A legjobbnak a legrosszabb

2006.09.13. 19:11

16 pilóta teljesíti majd hendikeppel a következő, isztambuli versenyhétvégét. Szeptember 23-án és 24-én ismét a világbajnok, Andy Priaulx autója lesz a legnehezebb, de őt a pluszsúly annyira nem szokta zavarni.


A túraautó-világbajnokságon minden tized- és századmásodperc számít, így nyilván az sem mindegy, hogy 60, avagy 80 kiló pluszsúllyal versenyez valaki. Andy Priaulx-t ennek ellenére nem kell félteni. A bajnok hozzászokott már, hogy nehezebb autóval versenyez, egész évben kiegyensúlyozott teljesítményt mutat, és ha már egyszer elutazott, nem tér haza pont nélkül egyetlen versenyről sem, akármennyi pluszsúlyt szereljenek az autójába.

Priaulx Mexikóban, Pueblában már kipróbálhatta, milyen maximális hendikeppel versenyezni. Túl sok sikerélménye nem volt, igaz, de még így is szerzett két fontos pontocskát. Legutóbb Brnóban is hatvan kiló nehezítette a dolgát, a világbajnok ennek ellenére mindkét futamon pontszerző helyen ért célba, és ezzel nemcsak a pontjainak számát növelte tizenkettővel, de a vezetést is visszavette a bajnokságban.

Andy Priaulx esélyeit zseniális képességein túl az is nagyban növeli, hogy az övén kívül további tizenöt versenyautóban lesz majd több-kevesebb pluszsúly. Brnóban nagyon jól ment Jörg Müller, így ő is komoly hendikeppel, plusz 70 kilóval indul majd Isztambulban. A cseh hétvége hőse, a második futam győztese, Robert Huff először tapasztalhatja majd, hogyan viselkedik a 15 kilóval nehezebb Lacetti. A gyári pilóták közül mostanra szinte mindenki szerzett hendikepet, csak Duncan Huisman és Nicola Larini szűz még. A holland versenyző nem egész évben versenyzett, Larininek pedig valahogy nem jött össze a nagy áttörés, ami csapattársainak, Alain Menunek és Robert Huffnak sikerült. A független pilóták közül egyedül a legjobbnak, a SEAT Leonnal versenyző holland pilótának, Tom Coronelnek lesz pluszsúly az autójában.

Hendikep a WTCC-ben
az isztambuli versenyhétvége előtt

Andy Priaulx, BMW 320si: 80 kg
Jörg Müller, BMW 320si: 70 kg
Augusto Farfus, Alfa Romeo 156: 60 kg
Dirk Müller, BMW 320si: 55 kg
James Thompson, SEAT Leon: 50 kg
Yvan Muller, SEAT Leon: 50 kg
Gianni Morbidelli, Alfa Romeo 156: 40 kg
Gabriele Tarquini, SEAT Leon: 20 kg
Rickard Rydell, SEAT Leon: 20 kg
Salvatore Tavano, Alfa Romeo 156: 15 kg
Robert Huff, Chevrolet Lacetti: 15 kg
Peter Terting, SEAT Leon: 15 kg
Jordi Gené, SEAT Leon: 15 kg
Alain Menu, Chevrolet Lacetti: 10 kg
Tom Coronel, SEAT Leon: 5 kg
Alex Zanardi, BMW 320si: 5 kg