2019.02.27. 08:15

A MűhelyPRN mai epizódjában egy mintaautót láthatunk. Tibor autószerelő, a 2010-es Audi A6 Allroad Quattro pedig olyan mámorító megjelenésű, hogy megértjük azt, aki beleszeret. Ebben a kivitelben volt a márka egyik legritkább, háromliteres, kompresszoros, hathengeres motorja és persze ami még az allroadsághoz tartozik, vagyis minden, amitől tarthat a használtautó-vásárló.

Bár ezt a típust jó konstrukciónak nevezte a márkára szakosodott Doni Motors szerviz, azért hozzátették, hogy a korai évjáratok dízelein a nagynyomású befecskendezőfejek, illetve a szívócsőmódosító is meghibásodhat, a 3,0 TFSI-n kétszázezer kilométer után szivároghat a vízpumpa, illetve cserére szorulhat a vezérműlánc és ennek feszítőrendszere. A nemzetközi források említik még a benzinesek gyújtótrafóinak hibáit, valamint sűrű olajcseréket javasolnak a kokszlerakódás megelőzésére és vásárlás előtt az adaptív légrugózás elemeit is átnézetnék az érdeklődőkkel. Ez utóbbi jogosnak tűnik, hiszen a rendszer javítása könnyen súlyos százezrekbe kerülhet, ha a főbb alkatrészei szorulnak cserére.

Ha szeretnél alaposan felkészülni a használtautó-vásárlás összetett folyamatára, ide kattintva találsz 5+1 tippet, melyekkel te is kiszúrhatod a leggyakoribb átveréseket!

A MűhelyPRN-ben a Totalcar olvasóinak autóit vizsgáljuk át a Pryma Autócentrumban. Az átvizsgálásért ezúttal senkinek nem kell fizetnie, de nemcsak az autó gazdája nyer, hanem mi, a sorozat tanulni vágyó készítői és a nézők is. A jelentkezéshez kattints erre a szövegrészre, majd töltsd ki a Google-űrlapot! A kiválasztott autók gazdáival hamarosan felvesszük a kapcsolatot és mindent megtudhatnak a forgatásról, illetve az átvizsgálásról. 

Korábbi epizódok:

Egymilliós autó, millió hibalehetőséggel
Lássuk, Ákosnak szerencséje volt-e az álomszép Peugeot-val és elmondjuk, te hogyan ne nyúlj mellé.
Miért zörög Tamás Audija?
Befutott az első igazán kockázatos autó a műhelyünkbe. Gazdája már költötte rá, a hiba nem múlt el és a java még hátravan.