Elmaradt a trónfosztás

2006.04.30. 20:29

Az évadnyitó csihipuhihoz képest a Magny-Cours-i verseny hétvégi családi kirándulásnak tűnt. A BMW, ahogy az elmúlt években is, mindkét futamot csont nélkül nyerte, a SEAT-oknak ezúttal nem volt esélyük. Az Alfák teljesítményéről jobb nem is beszélni.


A kvalifikáción még a SEAT volt az úr

Az időmérő

A két szabadedzés után nagyjából már látszott, ki gyors és ki nem. A SEAT-ok folyamatosan jó időket futottak, és bár a második szabadedzésen Jörg Müller volt a leggyorsabb, 1:50,19-es ideje elmaradt Terting első edzésen futott legjobb körétől. A kvalifikáción aztán helyreállt a rend, és a SEAT Leon Monza után Magny-Cours-ban is bizonyított. Gabriele Tarquini 1:49,306-os idővel új S2000-es körrekordot állított be, és ezzel a WTCC-ben magabiztosnak mondható két és fél tizedmásodperces előnnyel szerezte meg az első rajtkockát. Csapattársa, Rickard Rydell lett a második, Jörg Müller, aki már kétszer is duplázott Magny-Cours-ban, mindössze egyetlen ezreddel, de lassabb volt a svédnél.


Yvan Muller csak a 12. lett

Az első tízben hat SEAT és négy BMW végzett. Tom Coronel független versenyzőként kvalifikálta magát a nyolcadik helyre. Monza hőse, a 65 kg-os hendikeppel induló Yvan Muller csak a 12. leggyorsabb volt. A Chevrolet egészen jól szerepelt, mindhárom versenyzőjük bekerült az első tizenötbe, az N.Technology csapat Alfái azonban borzazsztó lassúak voltak. Salvatore Tavano ideje a 19. rajtkockához volt elég, csapattársai még hátrébb végeztek. Nyilatkozatok az edzés után Gabriele Tarquini: Ezt a pólpozíciót nemrég született kisfiamnak, Matteónak ajánlom. Nagyon meglepett, hogy ilyen gyors az autó, pláne, ha figyelembe vesszük, hogy 30 kiló pluszsúly van benne. Az új körrekordon is látszik, mennyire versenyképes a Leon, és milyen jók az új gumik. A legjobb helyről indulhatok holnap. Optimista vagyok, annak ellenére, hogy egy BMW lesz mögöttem.


Rickard Rydell: Gabriele és én vagyunk a SEAT csapat két legidősebb pilótája, azt gondolom, ezen látszik, mennyit számít a tapasztalat itt, Magny-Cours-ban. Az indulás nem lesz könnyű számomra, hiszen a BMW-k köztudottan jobban rajtolnak. Amikor új gumikon mentem ki, nagy volt a forgalom, csak a harmadik körben tudtam tisztán autózni. Tudom, hogy van még tartalék bennem és az autóban is. Nem számít, hogy száraz lesz-e a pálya holnap, vagy esni fog, de ha valami köztes állapot lesz, és senki nem tudja, mire készüljön fel a következő kanyarban, akkor kemény versenyünk lesz. Jörg Müller: Szétment a kuplungom az első körben, így visszaváltásoknál mindig blokkoltak a hátsó kerekek, ami nem könnyítette meg a mai kvalifikációt. Nagyon várom a versenyt, kemény menet lesz. Három vagy négy gyártó és még több versenyző képes rá, hogy megszerezze a győzelmet, csak remélni tudom, hogy tiszta lesz a küzdelem. Mindenképpen a dobogón szeretnék végezni, lehetőleg középen.

Az időmérő eredménye

1. Gabriele TARQUINI (SEAT Leon): 00:01:49,306
2. Rickard RYDELL (SEAT Leon): +0,248
3. Jörg MÜLLER (BMW 320si): +0,249
4. Jordi GENÉ (SEAT Leon): +0,492
5. Peter TERTING (SEAT Leon): +0,643
6. Dirk MÜLLER (BMW 320si): +0,721
7. Alessandro ZANARDI (BMW 320si): +0,737
8. Tom CORONEL (SEAT Toledo Cupra ): +0,747
9. Andy PRIAULX (BMW 320si): +0,787
10. James THOMPSON (SEAT Leon): +0,907
11. Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti): +0,951
12. Yvan MULLER (SEAT Leon): +0,959
13. Alain MENU (Chevrolet Lacetti): +0,975
14. Luca RANGONI (BMW 320si): +1,032
15. Robert HUFF (Chevrolet Lacetti): +1,038

Az első futam


Jörg majdnem végig vezetett, de...

Az várható volt, hogy a BMW-k jobban kapják el a rajtot, de hogy ennyivel, az nem. Jörg Müller a harmadik rajtkockából azonnal az élre vágott, de Dirk sem sokat teketóriázott, és a hatodik helyét azonnal lecserélte a másodikra. A két BMW mögött ott loholt ugyan a SEAT Sport flottája, de senki nem tudott igazán közel menni hozzájuk. A két német háziversenyt vívott, Dirk valamivel gyorsabb volt, és minden körben többször is megpróbálta megelőzni névrokonát. Jörg remekül hárította a támadásokat, de a verseny vége előtt néhány körrel hibázott egy nagyot, amit Dirk természetesen kegyetlenül kihasznált. Ezek után Jörg próbált meg visszatámadni, sikertelenül.


Balról: Jörg majd Dirk Müller, Rickard Rydell, és a független győztes, Tom Coronel

A két BMW után öt SEAT Leon ért célba. Rydell, Tarquini, Gené, Terting, Thompson sorrendben. A nyolcadik Andy Priaulx lett, ami az első futamon egyáltalán nem rossz pozíció, hiszen a második versenyen az első verseny nyolcadik helyezettje indulhat az első rajtkockából. A Chevrolet-nél Robert Huff volt a leggyorsabb, igaz, kilencedik helyével éppen lecsúszott a pontszerzésről. Az N.Technology csapat az időmérő után a versenyen is leszerepelt, Morbidelli legjobb alfásként huszadiknak ért célba.

Az első futam végeredménye

1. Dirk MÜLLER (BMW 320si)
2. Jörg MÜLLER (BMW 320si)
3. Rickard RYDELL (SEAT Leon)
4. Gabriele TARQUINI (SEAT Leon)
5. Jordi GENÉ (SEAT Leon)
6. Peter TERTING (SEAT Leon)
7. James THOMPSON (SEAT Leon)
8. Andy PRIAULX (BMW 320si)
9. Robert HUFF (Chevrolet Lacetti)
10. Tom CORONEL (SEAT Toledo Cupra)
11. Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti)
12. Luca RANGONI (BMW 320si)
13. Yvan MULLER (SEAT Leon)
14. Alessandro ZANARDI (BMW 320si)
15. Roberto COLCIAGO (SEAT Leon)

A második futam


A második futam, ahogy az lenni szokott, tüzesebb volt az elsőnél. Priaulx remekül rajtolt, és nem is engedte ki kezéből az első pozíciót, rajt-cél győzelmét nem zavarta semmi. Mögötte azonban pörögtek az események. Már az első kanyarban nagyot csattant Rydell. Miután egy csapattársa meglökte, a Leon nekicsúszott Dirk Müller BMW-jének. Kicsivel később Rangoni meglökte Costát, aki csapattársát, Alessandro Zanardit vonta ki a játékból. A második helyért két SEAT-pilóta bőszen küzdött egymással. Gené a harmadik körben megelőzte Thompsont, aki kicsit mintha demotivált lett volna. Nem sokkal később a remek rajt után nagy tempóban autózó Jörg Müller is könnyedén megelőzte a brit versenyzőt. A német nem állt meg a harmadik helyen, némi játszadozás után Genét is megette.


Akcióból hátrébb sem volt hiány. Terting a balszerencsés rajt után felzárkózott Muller mögé, majd meg is előzte. A nyolcadik helyen egy ideig Robert Huff autózott, de néhány körrel a vége előt csapattársa, Nicola Larini fogást talált rajta, így végül ő szerzett pontot. Ebben a futamban az Alfa Romeo is jobban szerepelt egy fokkal. Farfus a 21. kockából indult, és az első körben felrepült a 7. helyre, de nem volt elég gyors, így végül a 12. helyre csúszott vissza.

A második futam végeredménye

1. Andy PRIAULX (BMW 320si)
2. Jörg MüLLER (BMW 320si)
3. Jordi GENÉ (SEAT Leon)
4. James THOMPSON (SEAT Leon)
5. Gabriele TARQUINI (SEAT Leon)
6. Peter TERTING (SEAT Leon)
7. Yvan MULLER (SEAT Leon)
8. Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti)
9. Robert HUFF (Chevrolet Lacetti)
10. Stefano D'ASTE (BMW 320i)
11. Roberto COLCIAGO (SEAT Leon)
12. Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156)
13. Alain MENU (Chevrolet Lacetti)
14. Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156)
15. Salvatore TAVANO (Alfa Romeo 156)

A bajnokság állása

1. Andy PRIAULX, 21 pont
2. Yvan MULLER, 18 pont
3. Jörg MüLLER, 16 pont
4. Gabriele TARQUINI, 16 pont
5. Dirk MÜLLER, 15 pont
6. Jordi GENÉ, 14 pont
7. James THOMPSON, 13 pont
8. Augusto FARFUS, 11 pont
9. Rickard RYDELL, 9 pont
10. Peter TERTING, 7 pont