
csütörtök este komplett vacsorával vendégelték meg a teljes mezőnyt
egy gyönyörű kastélyban, közel Szombathelyhez. Magára vessen, aki
nem volt ott.
Ennek ellenére a mezőny nem énekelhette önfeledten, hogy "mind itt
vagyunk, Barbi", mert már a nevezési listán is mindössze 79 páros
neve szerepelt,
a rajtnál végül már 60-an se voltak. Valószínűleg azért is
hiányoztak néhányan, mert ez a környék nem tartozik az autentikus
rali Mekkák közé, valamint az év végi mínuszolásra gondolva többen
is pont ezt a futamot húzták ki a naptárukból, költségcsökkentés
miatt. Pedig ami a hétvégén volt, az valami borzalom. Rettenetes
harcok, váratlan autótörések, és rendesen kiosztott büntetések
tartották végig izgalomban a versenyzőket és a rajongókat. A
végeredmény pedig.... na de nem lövöm le a poént. Tessék szépen
elolvasni az egészet.
A csütörtöki gépátvételnél már kiderült néhány apróság.
Egyértelművé vált, hogy a Szilágyi-Domonkos-Subaru trió nem vesz
részt a versenyen, és a korábbi pletykák igaznak bizonyultak,
miszerint autójukkal Kiss Feri, a korábbi kétszeres bajnok - aki
jelenleg vírusos pénzhiányban szenved - fog indulni. Szilágyiék
korábbi szponzora felbontotta a szerződést a Korda Erik féle
csapattal, így vált szabaddá a Subaru, de az utolsó pillanatban
derült ki Kiss Feriéknek, hogy a tulajdonos nem kötött rá
biztosítást, így nem mertek elidulni vele. Ezért aztán csak
előfutottak egy Subaru Foresterrel, ami nem magyar rendszámot és
szép bukócsövet viselt. Itt voltak viszont Tagaiék, akiknek végre
nem vitték el az autójukat a bérlők, így saját maguk ülhettek bele
versenyezni. No meg felbukkant egy korábbi N csoportos bajnok neve
is egy Mitsubishi Lancer Evo. VI. mellett. Elek István tért vissza,
nem is akárhogyan.
A pénteki első gyorsaságin már megkezdődtek az izgalmak.
Benik Balázs ismét a 2002-es Focus WRC-vel indult, melyet a korábbi
törésből sikerült talpra állítani, és rögtön az élre is ugrott.
Ifj.Tóth János csak a második időt autózta. Az előző veseny
győztese, Szabó Gergő most nem hozta a formáját, de ez nem is
csoda, mivel 38 fokos lázzal ült a ?koda Octavia WRC-ben, és nem
találta a helyét.
A második szakaszon Benikék tovább növelték előnyüket, és
Janikánál még Angyalfi is gyorsabban haladt. Ezen a szakaszon már
történtek balesetek is. Először Botkáék rohantak be az erdőbe
Mitsubishijükkel, nem csak a fényezést karcolva. Az autó ott is
maradt a fák között, ahogy Balázs Öcsi Ladája is. Meg még Holczer
is becsúszott egy árokba, de közel 4 perces huza-vonával sikerült a
Peugeot-t visszacibálni az útra, és folytatni tudta a versenyt.
Valószínűleg ekkor jött el az a pillanat,
amikor Rolf Schmidt, Janika autójának tuningmester-mágusa
tekert egyet a potméteren, mert a következőn 2,4 másodperccel
hasított gyorsabban a 206 WRC, mint Benik. A következő gyors után
pedig már csak 1 tized másodperc volt a kettőjük közti különbség.
Az ötödik gyors után át vette a vezetést a Bomba! - páros, bár
előnyük mindössze 3 tized volt. Ez a tizedelés egyébként a
későbbiekben tovább folytatódott, de most nézzünk kicsit hátrébb.
Az A8 kategóriában Asi Mitsubishije megközelíthetetlen volt.
A szintén rettentően repesztő Turi már közel félpercnyi hátrányban
állt mögötte a második helyen az ötös gyors után. Az N csoportban
Elek állt az élen, akinek édesanyja valószínűleg folyamatosan
csuklott, mert fiacskája nem örvendett túl nagy népszerűségnek: a
bajnokság negyedik futamán bekapcsolódni, és még pontokat is
rabolni sokak szemében bűnnek számít. Az F2 ekkor még unalmasan
alakult. Bútor elöl, mögötte Herczig a másik piros Saxo-val.
Az N3-ban természetesen Krózser vezetett, ahogy az N2-ben
meg Hostyánszky, a máshonnan ismerős Rózsa Norbert nevű
navigátorával. Ekkor már tisztán látszott, hogy az N3-hoz sorolt
N2-es páros - mert összes ketten rajtoltak el a kategóriában - nem
fog pont nélkül távozni. A VFTS mezőnyben Matics-Hodula-Osváth volt
a sorrend, amiből Osváth csavarozott lába mindenképp kiemelendő. A
Salgó előtt sikerült eltörnie, és mostanra került olyan állapotba,
hogy versenyautóba ülhetett vele. Ehhez képest a harmadik hely több
mint jó. A bajnokságot jelenleg vezető Pethő autójába a fehérvári
csapágyasra hajtás után új motor készült, a bejáratást a
Szob-Szombathely táv lábon történő megtétele jelentette. Vagy az új
motor, vagy a légköri viszonyok hatása a mindenkori szellemi-, és
fizikai állapotra - meleg volt - okozta, hogy a negyedik hely körül
tudott csak haladni.
A hatos gyors után a srácok bevonultak a nagy szervizparkba,
ahol átépítették a futóműveket murvásra, mivel a napi utolsó, és a
teljes másnapi pályák ilyet igényeltek. Ezen az utolsó gyorson
aztán Asi olyat ment, de olyat... , hogy éjszaka a felügyelő
testület meg is büntette. A szakaszt ő nyerte, lenyomva a
versenyben levő 4 WRC-t (!), de az igazi poén az volt, hogy Benik
Balázs ismét átvette a vezetést Janikától. Asi büntetése
pályaelhagyás miatt született, a fiú - pályafutása során
valószínűleg nem először - vágott le néhány kanyart, de most
lebukott. A szabály szerint ekkor figyelmeztetéstől kizárásig
terjedhet a büntetés, és a felügyelő testület valamiért az
időbüntetés mellett döntött, a kérdés már csak az volt, hogy ez
mennyi legyen. Három javaslat született: 3 perc, 5 perc 10 perc.
Aztán szavaztak: a három perc túl kevés, a 10 meg túl sok, legyen
5. Jó.
Ezzel a 24. helyre csúszott az ekkor már a bronzéremmel
kacsintgató Asi. De, hogy mégse kelljen a Ladák között haladnia
szombaton, a 15. helyről rajtolhatott. Ez a nap is eseménnyel
kezdődött. A harmadik helyen álló
Angyalfi az első gyorson nekiszaladt egy drótkerítésnek,
amit szépen feltekert a futóművére. Az autón nem történt sérülés,
de meg kellett várni a műszaki mentőket, akik levágták a drótokat.
Ők viszont csak az utolsó versenyautó után léphettek a pályára, így
Angyalfiék akkora hátrányba kerültek, hogy nem is folytatták a
versenyt.
A gyorsot ismét Asi nyerte, most levágás nélkül. Ezt egyébként
összesen négyszer tette meg a mai napon, ami azért jelent valamit.
Benik ismét gyorsabb volt Janikánál, de még mindíg csak 1.8 volt az
összetett különbség. Aztán jött Rolf, és Janika átvette a
vezetést... előnye 2 tized másodperc!
Herczigék is bekapcsoltak valamit, mert kezdték
megközelíteni Bútorékat. Az N-ben Tobakék, és Szajkyék kezdték meg
a felzárkózást. A VFTS-eknél Pethő nyerte a gyorsokat. Régebben a
Ladások esküdtek az Y mintás Stomil gumikra, és úgy látszik most is
kiváló az Y-os gumi, csak most nem a futófelületen, hanem a gumi
márkájának kezdőbetűjénél jelentkezik.
A 10. gyorson Janika hozzátett előnyéhez 1 tizedet(!), aztán a
következőn még 8-at, de a 12-es gyorson mindent elveszített. Ismét
Benik állt az élen. Eközben Asi már a 8. helyre zárkózott fel. Az N
élére felugrott egy kicsit Ifj.Tobak, de a hátsó difi szétesése
miatt kiestek hamar. Az F2/A6-ban Herczigék 4 tizedre közelítették
meg Bútorékat. A következő gyors után pedig egálban álltak. Bútor
Robi ekkor kipakolt minden felesleget az autóból:
ásványvizes palack, átizzadt törülköző röpködött mindenfelé.
És úgy látszik eredményes volt a művelet, mert az utolsó két
gyorson legyőzte csapattársát, és ismét ő nyert.
Janika befejezte Benik ostromlását, és Kiss Feri bajnoki címei óta
először esett meg, hogy versenyben legyőzetett. A harmadik helyre
Szabó Gergő érkezett, a lázával együtt. Asiék az egyik etapon
megálltak cseresznyézni, és míg a fáról csipegettek, eltűnt az
autójuk. Mikor visszafordultak sehol sem látták. Az történt,
hogy a kézifék rögzítő stiftje kiesett, és az autó járó motorral
begurult az út melletti szántóföldre... két árkon is keresztül.
Szerencsére nem járt arra felügyelő testületi tag, és nem büntette
meg őket ismét pályaelhagyásért, az pedig a másik szerencse, hogy a
szántón nem napozott épp néhány szerelő a csapatból. Mert akkor még
óvás is lett volna... Így aztán Asi az abszolút ötödik helyre
tudott befutni, az A8 ezüstérme mellett.
Oroszlánék az utolsó gyorson vágtak telibe egy fát, és
kiestek az N csoport második helyéről. Pethő viszont minden gyorsot
megnyerve a H csoport élén végzett, tovább erősítve vezető
pozícióját a bajnokságban. Következő futam július közepén a
Veszprém Rali lesz, ismét murvás pályákon.
|
|