A BMW egyik legjobb sportkupéja

2022.06.05. 09:16

1985-ben mutatták be az első M3-as BMW-t a Frankfurti Autószalonon, majd két generációval később a homologizációs céllal gyártott autóból kényelmes és gyors sportkupé lett, de az E46-ból is készült kőkemény változat, ez lett az M3 CSL, mely 7 perc 50 másodperc alatt szalad körbe a Nürburgringen és egyértelműen a jövő egyik autós Szent Grálja.

Most élesztette fel újra a CSL nevet a BMW, de az M4-esnek már esélye sincs olyan könnyűnek lennie, mint az M3-as volt. 110 kilót dobtak ki a mezei M3-asból, így szorították le a súlyát 1,4 tonna alá. Szénszál erősítésű műanyag tetőpanelje önmagában 7 kilogrammot jelentett a fogyásban, egyúttal kicsit alacsonyabbra került az autó tömegközéppontja is, ami mindig jót tesz a vezethetőségnek.

Könnyű kagylóülések kerültek bele, de a hátsó pad is egyszerűbb kivitelű, könyöklő pedig nincs a CSL-ben, de az autó több pontján is igyekeztek faragni a grammokat. M-es kormányán például csak egyetlen gomb van, a durvábbik módot lehet aktiválni. Kihajítottak belőle egy adag hangszigetelést és alapból a navigációs rendszer, illetve a klíma sincs az autóban. Aki a versenypályáig nem akar megsülni az autóban, annak természetesen megoldották.

19 colos magnézium felnijeit Michelin Pilot Sport Cup gumikba csomagolták, mögöttük átdolgozott, keményebb felfüggesztés van. Az S54B32-es kódú 3,2 literes, sorhatos szívó benzinmotor a CSL-ben 360 lóerős. Hozzá a hírhedt SMG váltó kapcsolódik, amit nem véletlenül épít át olyan lelkesen egy angol műhely kézi váltóra.

Kevesebb mint 1400 darab készült a BMW M3 CSL-ből fekete vagy szürke metál színben, ebben a Franciaországban hirdetett autóban most valamivel több mint 86 ezer kilométer van és alulról karcolja a 100 ezer eurót. Tökéletes állapota legalább annyira hívogató, mint a köré épített legendák.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!