Vége

2003.10.27. 11:19

Az A5-ben és a H9-ben dőlt még el itt az első hely sorsa, a többi kategóriában már a zempléni futam előtt megszülettek a bajnokok. Az A5-ben nem kis meglepetésre a Kern Nándor-féle Fiat Seicento gyűjtötte Szelep mögött a legtöbb pontot, és a kis autóval megbízhatóan autózó páros a bajnokságban így a második helyre került. Ehhez sokat nyomott a latban a zempléni ezüst érem. A H9-ben szokás szerint ismét kalandosan alakultak a dolgok.

Onnan induljunk, hogy Pethőék már a H csoport bajnokaként érkeztek a versenyre, de a keresztbeverések miatt a H9-ben még Maticsék megelőzhették őket. Ennek megfelelően nyomta a pedált Matics, és Lada VFTS-ével az abszolút kilencedik helyen(!) állt a harmadik gyors után. Aztán visszacsúszott a 12.-re, de szerintem ez még nyugodtan belefér, még így is maradt mögötte jónéhány négykerekes vagy elsőkerekes, de jóval erősebb autó is. Aztán a másoik napon nem bírta a technika a kiképzést, a váltó kezdett széthullani, és egyre lassultak. Végül Maticsék az ötödik helyre csúsztak vissza, és Pethőék harmadik helye a bajnoki címet jelentette. A győztes Hodula, a második Osváth lett.

A teljes történeti hűséghez hozzátartozik, hogy az első nap végéről törölni kellett az ominózus megközelítehetetlen, majd mégis elérhető gyorsot, mert estére ismét lefagyott. Aztán a második nap első gyorsaságiját is kihagyta a mezőny, mert bár ez nem ugyanaz volt, mint az előző napi, ugyanúgy csúszott.

 
  Rali-vb, uccsó előtti futam: Spanyolország
 
  Minden borult a hétvégi Katalán vb-futamon. Így az utolsó, angliai versenyre négyen is világbajnoki esélyesként utazhatnak. Az utolsó napon fordult a kocka. Seb Loeb a Xsara WRC-vel vereséget szenvedett a Peugeot beállításait megtaláló Panizziéktől, akik így 10 pontot szákoltak be a Peugeot-nak. A legutolsó gyorson Sainz autója állt neki rosszalkodni, és a belassult matador a hazai közönség előtt több mint egy percet vesztett, és a 4. helyről a 7.-re csúszott. Így aztán most Loebbel egálban állnak a pontverseny élén. Panizziék messze vannak, De Solberg és Burns még nagyon is lőtávolon belül. Nagyon sok múlt most is, és fog múlni a szezonzárón is a gumikon és az időjáráson.

A hétvégi versenyen is folyamatosan erősített az esőzés, és ezzel arányosan gyorsult Panizzi is. A második szakasztól vezető Loeböt az utolsó gyorson tudta csak megelőzni, így most sajnos nem fért bele a pörgés a nézőknek, mint tavaly. Ezzel megszerezte idei első futamgyőzelmét. A csapat másik erőssége, Grönholm a hatodik helyre érkezett be, fontos pontokat szerezve a csapatnak, bár egyéniben már nem tud labdába rúgni. Burns nem szerzett pontokat senkinek, az útról lecsúszva kiesett a versenyből. Eddig felhalmozott pontjai úgy tudnák második világbajnoki címéhez juttatni, ha Angliában benne lenne az első háromban, a másik három riválisa közül pedig egyik sem. Nehéz lesz. A Ford már sem egyéniben, sem a csapatversenyben nem tud az első helyhez jutni. Az idei teljesítményük (főleg Markko Martiné) alapján azonban egyértelmű, hogy ott tudnak lenni az évek óta nagyon erős franciák mellett. A jövő évi szabályváltozások miatt azonban egyelőre nem tudni, ott lesznek-e a következő szezonban. A Subaru hasonló cipőben jár, bár nekik a gumik terén mindenképpen fejleszteniük kell. Most is bebizonyosodott, hogy Solberg kiváló kezdése után a száraz aszfalton lényegesen lassabban haladt, mint a többiek. Vasárnap az esőben aztán ismét fellángolt, de hátránya túl sok volt az élen állókhoz képest, az elektromos gondokkal küzdő Sainzot azonban meg tudta előzni. Makinen is csak az esőben tudott virítani, ekkor ment egy abszolút időt is, 40 másodpercet varrva a riválisok nyakába. Az utolsó fellépés november elejére datálódik. Állás a Spanyol futam után:
Sébastien LOEB 63
Carlos SAINZ 63
Petter SOLBERG 62
Richard BURNS 58
Markko MARTIN 49
Marcus GRÖNHOLM 46
Colin McRAE 40
Gilles PANIZZI 27
Francois DUVAL 26
Tommi MÄKINEN 24
Harry ROVANPERA 18
Tony GARDEMEISTER 9
Didier AURIOL 4
Cédric ROBERT 3
Alister McRAE 3
Mikko HIRVONEN 3
Armin SCHWARZ 3
Alister GINLEY 1
Sebastian LINDHOLM 1
Freddy Loix 1
Philippe BUGALSKI 1
CITROËN 147
PEUGEOT 142
SUBARU 93
FORD 89
SKODA 21
HYUNDAI 12