Amerikának több Ferrari 550-es kellett, megoldották

2022.03.07. 12:07

Nagy volt a nyomás a Ferrarin, amikor sorra születtek a középmotoros sportautók, ezért a korábbi orrmotoros túrakupékat leváltották a 180 fokos hengerszögű V12-essel szerelt gépek. Az 550 Maranellóval több mint két évtized után tért vissza a blokk az utastér elé, amivel megszületett minden idők egyik legszebb kétajtós Ferrarija.

Ekkoriban a Ferrarik formáját még a Pininfarina rajzolta, akik remek arányérzékkel húzták a vonalakat, így az 550-es egy gyönyörű, lapos kupé lett, legalább annyira hangsúlyosan hosszú orral, mint a 250 GTO-é vagy a Daytonáé volt. Luca di Montezemolo ezzel világosan jelezte, hogy a Ferrari visszatért önmagához.

1996-ban mutatták be a Nürburgringen az 550-est, mely néhány elemén osztozik a korábbi 2+2 üléses 456-ossal, de azzal ellentétben a csúcsmodell szerepét kapta. 5,5 literes, 65 fokos hengerszögű V12-es motorja 485 lóerőt ad le 7000-es fordulaton és közel 570 Nm nyomatéka van. A 6 sebességes kézi váltó transaxle elrendezésben a hátsó tengelynél van.

4,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 320 km/óra a végsebessége. 1998-ban rögtön három rekordot is felállítottak az 550-essel: 100 mérföld 190,2 mérföld/órás (306 km/óra) átlagsebességgel, 100 km-es távot tett meg 304 km/órás sebességgel és 1 teljes óra 302-vel.

Luca di Montezemolo állítólag csak a gyártási kapacitás egy meglepően kis részét szánta amerikai piacra, ahol ennél nyilván jóval nagyobb kereslet bizonyult az olyan modellekre is, mint az 550-es. Pont ezért fordult elő gyakran, hogy európai specifikációjú autókat alakítottak át az Egyesült Államok szabályainak és kibocsátási előírásainak megfelelően.

Épp ilyen autó ez a klasszikus Rosso Corsa fényezésű, 1999-es 550 Maranello, melyet Dick Fritz (a NART korábbi tagja) alakított át. Piros színnel és fekete bőrbelsővel nem ez a legkülönlegesebb példány, de 21 ezer kilométerrel még szinte új, a csomagtartóban ott figyel minden tartozéka, és a nyitott kulisszás kézi váltó látványára is nehéz nemet mondani.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!