WTCC jéghideg fejjel

2006.11.21. 11:12
Véget ért a bajnokság, elmúlt a nyomás. Győztesek, vesztesek egyaránt önfeledtebb hangszínben nyilatkoztak, mint azt megszoktuk, de a vesztesek sorai között azért átsejlik egy ki nem mondott gondolat a tudatalattiból: jövőre akkor is én fogok nyerni!

A győztesek: Priaulx, Mario Theissen
és Jörg Müller

Andy PRIAULX, BMW 320si (1., 5.): Teljesen készen vagyok. Úgy érkeztem Makaóba, hogy iszonyatos nyomás volt rajtam. A második verseny volt életem legkeményebb megmérettetése. Giovanardi végig ott volt mögöttem, minden körben hozzám ért, Thompson viszont, aki előttem ment, lassabb volt nálam. Nem lehettem biztos benne, hogy én leszek a bajnok, amíg nem léptem át a célvonalat. Nagyon jó évet zár a WTCC. A bajnokság minden tekintetben világszínvonalú, nagyon örülök, hogy részt vehettem benne, és meg tudtam nyerni.

Mario THEISSEN,a BMW Motorsport igazgatója: Nagyon jó érzés, hogy zsinórban harmadszor is meg tudtuk nyerni a túraautó-bajnokságot. Nagyon fontos ez nekünk. Idén mutattuk be új autónkat, a BMW 320si E90-et, ami ugyanaz az autó, amit világszerte árulunk, azt akartuk, hogy a vásárlóink tudják, jól választottak. Az év elején alig készültünk el határidőre, de aztán folyamatosan fejlődtünk egész évben, és most már egyértelműen kijelenthetjük, az új versenyautó előrébb tart, mint az elődje. Úgy érkeztünk Makaóba, hogy a bajnokság nem is lehetett volna szorosabb. Bárhogy megtörténhetett volna, az autóversenyzés olyan ipar, ahol semmit nem lehet előre megjósolni, de megcsináltuk!

Bart MAMPAEY, a brit BMW-csapat igazgatója: A BMW Team UK titka az, hogy olyan emberekből áll, akik már nagyon rég óta dolgoznak együtt. Elkötelezett, hűséges emberek, akik lojálisak a gyárhoz és egymáshoz. A bajnoksággal együtt növekedtünk mi is, egyetlen célunk volt csupán, hogy elég keményen dolgozzunk ahhoz, hogy bajnokságot nyerjünk. A hendikep, az új autó és a favoritra, vagyis Andyre nehezedő nyomás miatt nagyon sokat kellett küzdenünk, de végül megcsináltuk, Andy remekül illeszkedik a csapatba. A gyártók nagyon eltökéltek, óriási a nyomás. Nagyon magas a színvonal, remek csapatok versenyeznek itt, sok a jobbnál jobb pilóta. Nagyon jó érzés itt lenni, és újra nyerni.

Jörg MÜLLER, BMW 320si (6., 1.): Andy tényleg nagyon jól ment idén, megérdemli a bajnoki címet. Remekül sikerült ez a hétvégém. Nem nekem volt a legtöbb esélyem, hogy bajnok legyek, sajnos év közben sokat kínlódtunk, hogy a nagy pluszsúly ellenére is gyorsak legyünk. Fejlődtünk ugyan, de már késő volt. Makaóban 75 kilós hendikeppel futamot nyerni nagy dolog. A BMW olyan, mint egy nagy család, így az új autó fejlesztését csapatmunkában oldottuk meg. Hat jó pilóta ül hat kiváló BMW versenyautóban, büszke vagyok rá, hogy én vagyok az egyik közülük.


Yvan MULLER, SEAT Leon (3., 2.) : Természetesen örülök, hogy rögtön az első évemben a negyedik helyet meg tudtam szerezni a bajnokságban. Ahogy Andy (Priaulx) is mondta, ez a legmagasabb szintű bajnokság, itt minden apró hibáért pontokkal fizetsz. Vétettem egy-két hibát a tanulás szakaszában. A második verseny újraindításakor az történt, hogy Peter Tertingnek problémái voltak, és lelassult. Integettek a sárga zászlókkal, ezért hát nem voltam biztos benne, hogy megelőzhetem, de továbbra is nagyon lassú volt, úgyhogy végül úgy döntöttem, elmegyek mellette. A többiek természetesen követtek. Amikor megbüntettek, Tom Coronel három körön át villogott mögöttem, hogy engedjem el. Végül törölték a büntetést, így volt fair.

Duncan HUISMAN, BMW320si (2., 13.): Azért voltam itt, hogy értékes pontokat gyűjtsek a gyártónak a bajnokság megnyeréséhez. Még ha lett is volna lehetőségem rá az első versenyen, hogy támadjam Andyt, nem tettem, mert nem vagyok hülye. Neki jó esélye volt rá, hogy bajnok legyen, nekem pedig nem. Inkább mögötte maradtam, és hagytam neki egy kis helyet. A második versenyen elég jól sikerült a rajtom. A Mandarin Oriental kanyarnál Andy volt mögöttem, és nem akartam visszafogni. Aztán a Lisboában és a későbbi kanyarokban is belém jöttek, elhajlott a felfüggesztés és lelassultam.


Tom CORONEL, SEAT Leon (7., 3.): Fantasztikus volt ez az évad! Egyike voltam azon kevés független versenyzőnek, aki képes volt rá, hogy a gyáriakkal versengjen. Mivel a függetlenek bajnokságát már megnyertem, ma csak a versenyzői ösztönömre figyeltem. Paul Ridgeway, a GR Asia csapat igazgatója az egyik legjobb mérnök, akivel valaha is találkoztam. Száz százalékig megbízik a pilótáiban, bármit mondanak, így azonnal hatékonyan fejleszthetjük a versenyautót. Az egész csapat király.

Augusto FARFUS, Alfa Romeo 156 (5., -): Nem úgy ért véget a szezon, ahogy szerettük volna, de jól végeztem a dolgom idén, és az autó is mindig jól működött, egyszer sem volt technikai problémánk. Köszönettel tartozom a csapatnak, és örülnünk kell, nem olyan rossz ez a befejezés.


Fabrizio GIOVANARDI, Honda Accord Euro R (4., 6.): Remek hétvége van mögöttünk, a csapatom is boldog. Jól teljesítettünk, majdnem még a dobogóra is felállhattam. Úgy gondolom, jó munkát végzett a csapat, és az autó is rendben volt, mert végig jó időket tudtam autózni. Andy (Priaulx) nagyon lassú volt az első néhány körben, arra gondoltam: „Vagy felgyorsulsz, vagy elengedsz!” Tiszta verseny volt, mindketten fair módon játszottunk. Örülök, hogy újra nyerni tudott.