Ünnepel a BMW

2005.05.02. 14:01

A BMW uralta a Magny-Cours-i versenypályát. Mindkét versenyt Jörg Müller, a BMW Team Deutschland versenyzője nyerte, csak a seatos Rickard Rydellnek sikerült megtörnie a hegemóniát egy harmadik hellyel.


A kvalifikáció izgalmas versenyt ígért. A BMW,a Seat és az Alfa-Romeo igazságosan megosztozott az első három helyen. Úgy tűnt, igaz, amit a SEAT Sport híresztelt, hogy Monza nem fekszik nekik, de Franciaországban majd bizonyítanak. A csapat mindhárom pilótája bekerült az első tízbe, ráadásul az első kilenc versenyző egy másodpercen belül volt. Alain Menu 15. ideje siker a Chevrolet-nak, a Hotfiel Sport Fordjai azonban továbbra sem remekeltek.

Az időmérő edzés eredménye

1. Jörg Müller - BMW Team Deutschland, BMW 320i 1:49,486
2. Rickard Rydell - SEAT Sport, SEAT Toledo Cupra 1:49,824
3. Augusto Farfus jr. - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156 1:49,864
4. Andy Priaulx - BMW Team UK, BMW 320i 1:49,865
5. Gabriele Tarquini - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156 1:49,985
6. Antonio García - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i 1:50,048
7. Peter Terting - SEAT Sport, SEAT Toledo Cupra 1:50,114
8. Jordi Gené - SEAT Sport, SEAT Toledo Cupra 1:50,132
9. Dirk Müller - BMW Team Deutschland, BMW 320i 1:50,205
10. James Thompson - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156 1:50,530
11. Fabrizio Giovanardi - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156 1:50,539
12. Valle Mäkelä - GR Asia, SEAT Toledo Cupra 1:51,250
13. Roberto Colciago - JAS Motorsport, Honda Accord Euro R 1:51,292
14. Alessandro Zanardi - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i 1:51,311
15. Alain Menu - Chevrolet, Chevrolet Lacetti 1:51,395

Jörg Müller az élről indulhatott, első helyét nem fenyegette különösebb veszély. Fokozatosan szakította le magáról a többieket és fölényes győzelmet aratott. Andy Priaulx csodálatosan rajtolt, még az első kanyar előtt megelőzte Rickard Rydellt és Augusto Farfus juniort. A brazil pilóta hibázott és hátracsúszott, Rydellt így a szintén 156-os Alfával versenyző Tarquini támadta, de a svéd pilótának sikerült megőriznie a harmadik helyet. Dirk Müller az új szabályoknak megfelelően 45 kg súlyt cipelt magával, de így is beért hatodiknak. Menu összetörte a Chevrolet-t, szerencsére csapattársa, Nicola Larini egy 17. hellyel megmentette a mundér becsületét. A két gyári Ford közül csak az egyiknek sikerült befejeznie a versenyt, Jäger a 24. helyen ért célba.

Az első verseny végeredménye

1. Jörg Müller - BMW Team Deutschland, BMW 320i
2.Andy Priaulx - BMW Team UK, BMW 320i
3.Rickard Rydell - SEAT Sport, SEAT Toledo Cupra
4.Gabriele Tarquini - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
5.Antonio García - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i
6.Dirk Müller - BMW Team Deutschland, BMW 320i
7.Jordi Gené - SEAT Sport, SEAT Toledo Cupra
8.Augusto Farfus jr. - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
9.Peter Terting - SEAT Sport, SEAT Toledo Cupra
10.Fabrizio Giovanardi - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
11.James Thompson - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
12.Roberto Colciago - JAS Motorsport, Honda Accord Euro R
13.Marc Hennerici - Wiechers-Sport, BMW 320i
14.Carl Rosenblad - Crawford Racing, BMW 320i
15.Alessandro Zanardi - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i

A második versenyen teljesedett ki a BMW fölénye, az első négy helyen egy-egy 320i-vel versenyző pilóta végzett. Jörg Müllernek sikerült dupláznia. A nyolcadik helyről indult, és módszeresen végezte ki egyik ellenfelét a másik után. Augusto Farfus az élről rajtolhatott, és ez súlyos következményeket vont maga után. A brazilnak minden tudására szükség volt, hogy maga mögött tartsa a BMW armadát. Ez négy körön keresztül sikerült is neki, de egy pillanatnyi kihagyás elég volt, és egy rosszul megválasztott féktáv után négyen gyalogoltak át a fején.


Dirk Müller került az élre Garcíával a fenekében, de Jörg Müller az 5. körben mindkettőjüket megelőzte. Andy Priaulx is módszeresen dolgozta le hátrányát, eljutott egészen Dirk Müllerig, de nem tudta megelőzni a higgadtan versenyző német pilótát és a harmadik helyen végzett. Az Alfa Romeónak be kellett érnie egy ötödik hellyel, melyet Farfus szerzett a csapatnak, a legjobb SEAT - Genével a volánnál - a hatodik lett. Nicola Larini is emlékezeteset alakított, a 13. helyen futott be a Chevrolet-vel.

A második verseny végeredménye

1. Jörg Müller - BMW Team Deutschland, BMW 320i
2. Dirk Müller - BMW Team Deutschland, BMW 320i
3. Andy Priaulx - BMW Team UK, BMW 320i
4. Antonio García - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i
5. Augusto Farfus jr. - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
6. Jordi Gené - SEAT Sport, SEAT Toledo Cupra
7. Fabrizio Giovanardi - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
8. Gabriele Tarquini - Alfa Romeo Racing, Team Alfa Romeo 156
9. James Thompson - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
10. Peter Terting - SEAT Sport, SEAT Toledo Cupra
11. Rickard Rydell - SEAT Sport SEAT Toledo Cupra
12. Roberto Colciago - JAS Motorsport, Honda Accord Euro R
13. Nicola Larini - Chevrolet Chevrolet Lacetti
14. Tom Coronel - GR Asia, SEAT Toledo Cupra
15. Carl Rosenblad - Crawford Racing, BMW 320i


A bajnokság állása:

1. Dirk Müller, BMW (GER) 29
2. Jörg Müller, BMW (GER) 25
3. Andy Priaulx, BMW (GBR) 23
4. Antonio García, BMW (ESP) 19
5. Gabriele Tarquini, Alfa-Romeo (ITA) 14
6. James Thompson, Alfa-Romeo (GBR) 12
7. Augusto Farfus jr. Alfa-Romeo (BRA) 11
8. Jordi Gené, SEAT (ESP) 8
9. Rickard Rydell, SEAT (SWE) 7
10. Fabrizio Giovanardi, Alfa-Romeo (ITA) 6
11. Alessandro Zanardi, BMW (ITA) 2