Loeb megnézi az új-zélandi pályákat, aztán hazautazik.
A hétvégén lesz a rali-világbajnokság következő futama, melyre három hetes pihenő után utaznak a fiúk. 2002 óta most először rendezik a versenyt novemberben, eddig áprilisban volt. Annak ellenére, hogy majd 19 000 km-re van Új-Zéland Európától, a csapatok a hosszú utazás után nagyon várják a világbajnokság maori fordulóját. A már világbajnok Sebastien Loeb is elutazik a távoli versenyre, de csak a pályabejáráson vesz részt, versenyezni nem fog.
A bajnokság utolsó előtti versenye murvás rali lesz, s az egyik legfestőibb terepen zajlik, ahol a gyorsaság és a pilóták ügyessége nagy szerepet kap. A háromnapos verseny során a mezőny tagjai a világbajnokság néhány legjobb és legkedveltebb murvás szakaszán is próbára tehetik ügyességüket. A finommurvás felszín nem terheli meg nagyon az autókat, így a hangsúly a pilóták teljesítményén lesz, ahogy Walter Röhrl nyilatkozta egyszer: Új-Zélandon az egyetlen korlátozó tényező a pilóta képessége.
A verseny
Az első Új-Zéland-ralit 1969-ben rendezték meg, és mind az északi, mind a déli szigetekre kiterjedt. 1977-től része a rali-világbajnokságnak, és 1982-ben vált állandó világbajnoki versennyé. Sokáig csak a pilóták gyűjthették itt világbajnoki pontjaikat, így a nagyobb csapatok távolmaradtak. Ennek következtében egészen váratlan eredmények születtek, mint például az osztrák Franz Wittmann és Sepp Haider egyedüli világbajnoki győzelme. Az összes nemzet közül a brit pilóták szerezték meg a legtöbb és legnagyobb dicsőséget ezen a versenyen, így Colin McRae, Richard Burns, Andrew Cowan és Russel Brookes.
Az időjárás azonban még beleszólhat a dolgokba, főleg az eső, amely különösen csúszóssá teheti az utakat. Ha száraz az idő, akkor is fontos a rajtsorrend, mivel az elsőknek kell letakarítani az utat az utánuk következők elől, és ők azok, akik a tiszta versenyvonalat előkészítik a szerencsésebb, hátrébbról rajtolók számára. Az első és a nyolcadik autó közötti különbség akár egy másodperc is lehet kilométerenként.
Az idei futam alatt a versenyzők 17 gyorsasági szakaszon összesen 358,48 km-en (teljes táv: 1354,26 km) repesztenek majd, és a dátum mellett a központ is megváltozott a korábbiakhoz képest, a főhadiszállás Aucklandből Hamiltonba költözött át.
A tavalyi versenyt Sebastien Loeb nyerte meg, aki azóta szeret itt versenyezni, amióta először elrajtolt Új-Zélandon. Szeretem a gyors, ritmusos utakat, nincsenek egyenesek és szép ritmusban folynak egymásba a kanyarok - nyilatkozta Bár a francia pilóta élvezettel csúszkál ezeken az utakon, mégis tudja, hogy szűken kell vennie a kanyarokat, hogy ezzel időt spóroljon.
A néhány hete mountain bike-balesetet szenvedett Sebastien Loeb zsinórban harmadszorra lett világbajnok, de ez lesz az első alkalom, hogy a pályán is ünnepelhet. A francia pilóta bár még nem épült fel teljesen, elutazik a hamiltoni központú ralira, s részt vesz a pályabejáráson. Majd visszatér Európába, hogy egy rehabilitációs központban folytassa útját a teljes felépülés felé. Helyettese a Kronos Total Citroën csapatnál ismét Xevi Pons lesz, a kettes számú pilóta pedig Dani Sordóra.
Miután Marcus Grönholm világbajnoki esélyei már az Ausztrál Rali elején elszálltak, a Ford már csak abban bízhat, hogy a konstruktőri világbajnoki cím az övé lehet Új-Zélandon. Ami pedig a Subarut illeti, a két bevált pilóta – Petter Solberg és Chris Atkinson – mellett lehetőséget kapott a többszörös gyorsasági motoros világbajnok, Valentino Rossi, hogy egy Subaruval rajthoz álljon a ralin Miki Biasion volt navigátorával. A harmadik Impreza fekete színű lesz 46-os számmal (Rossi motoros számával) az oldalán.
