Az A5-ben és a H9-ben dőlt még el itt az első hely sorsa, a többi
kategóriában már a zempléni futam előtt megszülettek a bajnokok.
Az A5-ben nem kis meglepetésre a Kern Nándor-féle Fiat Seicento
gyűjtötte Szelep mögött a legtöbb pontot, és a kis autóval
megbízhatóan autózó páros a bajnokságban így a második helyre került.
Ehhez sokat nyomott a latban a zempléni ezüst érem. A H9-ben szokás
szerint ismét kalandosan alakultak a dolgok.
Onnan induljunk, hogy Pethőék már a H csoport bajnokaként érkeztek a
versenyre, de a keresztbeverések miatt a H9-ben még Maticsék
megelőzhették őket.
Ennek megfelelően nyomta a pedált Matics, és Lada VFTS-ével az
abszolút kilencedik helyen(!) állt a harmadik gyors után. Aztán
visszacsúszott a 12.-re, de szerintem ez még nyugodtan belefér, még így
is maradt mögötte jónéhány négykerekes vagy elsőkerekes, de jóval
erősebb autó is. Aztán a másoik napon nem bírta a technika a kiképzést,
a váltó kezdett széthullani, és egyre lassultak. Végül Maticsék az
ötödik helyre csúsztak vissza, és Pethőék harmadik helye a bajnoki
címet jelentette. A győztes Hodula, a második Osváth lett.
A teljes történeti hűséghez hozzátartozik, hogy az első nap végéről
törölni kellett az ominózus megközelítehetetlen, majd mégis elérhető
gyorsot, mert estére ismét lefagyott. Aztán a második nap első
gyorsaságiját is kihagyta a mezőny, mert bár ez nem ugyanaz volt, mint
az előző napi, ugyanúgy csúszott.
Rali-vb, uccsó előtti futam:
Spanyolország
|
Minden borult a hétvégi Katalán
vb-futamon. Így az utolsó,
angliai versenyre négyen is
világbajnoki esélyesként
utazhatnak. Az utolsó napon fordult
a kocka. Seb Loeb a Xsara WRC-vel
vereséget szenvedett a Peugeot
beállításait megtaláló
Panizziéktől, akik így 10 pontot
szákoltak be a Peugeot-nak. A
legutolsó gyorson Sainz autója állt
neki rosszalkodni, és a belassult
matador a hazai közönség előtt több
mint egy percet vesztett, és a 4.
helyről a 7.-re csúszott. Így aztán
most Loebbel egálban állnak a
pontverseny élén. Panizziék messze
vannak, De Solberg és Burns még
nagyon is lőtávolon belül. Nagyon
sok múlt most is, és fog múlni a
szezonzárón is a gumikon és az
időjáráson.
A hétvégi versenyen is
folyamatosan erősített az
esőzés, és ezzel arányosan
gyorsult Panizzi is. A második
szakasztól vezető Loeböt az
utolsó gyorson tudta csak
megelőzni, így most sajnos nem
fért bele a pörgés a nézőknek,
mint tavaly. Ezzel megszerezte
idei első futamgyőzelmét. A
csapat másik erőssége, Grönholm
a hatodik helyre érkezett be,
fontos pontokat szerezve a
csapatnak, bár egyéniben már
nem tud labdába rúgni. Burns
nem szerzett pontokat senkinek,
az útról lecsúszva kiesett a
versenyből. Eddig felhalmozott
pontjai úgy tudnák második
világbajnoki címéhez juttatni,
ha Angliában benne lenne az
első háromban, a másik három
riválisa közül pedig egyik sem.
Nehéz lesz. A Ford már sem
egyéniben, sem a
csapatversenyben nem tud az
első helyhez jutni. Az idei
teljesítményük (főleg Markko
Martiné) alapján azonban
egyértelmű, hogy ott tudnak
lenni az évek óta nagyon erős
franciák mellett. A jövő évi
szabályváltozások miatt azonban
egyelőre nem tudni, ott
lesznek-e a következő
szezonban.
A Subaru hasonló cipőben
jár, bár nekik a gumik terén
mindenképpen fejleszteniük kell.
Most is bebizonyosodott, hogy
Solberg kiváló kezdése után a
száraz aszfalton lényegesen
lassabban haladt, mint a többiek.
Vasárnap az esőben aztán ismét
fellángolt, de hátránya túl sok
volt az élen állókhoz képest, az
elektromos gondokkal küzdő Sainzot
azonban meg tudta előzni. Makinen
is csak az esőben tudott virítani,
ekkor ment egy abszolút időt is, 40
másodpercet varrva a riválisok
nyakába. Az utolsó fellépés
november elejére datálódik.
Állás a Spanyol futam után:
Sébastien LOEB 63
Carlos SAINZ 63
Petter SOLBERG 62
Richard BURNS 58
Markko MARTIN 49
Marcus GRÖNHOLM 46
Colin McRAE 40
Gilles PANIZZI 27
Francois DUVAL 26
Tommi MÄKINEN 24
Harry ROVANPERA 18
Tony GARDEMEISTER 9
Didier AURIOL 4
Cédric ROBERT 3
Alister McRAE 3
Mikko HIRVONEN 3
Armin SCHWARZ 3
Alister GINLEY 1
Sebastian LINDHOLM 1
Freddy Loix 1
Philippe BUGALSKI 1
CITROËN 147
PEUGEOT 142
SUBARU 93
FORD 89
SKODA 21
HYUNDAI 12
|
|
|