SUV-párbaj 2: Nissan X-Trail – Mitsubishi Outlander

2016.03.18. 17:26

Két autót már megmutattunk, jöjjön a következő páros a jövő keddi óriás SUV-összehasonlító tereptesztünkből: a Nissan X-Trail és a Mitsubishi Outlander. Mindketten japánok, mindketten dízelek, hasonló méretűek. A Hungaroring vezetéstechnikai centrum 4-es pályáján, a fellocsolt műgyantás kaptatón viszont csak egy győztes lehet.

   Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Nissan X-trail 1.6 dCi
teljesítmény 150 LE 130 LE
önsúly 1610 kg 1555 kg
váltó automata kézi
tesztautó ára 11,09 M Ft 10,40 M Ft

A párbaj

Nem kell véresen komolyan venni ezt a hegyi felfutóba oltott gyorsulási versenyt, hiszen nem attól lesz jó egy autó, ha minél hamarabb feljut az emelkedőn úgy, hogy fél lábbal a jéghez hasonló tapadású vizes műgyantán, a másikkal a nedves aszfalton próbál megkapaszkodni. De sokat elmond a mai összkerékhajtás-rendszerek lelkéről, az elektronikáról, mivel mind a kipörgésgátlót, mind az úgynevezett elektronikus differenciálzárat alaposan megdolgoztatja.

Nem variáltunk a különböző üzemmódokkal. Ahol kellett, bekapcsoltuk az összkerékhajtást, és szabadjára engedtük a processzorokat, fékezgessék a kerekeket kedvükre, vegyék el a gázt, ha úgy látják jónak. Padlógázt nyomtunk. Világos, hogy az eltérő gumik tapadásán is sok múlott, de legalább annyi az elektronikán. Volt autó, amelyik teljesen visszavette a teljesítményt, mások észrevétlenül tették a dolgukat, de veszettül próbálták optimálisan elosztani a nyomatékot a négy kerék között.

Túlmagyarázni fölösleges, a tízautós terepteszten ennél nehezebb feladatokat kell majd megoldani. Négy nap múlva jön a nagy SUV-összehasonlító.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.