2023.04.23. 12:42

Goodwoodban megtartották a nyolcvanadik klubtag találkozót, vagyis a Goodwood Road & Racing Club 80th Members' Meetinget. Itt nyílik lehetőség GT1-es versenyautók padlózására is, ebben az esetben kommentár nélkül. Élvezzük hát, amíg engedik, mert a zajkorlátozások miatt Goodwoodban is csak pár napig mehet a buli. De akkor nagyon.

80mm-gt1-demo-joe-harding-28

Nem sűrűn lát az ember egymás mellett hármat a Prodrive műhelyében a brit bajnokság kedvéért épített Ferrari 550 GTS Maranellóból, mint ahogy a Jaguar-motoros Lister Stormok különböző generációi, tehát a korai GTS és a későbbi GTM sem egyszerre versenyzett 25 évvel ezelőtt.

Volt még a pályán hét Aston Martin DBR9 a 2005-2008-as évadokból, két Chevrolet Corvette C5R egy C6 GT1 társaságában, egy Chrysler Viper GT1 három Viper GTR-S mellett, a legendás Lamborghini Murcielago R-GT 2004-ből, illetve amerikai kortársa, a Saleen S7-R, és a teljesen őrült brit, a Marcos Mantara LM600 EVO az ezredforduló évéből.

Jöjjön hát mindez egyben, tiszta motorhanggal:

És hogy mi volt korábban?

Ha bárki azt gondolná, Goodwoodban ez volt az egyetlen FIA GT1 ünnepség, íme egy korábbi a McLaren F1 GTR flottával, a Ferrari F40 LM-mel, a Porsche 911 GT1-ek különböző generációival, illetve a szuper ritka Lotus Elise GT1-gyel:

Már csak az a kérdés, hogy melyik a kedvenc motortípusod a korszakból. Szívó V12 a Ferrari, a BMW-McLaren, a Jaguar vagy az Aston Martin hangolásával? A Ferrari biturbó V8-asa? A szintén két turbós Porsche hathengeres? Hétliteres Saleen V8, vagyis egy öblös Ford nyolchengeres? Esetleg a Chevy V8 a Lotusban, és persze a Corvettekben? Ne feledjük a Viperek V10-esét sem, hiszen azt is a Lamborghini tette versenyképessé.