Spanyol félsiker

2005.10.03. 08:37

Utolsó előtti versenyéhez érkezett a WTCC. A bajnokságot vezető pilóták közötti különbség elhanyagolható, de foggal-körömmel küzdenek a többiek is. Úgy tűnik, az új fejlesztésű León bevált a SEAT Sport csapatnak, de – bármilyen meglepő - a Chevrolet Lacetti is egyre ígéretesebbnek tűnik.


A SEAT Sport már hetek óta hangoztatta, hogy hazai pályán milyen remekül fog teljesíteni. A valenciai versenyre összeálltak a Léon versenyautók, mindhárom Toledót nyugdíjazták. Ezek után kellemetlen lett volna, ha nem jön nekik össze, de ők profik, és megcsinálják, amit akarnak. Gené volt a leggyorsabb, és a spanyol szurkolók valószínűleg megszédültek az örömtől, amikor az időmérő edzés végén azt látták, hogy a spanyol versenyen spanyol pilóta indulhat az első spanyol rajtkockából egy spanyol versenyautóval.

A többiek sem hoztak szégyent az istállóra, Terting második, Rydell ötödik helyen végzett. Dirk Müller harmadik legjobb idejében nincs semmi különös, megszokhattuk, hogy a német akármennyi plusz súllyal, akármilyen szorult helyzetben is gyors, mint az isten nyila. Robert Huff negyedik helye a Chevrolet-vel azonban bomba meglepetés. Az alfások alulkormányzottságra panaszkodtak. Farfus volt közülük a leggyorsabb, de ez is csak a hatodik helyre volt elég.

Robert Huff: Csodálatos lett volna, ha az első sorból indulhatok, de ez a negyedik hely is egy valóra vált álom a csapatnak. Nagy szükségünk volt már erre a sikerre, köszönöm mindenkinek, aki keményen dolgozott. Elégedett vagyok az autóval, azt gondolom, hogy a dobogóért harcolhatok majd. Egy kis szerencsével ezen a hétvégén megszülethet a Chevrolet első dobogós helyezése.

A kvalifikáció eredménye

1. Jordi Gené (ESP) - SEAT Sport, SEAT León
2. Peter Terting (GER) - SEAT Sport, SEAT León
3. Dirk Müller (GER) - BMW Team Deutschland, BMW 320i
4. Robert Huff (GBR) – Chevrolet, Chevrolet Lacetti
5. Rickard Rydell (SWE) - SEAT Sport, SEAT León
6. Augusto Farfus jr. (BRA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
7. Jörg Müller (GER) - BMW Team Deutschland, BMW 320i
8. Gabriele Tarquini (ITA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
9. Antonio García (ESP) - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i
10. Nicola Larini (ITA) – Chevrolet, Chevrolet Lacetti
11. Tom Coronel (NED) - GR Asia, SEAT Toledo Cupra
12. Alain Menu (SUI) – Chevrolet, Chevrolet Lacetti
13. Fabrizio Giovanardi (ITA) Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
14. Stéphane Ortelli (MON) - Team Oreca Playstation, SEAT Toledo Cupra
15. Andy Priaulx (GBR) BMW Team UK BMW 320i

Tom Coronelt motorcsere miatt tíz hellyel hátrébb sorolták

A WTCC 17. futama


Gené az edzés után azt nyilatkozta, hogy 110%-ot fog nyújtani, mindenképpen nyerni akar, de egy kicsit tart a rajttól, mert a BMW nagyon jól startol. Dirk Müller meg is próbálta kihasználni ezt, de Genével szemben esélye sem volt. Tertingnél gyorsabb volt ugyan, de külső ívről őt sem tudta megelőzni, így hát maradt a sorrend. Gené nem csinált semmi különöset, egyszerűen csak magabiztosan vezetett a rajttól a célig.

Huff és Farfus az első kanyarban ütközött, és a reménnyel teli Chevrolet számára véget is ért a verseny. Huff nem tudott élni a nagy lehetőséggel. Még nem telt el egy kör, mikor Giovanardi bebújt Jörg Müller mellé, a német lecsúszott a pályáról és visszaesett a negyedikről a nyolcadik helyre, de hamar magához tért, és módszeresen tört előre.


Peter Tertinget kevesen irigyelték. Honfitársa olyan keményen támadta, hogy szegény bizonyára lefogyott jópár kilót, miközben a pozícióját védelmezte hősiesen. Hat körig futotta az erejéből, de végül nem bírta, és Dirk Müller diadalmaskodott. A nagy vetélytárs, Priaulx sem tétlenkedett, időközben feljött a negyedik helyre.

Jörg Müller a tizedik körre visszaért Giovanardi mögé, és druszájához hasonló vehemenciával keserítette meg az olasz életét, míg végül sikerült ötödikként befutnia. Larini még meg tudta előzni Tarquinit, így a Chevrolet, ha dobogóra nem is állhatott, azért nem maradt pont nélkül. Tarquini viszont kapott 30 másodperc büntetést, mert lelökte Garcíát a pályáról. Zanardi nyolcadikként ért célba.

A WTCC 17. futamának végeredménye

1. Jordi Gené (ESP) - SEAT Sport, SEAT León
2. Dirk Müller (GER) - BMW Team Deutschland, BMW 320i
3. Peter Terting (GER) - SEAT Sport, SEAT León
4. Andy Priaulx (GBR) - BMW Team UK, BMW 320i
5. Jörg Müller (GER) - BMW Team Deutschland, BMW 320i
6. Fabrizio Giovanardi (ITA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
7. Nicola Larini (ITA) – Chevrolet, Chevrolet Lacetti
8. Alessandro Zanardi (ITA) - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i
9. Stéphane Ortelli (MON) - Team Oreca Playstation, SEAT Toledo Cupra
10. Marc Carol (ESP) - SEAT Sport, SEAT Toledo Cupra
11. Adriano De Micheli (ITA) - JAS Motorsport, Honda Accord Euro R
12. Giuseppe Cirň (ITA) - Proteam Motorsport, BMW 320i
13. Tomas Engtsröm (SWE) Honda Dealer Team Sweden, Honda Accord Euro R
14. Antonio García (ESP) - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i
15. Polo Villaamil (ESP) - GR Asia, SEAT Toledo Cupra

A WTCC 18. futama


Zanardi ezúttal nem tudott élni az első rajtkocka adta lehetőséggel, de tartotta magát egy ideig. Ezzel szemben Larinin azonnal átgyalogolt a mezőny eleje. Priaulx jól rajtolt, de a nagy lökdösődésben visszaesett a hatodik helyre. Jörg Müller viharként zúgott el a mezőny mellett, az első kör végére már vezetett, és többé senki nem kerülhetett a közelébe.

Zanardi szépen lassan kezdett visszaesni. Először Giovanardi, később Dirk Müller előzte meg. Az olasz pilóta második helyét ettől kezdve valaki mindig fenyegette, de igazi támadást mégsem láthattunk. Az Alfa Romeo rendíthetetlenül haladt körről körre, Giovanardi higgadtan, pontosan vezetett, esélyt sem adott üldözőinek. Mögötte viszont óriási volt a kavarodás.


Dirk Müller és Priaulx rettentő agresszíven versenyzett. Néha egy támadás balul sült el, és valamelyik több pozíciót is visszaesett, de újra megérkezett az élbolyba. A verseny végén épp Priaulx volt jobb pozícióban, de lehet, hogy egy körrel később már megint a német lett volna elöl. Zanardi csapattársa, Antonio García, előtt ért be, az ötödik helyen.

A WTCC 18. futamának végeredménye

1. Jörg Müller (GER) - BMW Team Deutschland, BMW 320i
2. Fabrizio Giovanardi (ITA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
3. Andy Priaulx (GBR) - BMW Team UK, BMW 320i
4. Dirk Müller (GER) - BMW Team Deutschland, BMW 320i
5. Alessandro Zanardi (ITA) - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i
6. Antonio García (ESP) - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i
7. Augusto Farfus jr. (BRA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156
8. Marc Carol (ESP) - SEAT Sport, SEAT Toledo Cupra
9. Tomas Engtsröm (SWE) - Honda Dealer Team Sweden, Honda Accord Euro R
10. Giuseppe Cirň (ITA) - Proteam Motorsport, BMW 320i
11. Rickard Rydell (SWE) - SEAT Sport, SEAT León
12. Peter Terting (GER) - SEAT Sport, SEAT León
13. Tom Coronel (NED) - GR Asia, SEAT Toledo Cupra
14. Jordi Gené (ESP) - SEAT Sport, SEAT León
15. James Thompson (GBR) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo 156

A bajnokság állása

1. Dirk Müller 86
2. Andy Priaulx 85
3. Fabrizio Giovanardi 81
4. Jörg Müller 59
5. Gabriele Tarquini 55
6. James Thompson 51
7. Antonio García 51
8. Rickard Rydell 49
9. Augusto Farfus jr. 49
10. Alessandro Zanardi 31