Szöges virsliken szállni élvezet

2005.02.14. 09:22

Szombaton reggel Loeb megmutatta, hogy a takarítás fogta vissza előző nap. Az első gyorsot megnyerte. Aztán felébredtek az élen állók is és belekezdtek saját külön csatájukba. Solberg és Grönholm össze-vissza verték egymást a gyorsokon. Grönholm kettőt pipálhatott ki, ahogy Loeb is, Solberg pedig hármat. És ezzel át is vette a vezetést. Ledolgozta előző napi hátrányát és még húsz másodperces előnyt szedett össze. Első alkalommal állt ilyen közel Solberg a svéd futam megnyeréséhez.

Grönholm nem kommentálta az eseményeket. Háromszoros győztesként, ismerve a verseny viszontagságait, a hátralévő 113 km-ben bízott. Martin továbbra is magánharcot vívott a 307 WRC-vel. Egyedüli szerencséje az előtte levő Galli és Duval műszaki gondja volt, mivel így meg tudta őket előzni és a negyedik helyre jött föl szombaton. Loeb az előző nap begyűjtött hátrányával - látva a két élen álló harcát - talán a nevető harmadik szerepére pályázott. Remélte, hogy majd azok ott ketten hibáznak és akkor jön ő. Ennek ugyan ellentmond két szakaszgyőzelme, mert mégis csak tepert ő, ahogy tudott. Mégsem fért a közelükbe, maradt a harmadik helyen. Duval a tizenegyes gyorson defektet kapott és esélyük sem volt a kerékcserére, így öt percet helyeztek el a szákjukban és az összetettben is jelentősen hátracsúsztak.

Gardemeister - és lássuk be: Henning Solberg is - kicsit összeszedte magát a két Fordban. Javítottak is eredményükön, így az ötödik és hatodik helyre kerültek. A vb-s pontot egyébként sem kapó Kresta jócskán lemaradva csapattársaitól a 12. lett. A Skodánál tovább romlott a helyzet, mindhárom autóban műszaki hibák kezdtek előjönni. Ekstrom járt a legrosszabbul közülük. Hátrom percnyit lassult a kormányszervó hiánya miatt. Touhino a 11., míg Paasonen a 13. helyen végzett szombaton.

És akkor nézzük mi is történt Gallival. A negyedik helyen láttuk utoljára péntek este. Szombaton már kicsit óvatosabban közelítette meg a kanyarokat, egyértelműen a célbaérkezés esélyét növelendő. Aztán jött a váltó meghibásodása, az utolsó két gyorson több mint egy percet veszített. No meg négy helyezésnyit az összetettben. Szegény Galli, de fel a fejjel: ha ez most nem is jön össze neki, akkor is tudjuk, hogy kire kell figyelni a jövőben. Rovanpera tovább állítgatta az autóját, de ez nem sok változást hozott az eredményein.

Vasárnap az első gyorsot Solberg nyerte. Ez nagyon megijeszthette Grönholmot, mivel a következőn megperdült a 307 WRC, és a pályáról leesve búcsút inthettek a versenynek. A két napos küzdelem után csúnyán ért véget a Solberg-Grönholm párharc. Így viszont Solberg kicsit visszavehetett a tempóból és magabiztosan gurult be élete első svéd futamgyőzelmének céljába. Ezzel a rajongóinak is örömet szerzett, hiszen a tavalyi harmadik helyezése előtt sosem volt számottevő eredménye ezen a hazainak mondható versenyen - Solberg norvég -, és most végre győzelmet szerzett, ráadásul kemény csata után.

És nem ez az egyetlen szenzáció. Úgy látszik, idén minden futamra jut belőlük több is. Most a Citroën adta a következőt. Nem történt ilyen 2003 óta, mióta a csapat belépett a rali VB világába. Egyetlen autójuk sem került be az első tízbe. Az utolsó nap elején Loeb autóján a motor gyengeségének jelei mutatkoztak, néhány órával később teljesen meg is állt az autó. Loeb pedig kiesett. Duvalt szombati defektjéből adódó hátránya jutatta a 12. helyre, de legalább szerzett néhány pontot a csapatnak.

Loeb és Grönholm kiesésével pedig ismét az utolsó napon alakult át az eredménylista. Martin tanulós, állítgatós hétvégi mutatványával csak összehozta a második helyet, ami második peugeot-s versenyén azért nem is rossz. És ebben az állítgatásban is lehet valami, hiszen Gardemeister is ezt csinálta a Focusával és harmadiknak futott be a célba. A Ford pedig Henning Solberggel is szerencsésen járt, hiszen ötödik helyéért a csapat is kapott némi plusz pontot.

Galli sajnos nem tudta hozni azt az eredményt, amit megérdemelt volna. A váltóhiba miatti hátracsúszást nem tudta ledolgozni, a hetedik helyre futott be végül. Az autóállítgatások újabb szerencsése Rovanpera. Ő is állítgatott össze vissza - még alapra is visszatekertette a Lancerját szombaton -, és vasárnapra összejöttek a dolgok. Az utolsó gyorsot megnyerve a negyedik helyre röptette magát.

A Skodánál a már említett műszaki gondok egy nagyságrenddel hátrébb helyezték a versenyzőket. Touhino lett végül a legsikeresebb közülük. A kilencedik helyet szerezte meg. Paasonen az utolsó előtti gyorson kiesett, mikor letért az útról. Ekstrom pedig még szombaton kiesett a látótávolságból, amikor elment a kormányszervója.

E szép hétvégi eseménysor után úgy állunk, hogy a rali világbajnokságot Toni Gardemeister vezeti. Második helyen található Markko Martin, a világbajnoki címvédő, Loeb pedig megosztottan a harmadik helyen áll: Solberggel osztozik. A gyártók versenyében Ford, Peugeot, Mitsubishi a sorrend, utóbbi kettő szintén egálban áll. Legközelebb egy hónap múlva, Mexikóban leshetjük meg, hogy mit hoz a vasárnap.