Prototípusok, makettek, motorok, akkumulátorok, robbantott autók, képek, rajzok, játékok, és persze a Cybertruck, ami még mindig nem lehet a tiéd. Ez mind Los Angelesben, a Petersen Automotive Museumban.
A Columbia több elektromos járművet gyártó amerikai céget magába olvasztva született 1899-ben. Ez itt az 1908-as modelljük, és ugyanebben az évben indult útjára a Ford T-modell is.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Hiába voltak Edison 1901-es szabadalma előtt különösen gyengék az akkumulátorok, a benzinmotorok még kevésbé voltak megbízhatóak. Épp ezért az elektromos autózás viszonylag népszerű maradt az első világháború kezdetéig.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Ha azt mondom, hogy az 1996-os AC Propulsion Tzero, tehát a Lotus-alapú Tesla Roadster elődje az 1989-es Piontek Sportech utódja, akkor megint a Suzukinál kötünk ki.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Persze kiköthetünk a Kawasakinál is, hiszen az utánfutó egy generátort rejt, Kawasaki motorral. AC Propulsion Tzeróból ez az egy maradt.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A Tzero nagyjából 200 lóerős. Újkorában 4.6 másodperc alatt volt százon, és 145 km/h körül alakult az elektromos száguldás vége.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Amit a Tzero leginkább felgyorsított, az a Tesla Motors születése.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Mule 1 néven fut az a 2002-es Lotus Elise, amibe először belefaragták a Tzero elektromos hajtását.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Az egyedi Tesla prototípus akkumulátort JB Straubel tervezte.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Nem meglepő módon az eredeti tűzfal, kábelezés, és persze a motor is távozott a Lotusból.
Fotó: Petersen Automotive Museum
2003-ban épült, úgyhogy lassan húsz éves már.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Az én szememben a kiállítás egyik érdekessége.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Mint ahogy az első Aerodynamic Buck, tehát a szélcsatornás tesztekhez legyártott kompozit modell is az.
Fotó: Petersen Automotive Museum
2005-öt írunk, a Roadster formatervét pedig Barney Hatt rajzolta.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A sajtó ebben az időben még nem vette túl komolyan a Teslát, hiszen a Model S csak négy évvel később került piacra.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A 2008-as Tesla Roadster számai: 248 lóerő, durván 339 kilométeres hatótáv, 4.6 másodperces sprint százra, és kétszázas végsebesség.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Elon Musk első Roadstere, a hivatalos P1/0001 szintén fekete lett, de ez itt még mindig a statikus modell. A Tesla technikáját közben megvette a Daimler (Smart EQ) és a Toyota (Rav4) is.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A Model S-t 2008. június 30-án jelentették be, a furcsa prototípusát pedig 2009. márciusában mutatták meg a közönségnek.
Fotó: Petersen Automotive Museum
2013-ra ez lett belőle. Model S P85.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A viszonylag korai sorozatgyártott szedán 416 lóerővel, 4.2-es gyorsulással.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Ez pedig egy 2014-es Model S P90D aerodinamikai modellje.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A légellenállási hatékonyág szempontjából nem mindegy, mekkora a vörös rész.
Fotó: Petersen Automotive Museum
2014-ben jött a kétmotoros, tehát összekerékhajtású Model S.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Ez az a platform, amire a Tesla igazán építeni tudott.
Fotó: Petersen Automotive Museum
2016 és 2020 között a SpaceX is sokat gondolkozott a tökéletes formán.
Fotó: Petersen Automotive Museum
2017-ben így nézett ki a Tesla Roadster 2.0. Egy koncepció, hiszen a valódi még mindig sehol. A biztonság kedvéért 2021-ben elkészült a Tesla Bot prototípusa is.
Fotó: Petersen Automotive Museum
2017, és a Semi makettje. Gyártásba csak 2023-ban kerül az elektromos kamion, de nagyon sokat vár tőle a világ.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Az első tesztek alapján 37 tonnásra pakolva képes lesz 800 kilométert is megtenni.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A Semi egyik első megrendelője a Pepsi.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Közben a Boring Company 10 millió dollárt csinált Not-a-Flamethrower nevű, 20 ezer példányban gyártott termékével.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Technikailag nem lángszóró, hiszen propánt éget bármilyen klasszikus üzemanyag helyett. Ötszáz dollárba került.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A 2019-es Tesla Cybertruck prototípushoz járt a Cyberquad víziója is.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Legalább tudjuk, mire jó a Cybertruck platója.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A Tesla szerint ez a gyerekverzió.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Ebben mondjuk egyre több rációt látok.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Legalábbis jó játéknak tűnik.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Ez a Petersen Automotive Museum Mullin Grand Salon terme.
Fotó: Petersen Automotive Museum
2019 rég volt, így hát a Cybertruck formája is sokat változott azóta.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Koncepció, vagy sem, mindenhogy feltűnő a tükrök hiánya.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A gyalogosvédelem kérdését pedig hagyjuk is.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Még prototípusokhoz mérten is súlyosan barkácsolt az összeszerelési minőség.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Exoskeleton, vagyis a szálcsiszolt acél karosszéria.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Lényegében önhordó karosszériáról van szó, tehát a terhelést ezek az egy irányban hajlított panelek viselik.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A Cybertruck természetesen légrugós. Valószínűleg csak az Egyesült Államokban dobhatják majd piacra.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A Tesla technológiája még a szokásosnál is erősebben épít a mesterséges intelligenciára. Ennek demonstrálására született a Tesla Bot 2021-ben.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A humanoid robot 172 centi magas, 72 kilós, és 20 kilót tud vinni egész gyors séta közben.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Ez a Hyperloop friss utascella modellje. Idei dizájn.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A vákuumban utazás gondolata rég foglalkoztatja Elon Musk csapatát.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A Teslák jól szerepelnek a törésteszteken. Ez itt az első lezúzott Model Y.
Fotó: Petersen Automotive Museum
2022-es specifikáció, falba vezetve.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Mint látható, az utascella teljesen ép maradt.
Fotó: Petersen Automotive Museum
2020-ban a Tesla asztronautákat szállító járműve egy Model X Long Range lett.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Új mesterterv. Az aztán mindig akad a Tesla tarsolyában.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Ezek pedig azok a SpaceX űrruhák, melyeket Douglas Hurley és Robert Behnken hordott 2020-ban.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Mennyi kábel kell egy elektromos járműhöz? Valójában nem sokkal több, mint bármelyik másikhoz.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A Yoke kormánykerék kevés rajongót szerzett.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Bezzeg a Tesla szoftveres meglepetései.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Ebből a szögből sem sokkal jobb, de legalább egy tágas kabin.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Texasban minden nagyobb. A Tesla fényreklámja is az volt 2022. áprilisában, a márka egyik klubtagoknak szervezett rendezvényén.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A Tesla többféle motort is alkalmazott a Model S premierje óta. Abban, mint ahogy a Model X-ben is, aszinkron indukciós AC-motorokat használtak, míg a Model 3-ba már állandó mágneses szinkronmotorokat szereltek.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Roppantott Teslát sem látunk sűrűn.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Ez pedig a gyártósor. A Tesla kénytelen volt viszonylag gyorsan megtanulni, hogy is kell volumenben autót gyártani.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Mindenki kedvencei, a Kuka robotok.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A szürke, fekete és fehér autók tengerében viszonylag sok a piros Tesla. Jár a plusz pont.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Franz von Holzhausen a Volkswagen, a General Motors és a Mazda után landolt a Teslánál, és azóta is ő felel a formatervekért.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Mára a Tesla logója is ikonikusnak mondható.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Robotika nélkül nincs milliós darabszám.
Fotó: Petersen Automotive Museum
És akkor Model Y.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Robbantva.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Érdemes alaposan megvizsgálni.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Tesla-szendvics.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A bontott Tesla motoroknak is erős lesz a piaca.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Az 'Inside Tesla' az inspirációkról is szól.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Meg persze a kínos, vagy éppen történelmi Elon Musk fotókról.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Sci-fi rajznak pofás.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A Model S egyik első vázlata 2009-ből.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Komplex feladat az autógyártás, hiába tűnik egyszerűnek elsőre.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Elon Musk nem Tony Stark, bárhogy is szeretnék páran úgy képzelni.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A Bot sem egy T-800, az biztos.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Rábíznád magad? És másokat is?
Fotó: Petersen Automotive Museum
Azt mondták, az elektromos hajtás radikális formákat hoz. Hát, tessék csak, tessék!
Fotó: Petersen Automotive Museum
2023. október 22-ig látogatható a kiállítás.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A SpaceX sarka.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Mit kezdenél a Plaid hajtással?
Fotó: Petersen Automotive Museum
Így épül fel egy 2022-es Tesla.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Látványos kerekek, de így sem vinném durva terepre.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Ekkora Tesla gyűjteményt még sosem láthattak egy csokorban.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Mint ahogy általában ezek a technikai részletek is rejtve maradnak.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Nagy cellák. És egyre több kell.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Erősen stilizált.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A narancssárga azt jelenti, ne nyalogatsd.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Ez pedig szeszesital.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Utána semmi quadozás.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Az Y már most rekordokat dönt.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A harmadik generációs Tesla motor 315 lóerős.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Az autószalonokra, bemutatókra szánt összes makett itt lehet.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Loop tunnel. Nem egy ötös metró.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Mi lesz hamarabb? Hyperloop, vagy ötös metró? De tényleg.
Fotó: Petersen Automotive Museum
A hírhedt kalapács, ami adott a Cybertruck ajtajának 2019-ben.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Ha az asztronautáknak esetleg messzire kell menniük, a Model X Long Range tudja, amit kell.
Fotó: Petersen Automotive Museum
Vajon milyen állapotban lehet az űrbe küldött Tesla Roadster? 2018. február hetedike óta fent van Elon Musk egyik saját autója, pályája pedig az interneten követhető.
Fotó: Petersen Automotive Museum