A Chevrolet is kapott lapot

2006.05.22. 13:35

A WTCC mindkét futamát szakadó esőben rendezték. Az irgalmatlan körülmények ellenére komolyabb baleset nem történt, de nem mindenkinek sikerült végigmenni. A Chevrolet örökké emlékezni fog erre a hétvégére, Alain Menu ugyanis megszerezte nekik az első világbajnoki futamgyőzelmet.


Robert Huff a Chevrolet-vel a harmadik leggyorsabb kört futotta

Az időmérő

A brit időjárásnak hála, a WTCC történetének legizgalmasabb időmérőjét láthatták a nézők Brands Hatchben. Ahogy száradt fel és gyorsult a pálya, a leggyorsabb kört jegyző pilóta személye 18-szor változott egymás után. Végül 1:34,493-es idővel Rickard Rydell és a SEAT Sport nyerte meg a kvalifikációt. A második helyen Rydell csapattársa, Terting végzett. Robert Huff kamatoztatta hazájában szerzett tapasztalatait, és a harmadik leggyorsabb idővel megszerezte a Chevrolet-csapat eddigi legelőkelőbb rajthelyét. Huff ennek ellenére nem zárta valami szépen az edzést, az utolsó körben odacsapta a versenyautóját. A negyedik pozíciót Yvan Muller csípte meg. Ez a helyezés nagyon értékes a bajnokságban második helyen álló pilóta számára, mivel nagy riválisa, Andy Priaulx legjobb BMW-sként csak a tizedik helyen tudta kvalifikálni magát. Thompson nagyon jól ment esőben, de a vége előtt hat perccel ki kellett állnia a boxba. Eközben felszáradt a pálya, és az angol a huszadik helyre esett vissza. Szerencséjére a vége előtt egy hajszállal még vissza tudott jönni, így végül a hatodik lett. Az időmérő nagy vesztese Gené volt. A Leonnal gondok voltak, így a spanyol fiú egyáltalán nem tudott ütőképes köridőt autózni.

Nyilatkozatok a kvalifikáció után


Yvan Muller egész hétvégén remekül teljesített

Rickard Rydell, SEAT Leon: Reméltem, hogy esni fog, mert előzőleg is jól mentem a vizes pályán. Túl sokáig voltam kinn esőgumikon. Az utolsó tíz percben váltottam slickre, mentem néhány gyors kört, aztán pihentem egy kicsit, és végül nekivágtam, hogy megszerezzem a pólpozíciót. Nagyon kemény volt autózni a felszáradó pályán, mert ha tíz centivel elvétetted az ideális ívet, iszonyúan csúszott az aszfalt, és a következő pillanatban már neki is mentél a falnak. Megpróbáltam törekedni a biztonságra, de persze nyomni kell a gázt, hiszen a többiek is nyomják. Ez a pálya fekszik a versenyautómnak, mert kevés az egyenes, a kanyarokban pedig nagyon gyors a Leon Peter Terting, SEAT Leon: Először vagyok Brands Hatchben, nem gondoltam volna, hogy a második helyre kvalifikálom magam, nagyon boldog vagyok. Tetszik nekem ez a pálya, a gyors, vak kanyarjaival emlékeztet a régi Nürburgringre. Volt már száraz, vizes, aztán vegyes pálya is, szóval kijutott a jóból, nem volt könnyű így autózni. Tavaly Mexikóban nyertem, most megpróbálom majd megismételni ezt a teljesítményt, de persze tudom, hogy nem lesz könnyű, hiszen Rickard indul előlem, és neki nagy tapasztalata van már ezen a pályán. Az is fontos, hogy most a SEAT-nak van esélye, hogy tovább növelje előnyét a gyártók bajnokságában.


Sharp a Honda Accorddal
a 13. lett az edzésen

Robert Huff, Chevrolet Lacetti: Ma kiderült, hogy az autónk jobban teljesít esőben, ez a harmadik hely fantasztikusan jó nekünk. Sajnos az utolsó körben túl keményen mentem. Rickardot üldöztem, és a Westfield-kanyarban besokalltam. Az autó rosszul néz ki, de nem olyan nagy a baj, csak a kasztni sérült. Jó érzés hazai közönség előtt versenyezni, dobogóra szeretnék állni holnap. Jó lenne, ha esne az eső.

Az időmérő eredménye

1. Rickard RYDELL (SEAT Leon): 01:34,493
2. Peter TERTING (SEAT Leon): + 0,132
3. Robert HUFF (Chevrolet Lacetti): + 0,182
4. Yvan MULLER (SEAT Leon): + 0,407
5. Alain MENU (Chevrolet Lacetti): + 0,587
6. James THOMPSON (SEAT Leon): + 0,609
7. Tom CORONEL (SEAT Leon): + 0,637
8. Gabriele TARQUINI (SEAT Leon): + 1,065
9. Pierre-Yves CORTHALS (Honda Accord Euro R): + 1,151
10. Andy PRIAULX (BMW 320si): + 1,175
11. Dirk MÜLLER (BMW 320si): + 1,215
12. Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156): + 1,279
13. Ryan SHARP (Honda Accord Euro R): + 1,288
14. Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti): + 1,334
15. Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156): + 1,376 15

Az első futam


Muller végig vezetett

Még el sem rajtolt a mezőny, máris érdekes dolog történt a pályán: Terting és Yvan Muller ugyanis ferdén állt fel a rajtrácsra. A két SEAT-pilóta nem őrült meg, ellenkezőleg; tudták, hogy a szakadó esőben a rajtrácsról nehéz lesz elindulni, ott ugyanis csupa gumi a pálya, és nagyon csúszik, ezért inkább kicsit srévizavé állították be a versenyautót. Bár ez nem szokás, a szabályokkal nem ütközik. Rydell egyébként is beragadt, így őt nem volt nehéz megelőzni, de nem az első sorból induló Terting állt az élre, hanem a másik ferdén rajtoló SEAT-pilóta, Muller, a negyedik rajtkockából. A francia elhúzott, és végig vezetett, igazi fenyegetéssel nem kellett szembenéznie. Sokáig úgy tűnt, senki nem próbál meg ilyen körülmények között előzni. Az élen a SEAT-osok nem bántották egymást, hátrébb viszont szép lassan eszement csata alakult ki a kincset érő nyolcadik helyért.


Dirk Müller mindent megtett, hogy Andy Priaulx ne tudja megelőzni. A két BMW parádés küzdelmet vívott. Lökdösődtek a vizes pályán, csúszkáltak, ki-kidobták a feneküket, kicsit még a pályát is elhagyták egyszer-kétszer. A brit egyértelműen gyorsabb volt, de nem tudott mit kezdeni német riválisával. Aztán Dirk vagy elfáradt, vagy hibázott, nem látszott pontosan, de az biztos, hogy utat engedett Priaulx-nak, aki azonnal el is ment, és elégedetten zsebelte be a megérdemelt nyolcadik helyet. Közben az élen autózóknak is megjött a harci kedve, és végre láthattunk egy kis lökdösődést, előzgetést. A házi csetepatéból az ifjú Terting jött ki legjobban, mögötte a hazaiak egyik kedvence, Thompson ért célba, így három SEAT-pilóta állhatott fel a dobogóra. Robert Huff derekasan küzdött, és végül a negyedik helyen futott be a Chevrolet Lacettivel.

Az első futam végeredménye

1. Yvan MULLER (SEAT Leon)
2. Peter TERTING (SEAT Leon)
3. James THOMPSON (SEAT Leon)
4. Robert HUFF (Chevrolet Lacetti)
5. Rickard RYDELL (SEAT Leon)
6. Gabriele TARQUINI (SEAT Leon)
7. Alain MENU (Chevrolet Lacetti)
8. Andy PRIAULX (BMW 320si)
9. Dirk MÜLLER (BMW 320si)
10. Alessandro ZANARDI (BMW 320si)
11. Marcel COSTA (BMW 320si)
12. Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156)
13. Tom CORONEL (SEAT Leon)
14. Maurizio CERESOLI (SEAT Toledo Cupra)
15. Diego ROMANINI (BMW 320i)

A második futam


A BMW-k jobban rajtolnak. Nem is csodálkozott senki, hogy Priaulx a kínkeservvel megszerzett első rajtkockáját pozícióra tudta váltani. Az már sokkal izgalmasabb momentum volt, hogy Menu is meg tudta őrizni második helyét, sőt, folyamatosan távolodott az őt üldöző SEAT-armadától. A második futam eleje nem volt túl izgalmas, míg Robert Huff nem próbált meg előzni. A hazai közönség elismerését hőn áhító pilóta túl későn fékezett, és előzés helyett kicsúszott a kavicságyba. A Lacetti nem mozdult többé, be kellett hívni a biztonsági autót. Miután a Chevrolet-t kibányázták a kavicságyból, a safety car kiállt, a verseny újraindult. Még mielőtt bármi történhetett volna, Priaulx a vezető helyről kicsúszott, és bár csodával határos módon megfogta a versenyautót, és visszajött a pályára, nagyon sokat veszített, és odadobta Menunek a vezető helyet. A svájci pilóta nem illetődött meg, csak ment, mint a villám, meg sem tudták közelíteni, így végül megnyerte a futamot. A Chevrolet-nél alig hittek a szemüknek, nagy volt az öröm, hiszen a józan becslések szerint a csapat a 2006-os szezonban még nem számított világbajnoki futamgyőzelemre.


A boldog úttörő, Alain Menu

A második helyen Rydell, a harmadikon ismét Thompson ért be, így a SEAT Sport nagyon elhúzott a csapatbajnokságban. A BMW-től Dirk Müller volt a leggyorsabb, hatodik helyen ért célba. Az Alfa Romeo is szerzett két kicsiny pontocskát Gianni Morbidelli révén, és végül még Priaulx is pontszerző helyen ért célba, de ez a hiba nagyon fájhat neki. Akár a bajnoki címébe is kerülhet, hiszen Muller a második versenyen is értékes pontokat gyűjtött ötödik helyével.

A második futam végeredménye

1. Alain MENU (Chevrolet Lacetti)
2. Rickard RYDELL (SEAT Leon)
3. James THOMPSON (SEAT Leon)
4. Gabriele TARQUINI (SEAT Leon)
5. Yvan MULLER (SEAT Leon)
6. Dirk MÜLLER (BMW 320si)
7. Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156)
8. Andy PRIAULX (BMW 320si)
9. Alessandro ZANARDI (BMW 320si)
10. Jordi GENE (SEAT Leon)
11. Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156)
12. Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti)
13. Ryan SHARP (Honda Accord Euro R)
14. Tom CORONEL (SEAT Leon)
15. Luca RANGONI (BMW 320si)

A bajnokság állása

1. Yvan MULLER, 32 pont
2. James THOMPSON, 25 pont
3. Gabriele TARQUINI, 24 pont
4. Andy PRIAULX, 23 pont
5. Rickard RYDELL, 21 pont
6. Alain MENU, 18 pont
7. Dirk MÜLLER, 18 pont
8. Jörg MÜLLER, 16 pont
9. Peter TERTING, 15 pont
10. Jordi GENÉ, 14 pont