Miután a Ferrari belátta, hogy a középmotoros Testarossa ugyan egyre jobb visszajelzéseket kap a fejlesztésekkel, de nem a gran turismók igaz útja és a 412-es is bőven elavultnak számított már, a '90-es évek elején Enzo Ferrari bevált receptje alapján megszületett az orrmotoros, 12 hengeres 456-os.

309 km/órás végsebességgel a világ egyik leggyorsabb négyülésese volt és az 5 másodperc körüli 100-as gyorsulás ma is jól hangzik. A 456-osnak azonban messze nem ez volt a lényege, hanem a nagy tempónál is kényelmes utazás. Ehhez ért igazán a Ferrari és ezért olyan nagyszerű a shooting brake karosszériás FF is, mert ott az élmény mellé még bőven van utastér is ehhez.

Talán nem a legszebb Ferrari a 456-os, de a '90-es évek gömbölyded világának a Pininfarina sem tudott ellenállni, viszont a bukólámpa még nem marad el. Az ék alakban folytatódó karosszéria felett látványosan magasodik a tetővonala, majd a vaskos hátsó tetőoszlopból kis töréssel következik a csomagtérajtó.

Kagylószerűen nyíló gépházteteje alatt a Ferrari 65 fokos hengerszögű, 5,5 literes V12-es motorja van több mint 440 lóerővel és 549 Nm nyomatékkal. Hozzá ideális esetben nem a 4 sebességes automata, hanem a 6 sebességes kézi váltó csatlakozik, mint ennél a sötétkék metál 456-osnál is.

Elegáns színével és világos bézs bőrkárpitos belterével tökéletes összeállítás, de a 95 874 kilométert futott autó ezek mellett is láthatóan szép állapotban van. Utoljára 2021 novemberében vitték el egy átfogó szervizelésre, amiről egy több mint 4 millió forintnak megfelelő számlát állított ki az angol Ferrari specialista műhely.

Nagyjából 18 millió forintnak megfelelő összegért kelhet majd el az autó, amennyiért mostanság egy közepesen felszerelt Volkswagen Golf GTI-t lehet hazagurítani 245 lóerővel és 4 hengeres turbómotorral, elsőkerék-hajtással. Új és használt autó között ritkán mérlegel az ember - főleg ekkora távolságnál -, de ki ne kacsintana rá egy 12 hengeres Ferrarira.
Visszapillantó
