SUV-párbaj 2: Nissan X-Trail – Mitsubishi Outlander
Két autót már megmutattunk, jöjjön a következő páros a jövő keddi óriás SUV-összehasonlító tereptesztünkből: a Nissan X-Trail és a Mitsubishi Outlander. Mindketten japánok, mindketten dízelek, hasonló méretűek. A Hungaroring vezetéstechnikai centrum 4-es pályáján, a fellocsolt műgyantás kaptatón viszont csak egy győztes lehet.
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D | Nissan X-trail 1.6 dCi | |
teljesítmény | 150 LE | 130 LE |
önsúly | 1610 kg | 1555 kg |
váltó | automata | kézi |
tesztautó ára | 11,09 M Ft | 10,40 M Ft |
A párbaj
Nem kell véresen komolyan venni ezt a hegyi felfutóba oltott gyorsulási versenyt, hiszen nem attól lesz jó egy autó, ha minél hamarabb feljut az emelkedőn úgy, hogy fél lábbal a jéghez hasonló tapadású vizes műgyantán, a másikkal a nedves aszfalton próbál megkapaszkodni. De sokat elmond a mai összkerékhajtás-rendszerek lelkéről, az elektronikáról, mivel mind a kipörgésgátlót, mind az úgynevezett elektronikus differenciálzárat alaposan megdolgoztatja.
Nem variáltunk a különböző üzemmódokkal. Ahol kellett, bekapcsoltuk az összkerékhajtást, és szabadjára engedtük a processzorokat, fékezgessék a kerekeket kedvükre, vegyék el a gázt, ha úgy látják jónak. Padlógázt nyomtunk. Világos, hogy az eltérő gumik tapadásán is sok múlott, de legalább annyi az elektronikán. Volt autó, amelyik teljesen visszavette a teljesítményt, mások észrevétlenül tették a dolgukat, de veszettül próbálták optimálisan elosztani a nyomatékot a négy kerék között.
Túlmagyarázni fölösleges, a tízautós terepteszten ennél nehezebb feladatokat kell majd megoldani. Négy nap múlva jön a nagy SUV-összehasonlító.