Váltás világos nézetre
-
vectra b
24 éve ül ugyanabban az autóban
-
-
-
land cruiser
Afrika előtt beugrottak az Avalonba
-
-
black star speedway
Ford Mustang Mach 1 vs Mach-E // Villanyautózunk Fordokkal! – 4. rész
-
-
mustang
Használd a telefonod kulcsként!
-
-
-
-
-
villanyautózás
Ezért jó, ha egy villanyautónak nagy akkuja van
-
crossover
Villanyautót a népnek!
-
-
-
-
-
quattro
Online aukcióról, látatlanban
-
-
-
courier
Pár szerelő elvérzett rajta
-
-
multiair
Netes útmutató alapján vette
-
-
-
-
-
-
roadmovie
Roadmovie 26. Megjöttem, ez az én kocsim
-
samara
Lada Samara: vajon rozsdás?
-
-
Tökéletes időutazás Trollhättanben
A kisebbik svéd autómárka, a Saab 2011-ben csődbe ment, és ahogy gyülekeztek a keselyűk a tetem fölött, egy ideig úgy tűnt, a gyári múzeum gyűjteményét is pénzzé kell tenni. Azonban Trollhättan város és két másik befektető összefogásával sikerült megmenteni a készletet, sőt még csak el se kellett költöztetni. És most nyáron alaposan bejártam az egészet.
Már a múzeum épülete is izgalmas, ez ugyanis egy korábbi gyártócsarnok, nagy légtérrel, híddarukkal. De nem autókat készítettek itt, hanem mozdonyokat: az itthon is legendás NOHAB működött itt régen. Egy kovácsműhelyt meg is őriztek a szomszédságban, engem azonban az autók jobban érdekelnek, márpedig a Saab gyűjtemény az 1-es számú prototípussal indul! És nem csak a szériamodellekből van itt mind - még a Saabaru és a Chevy Trailblazer alapú 9-7x is ott áll a parketten -, hanem számos koncepció, fejlesztési öszvér és robbantott ábrát helyettesítő autó- és motormetszet mutatja be a cég technológiáját. Imádnivaló az egész, pláne hogy a Saab, bár üzletileg végül bukás lett, amúgy egy csomó izgalmas megoldást adott a világnak. Úgyhogy hiába nincs lehetőség vezetni a gyűjtemény darabjait, csemegézni így is bőven van min.
