Kalandos élet patinájától szép ez a Ferrari 250 GTE

2022.01.07. 17:11

Gyors és elegáns kupét, melyben szükség esetén elfér négy utas, leginkább az Aston Martin kínált, de hamarosan Enzo Ferrarit is meggyőzték arról, hogy a kilométereket tempóval és kényelemben faló gazdagok ezzel megalapozzák a versenyzéshez kötődő álmait, rögtön utat kapott a 250 GTE is. Az 1960-as Le Mans-i 24 órás versenyen a versenybíró már ezzel a 2+2-es jelent meg az eseményen, mely világosan jelezte, hogy a Ferrari nem csak a sportautók, de a luxuskupék között is helyet követel magának.

3,0 literes, Colombo V12-ese 240 lóerős, amihez 4 sebességes kézi váltó kapcsolódik, de a legszebb része a tetején sorakozó Weber karburátorok. Ezzel a 2,6 méteres tengelytávú, 1,4 tonnás Ferrari 250 GTE 8 másodperc körül futja a 100-as sprintet és 230 km/óra a végsebessége. 

954 darab közül ez a 382-edik autó, mely 1962 márciusában készült el, aztán még ebben a hónapban leszállították Renato Nocentini kereskedésébe, a firenzei Garage La Rotondába. Akkor még Grigio Argento fényezéssel és Nero Franzi kárpitozással kívánta meg Dr. Ulricco Bracci, aki a vásárlás után még két évig tartotta meg az autót.

Thomas Frizarry a ‘70-es évek közepén vitte Amerikába, ahol egy évtizeddel később Dr. Terry Maxon csapott le rá, akinél 37 évet töltött. Valamikor a ‘90-es években pirosra festették, majd átkárpitozták fekete bőrrel az utasterét, de onnantól kezdve mechanikai karbantartást kapott a 250-es.

Ezért van olyan kedves patinája az arizónai napon mattult fényezésével, a Pininfarina karosszériától néhol elálló elemekkel, lepattogzásokkal, néhány kavicsfelverődéssel és horpadással. Több kiállítást is megjárt az autó ebben a formában, ami azt üzeni, hogy telnek az évek körülötte, de ez a Ferrari még mindig vágtat.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!