Autóstalálkozóra ritkán látogat autóval nem rendelkező riporter, de ez méginkább így van, ha jogosítványa sincs a tollforgatónak. Ilyenkor hozzá nem értőként érkezik a szerző, de azután rengeteg ismerettel távozik.
A 406-os Klub siófoki találkozójára Budapestről indulunk
útnak. Előtte találka a Lurdy Ház tekintélyes méretű
parkolójában, ahol a megjelentek többsége ismeri egymást. De az
sincs nagy bajban, aki nem ismer senkit, a Peugeot barátok: a
szerzőnek például kapásból hárman ajánlkoznak alkalmi sofőrnek. Kis
autóvizit, hogy ki mivel jött, kinek mi a nem gyári extrája, aztán
lassan indulhat a konvoj a Balaton fővárosába. A harminc kocsiból
álló autókaravánban csak egy kakukktojás van: az egyik 406-os
rajongó épp a Mazdájával jön, mert kedvencét szervizelik. Különben
a márka szinte minden autója képviselteti magát: veteránoktól a
607-esig.
Budapestet nem olyan nehéz elhagyni: az M7-esen azonban már nem
olyan jó a helyzet, mert konvojban vonulni nem egyszerű a sztrádán,
különösképp, ha nem egyforma kapacitásúak a járművek. A találkozó
első helyszíne a siófoki Peugeot Máté szalon, ahol még
a helyi alpolgármester is tiszteletét teszi, hogy szóljon pár jó
szót. De ez csak fél órás semmittevés után következik el, mert
a regisztráció és az első emberi hang között eltelik ennyi idő. A
szalon ráadásul a városon kívül van, így képtelenség a másnaposság
elleni kúra. A közelben ugyanis semmi. A szomjhalált azért némi
protekcióval sikerül elkerülni.
Papp Zoltán, a klub büszkesége: sorra nyeri a gyorsulási
versenyeket, noha egy igazán nem fiatal, 10 éves 405-össel harcol a
milliós autócsodák ellen. Bemutatják a klub másik hírességét Bognár
Bélát is, aki pedig a Peugeot nemzetközi dizájn pályázatán került
az első tíz közé 404-es makettjével. Kusz Sándor klubalapító
értetlenkedik,
miért nem segíti klubtársait a Peugeot hazai képviselete,
mindenesetre ő már felhajtott egy szponzort Démi Attila
személyében, aki meglepő módon viszont nem autókkal kereskedik,
hanem betonnal.
De ez némileg mellékszál ahhoz képest, hogy például három
működőképes veteránautó is felbukkan a rendezvényen. Két 404-es,
illetve egy 403-as modell. A 404-esek csillognak villognak, míg a
403-ason látszik az időnek az a bizonyos vasfoga, de a tulaj
tervezi a felújítását, ha már ennyi időt kibírt mellette az autó. A
jobb bőrben lévő veterán akár 160 kilométeres óránkénti száguldásra
is képes, ami a majd négyévtizedes életkort tekintve legalábbis nem
rossz. Persze nem úgy gyorsul, ahogy a tuning 405-ös, de ez nem is
feladat.
A legizgalmasabb program ezen a találkozón alighanem a gyorsulási
verseny, aminek azonban itt igazi tétje nincs. Nem köttetnek
fogadások, nincsenek díjak, a nyeremény legfeljebb a részvétel
lehet. De ez nem zavarja a klubtagokat, próbálnak megküzdeni a
gyorsulási verseny győztesével - mindhiába.
Papp Zoltán ugyanis legyőzhetetlennek bizonyul. Se a 406-os
kupé, sem pedig a hasonló felszereltségű 405-ös nem bír vele.
Pappnak már az indulás utáni másodpercben fél méter előnye van.
Igaz a hozzáértők hozzáteszik: ha nem kavicsos volna a terep, talán
a kupé volna a gyorsabb, de kavicsok vannak a bajnok kocsi pedig
négykerék meghajtású, ami itt döntő.
Démi Attila, Papp egyetlen támogatója szerint azért tud sokakat
legyőzni patronáltja, mert járművének egy hajszálnyit hosszabb az
egyese, mint a többieké. Démi szerint ez úgy lehetséges, hogy az
autónak egy fogaskerékkel többje van, ez azt a hajszálnyi
előnyt eredményezi, ami már elég a győzelemhez.
A gyorsulás után ebéd Balatonszemesen, aztán következne a
meglepetés program, ám egy durva baleset miatt meghiúsul, hogy
megtekinthessük
a keszthelyi Festetics kastély leendő ékét, a világ legnagyobb
hintókiállítását. Egy motoros baleset miatt ugyanis
beláthatatlan kocsisor kígyózik Keszthely felé.
Jobb híján így a siófoki móló marad, ami persze elég jó, de
nem kárpótlás a hintók helyett. Azért még egy csoportkép, hogy
legyenek unokáknak mutogatandó képek, aztán búcsú azzal, hogy a
nyáron újra ugyanott, vagy máshol.
|