Mit tud a hírhedt TSI motor?

Totalcar Erőmérő: Škoda Octavia 1.8 TSI - 2014.

2017.08.11. 06:06

Ez a Totalcar Erőmérő sorozata, ahol minden kiderül. Színt vallanak a hitelesített, profi teljesítménymérő padon a járművek az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, mi ez, rengetegen jelentkeztek az önkéntes erőmérőre, ami nagyon nehézzé tette a főszereplők kiválasztását.

Második kiválasztott autónk egy Škoda Octavia 1.8 TSI. Ez a modell az EA888 kódú, közvetlen befecskendezéses, többször módosított, átdolgozott TSI motorral szerelt változat. Az első szériás TSI-k gyengéit, használat közben gyakorta előforduló hibáit próbálták kiküszöbölni az új, Audi által fejlesztett motorral. Tulajdonképpen minden benne van, amit ma egy korszerű belső égésű motorba bele lehet tenni: változó szelepvezérlésű, közvetlen benzinbefecskendezéses turbófeltöltött motor, sok apró műszaki érdekességgel.

Az egyik ilyen különlegesség például a korábbi TSI motorokra jellemző kokszosodás kiküszöbölése a kombinált befecskendezéssel: közvetlenül az égéstérbe és a szívócsatornába is tud üzemanyagot juttatni, és ezt az üzemállapotoknak megfelelően kombinálja. Szívócsöve hangolt, és olyan örvénylést biztosít a beszívott levegőnek, hogy az égéstérben a szegény benzin-levegő keverék is gyúlóképes elegyet alkosson öngyulladás vagy kopogásos égés (robbanás) nélkül.

Változó szelepvezérlése nem csak időben képes változni, hanem a szelepnyitás magasságát is változtatja, így a beáramló levegő sebességét is tudja szabályozni az áramlási keresztmetszettel. Ráadásul mindezt nem egy vagy két lépcsőben, hanem fokozatmentesen, folyamatosan. BorgWarner gyártmányú turbófeltöltője vízzel hűtött, elektronikusan szabályzott a turbónyomás és az egység relatíve kicsi, kis tehetetlenségű, így a turbónyomás már kis fordulaton felépül.

A motor már a downsizing-kor terméke, ennek ellenére az 1,8 literes lökettérfogat nem kicsi, ez már simán tud alulról is nyomatékos lenni, és a gyárilag megadott 180 lóerőhöz nem kell nagy turbónyomás, nincs a motor kihegyezve. A maximális nyomatéka elméletileg már 1250-es fordulattól 5000-ig rendelkezésre áll, 250 Nm. A gyakorlati életben ennyire alacsonyról azért nem tol, a turbónyomás kicsit később épül fel teljes egészében, de a 250 Nm nem kevés.

Nézzük meg, hogy ez a korszerű, nem túl egyszerű motor mit tud 44 ezer kilométer után, megvannak a lovak és a newtonméterek, vagy már hiányos a ménes? Mit gondol a tulajdonos a mérés után?

Ha pedig nem akartok lemaradni a tulajdonosok öröméről vagy csalódásairól, akkor iratkozzatok fel Youtube csatornánkra!

További Erőmérő Epizódok

Nem várt FORDulat
Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Ilyen egy jól bevált recept: 300+ LE
Saját tervezésű és gyártású motorbelső, egyedi program, sok év munkájának gyümölcse. Tartsatok velünk ma is.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.