Van még a legjobb 911 GT3 RS-ből

2021.12.10. 17:55

Ha van autó, amire tökéletesen igaz, hogy minden generációval csak jobb lett, az a Porsche 911-es. Már több mint 70 éve reszelik a farmotoros elrendezésű sportautó koncepcióját, és mostanra elértek oda, hogy a nehezen kezelhető gépből az egyik legjobb vezethetőségű autót fejleszzék. Ennek az egésznek a csúcsa a 997-es Porsche 911 GT3 RS 4.0.

Minden adat arra mutat, hogy az újabb GT3 RS-ek jobbak és gyorsabbak, de állítólag a 997-esnél érett össze az, ami miatt sokan a csúcsnak tartják a hergelt szívómotoros, kőkemény gépek közül. Mert ez már elég modern autó ahhoz, hogy segítsenek a spéci keverésű gumik, a komoly fékek és a biztonságos, merev karosszéria.

De még kellően klasszikus 911 abban az értelemben, hogy a következő generáció (991) már sokkal nagyobb, a 997-es még elég kompakt méretű a kicsivel több mint 4,4 méteres hosszával. Továbbá ez az utolsó GT3-as, amiben még a híres, Mezger féle hathengeres bokszermotor van. Ebben a 2011-es autóban ráadásul a 4,0 literes változat, mely 8250-nél adja le 500 lóerős teljesítményét, mellé 460 Nm nyomatéka van. 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 310 km/óra feletti a végsebessége, a Nordschleifén pedig 7 perc 27 másodperc alatt szalad körbe.

600 darabos széria volt ez, melyből ez a 332-es sorszámú. Az amerikai előírásoknak megfelelően bukócső nincs benne, de a karbon kagylóülés, a hatsebességes kézi váltó ott van. Igazi pályára szánt GT3 RS, ezért az opciós klíma és navigáció sincs benne, hiszen ez mind felesleges plusz súly.

3700 kilométer van benne, ami jól jelzi a vásárlás eredeti célját, miszerint megvárta a tulajdonos, amíg behozza az árát, meg még némi hasznot. Az átrúgáshoz kiegészített fém pedálsor viszont nagyon kívánja a hajtást.

Nézd meg videón a 991-es Porsche 911 GT3-ast!

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.