Mérőpadon az eladhatatlan Toyota

Totalcar Erőmérő: Toyota Camry V6 GX

2018.05.26. 07:28

Nagyon kedvelt lett a Totalcar Erőmérő sorozata, dolgozik a profi és hitelesített mérőpad és megdolgoznak az autók is az Autokorbelnél. Sokszor elmondtuk, hogy mi ez, sorban választjuk ki azon olvasóink autóit, akik a sorozat indulása után két héten belül jelentkeztek, mielőtt a lehetőséget lezártuk. Ezúttal egy V6-os, japán klasszikus limuzin kerül fel a mérőpadra.

A Toyota Camry VX10-es változatának valójában Amerika volt az igazi piaca. Oda próbálta pozicionálni a gyártó és nagyon sikeres is lett a helyi háziasszonyok körében. Igen, nem tévedés, ez a modell az ottani besorolás szerint mid-size sedan, így leginkább második autónak veszik.

Írtunk már a Camry-ről valamiféle használt tesztet, de ennél még érdekesebb, hogy a mai Erőmérőben látható példány is szerepelt már a Totalcaron, amikor az előző gazdája elmesélte, hogy potom pénzért sem tudja eladni, pedig rengeteget költött rá. Nincs ezen mit szépíteni, a háromliteres hathengeres benzinmotorral szerelt Camry nem a legnépszerűbb Toyota itthon és Európában sem. Ennek megfelelően az Erőmérő mai főszereplőjét is hiába hozták rendbe az utóbbi években és készültek vele veteránvizsgára, nem tolongtak érte a vevők, így a mostani tulajdonos nyomott áron meg tudta venni.

Leginkább ismeretlensége és nagy motorja miatt nem talált vevőre a Camry, mert egyébként igazán megbízható és európai, még inkább magyar szemmel nézve már-már prémiumautó. Persze azért tegyük hozzá, hogy az 1994-es viszonyokhoz képest, hiszen ma már mások az elvárások. Ha egy mostani prémiumautó-vásárló néz bele a nagy Toyotába, egy túlméretes Corollát lát bőrülésekkel és nagy motorral.

A Camry orrában található 3VZ-FE kódú 2958 köbcentis öntöttvas blokk a típus születésénél korábbról származik, de mielőtt elfoglalta mostani helyét, dupla vezérműtengelyes alumínium hengerfejeket kapott. A vezérműszíj csak a szívószelepekhez tartozó tengelyeket hajtja, így rövidebb lehet, a kipufogó oldali vezérműtengelyt pedig a tengelyek körülbelül felénél lévő fogaskerék hajtja át. Ez ritka és szokatlan megoldás.

Vicces, hogy eredetileg kimondottan kisteherautóba tervezték a V6-ost, a Camrybe ezért csak úgy fért be, hogy tizenöt fokkal hátradöntötték. Így aztán a keresztben álló hathengeres hátsó hengersorában rémálom a gyertyacsere.

A motor amúgy nagyon megbízható, alig találni két azonos motorhibát a netes források közt, pedig már bőven húsz évesek ezek a még lábon lévő példányok és általában több százezer kilométert teljesítettek. A motor eredeti rendeltetése ellenére furcsa a hangolása, hiszen a maximális 185 lóereje 6000/perc fordulatnál jelentkezik, de simán elforoghat 6800-ig is.

A nyomaték papíron 264 Nm és 2500-tól 4000-ig rendelkezésre áll, ami már jellemzőbb a kisteherautós konstrukciókra.

A gyár által megadott számokból látszik, hogy a Camry motorja nem holmi agyonhúzott, kiélezett, visító V6-os, inkább megbízható igásló. Három literből 185 lóerő elég szerény, és nem volt kiugró érték a maga korában sem.

Ennél is kijózanítóbb, hogy a hiába a hat henger, a konstrukciónak kicsit semmilyen karaktere van. Ez az eminens diák dolgozata: nincs benne hiba, és épp csak annyit mutat a képességeiből, amennyi szükséges, sehol egy grammal vagy egy ötlettel több. A tervezők minden részletében igyekeztek észrevétlenné csiszolni a motort, így nincs emlékezetes hang, nincs kopogás, nincs rezonancia és nincs semmi extra dolog körülötte.

Mindez nem csak elmélet, hiszen a több mint húszéves Camry a mérés során is pontosan ilyen volt: csendesen indult és terhelés alatt sem változott meg selymes orgánuma. Mintha nem is egy belső égésű motor lenne, hanem egy kicsit ércesebb villanymotor.

A kirajzolt görbék is beleillettek a képbe, semmi beszakadás vagy megindulás, szinte vonalzóval rajzolták őket. Viszont a teljesítményen, de főleg a forgatónyomatékon meglepődtünk, nem erre számítottunk. Nézzétek meg a videót a további részletek még beszédesebbek!

Ha tetszik a hetente jelentkező Erőmérő sorozat, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, mert rengeteg érdekes autó jön még. Hamarosan sokat futott és lenézett olasz gépekkel folytatjuk, hogy lássuk, mi igaz a rengeteg előítéletből.

Korábbi epizódok:

BMW E46 helyett vette, boldog vele
Ez a Lexus már nem egy felcicomázott Toyota, mint az előző IS a mérőpadnak mégis meggyűlt vele a baja.
Okos választás – de erős is?
Az autó sokaknak csak egy használati tárgy, egy eszköz amit jól kell a célhoz megválasztani. Ez a kis Fiesta nagyon sok embernek racionális választás lehet, de vajon mit tud a motorja 230 ezer kilométer felett?