2019.02.27. 08:15

A MűhelyPRN mai epizódjában egy mintaautót láthatunk. Tibor autószerelő, a 2010-es Audi A6 Allroad Quattro pedig olyan mámorító megjelenésű, hogy megértjük azt, aki beleszeret. Ebben a kivitelben volt a márka egyik legritkább, háromliteres, kompresszoros, hathengeres motorja és persze ami még az allroadsághoz tartozik, vagyis minden, amitől tarthat a használtautó-vásárló.

Bár ezt a típust jó konstrukciónak nevezte a márkára szakosodott Doni Motors szerviz, azért hozzátették, hogy a korai évjáratok dízelein a nagynyomású befecskendezőfejek, illetve a szívócsőmódosító is meghibásodhat, a 3,0 TFSI-n kétszázezer kilométer után szivároghat a vízpumpa, illetve cserére szorulhat a vezérműlánc és ennek feszítőrendszere. A nemzetközi források említik még a benzinesek gyújtótrafóinak hibáit, valamint sűrű olajcseréket javasolnak a kokszlerakódás megelőzésére és vásárlás előtt az adaptív légrugózás elemeit is átnézetnék az érdeklődőkkel. Ez utóbbi jogosnak tűnik, hiszen a rendszer javítása könnyen súlyos százezrekbe kerülhet, ha a főbb alkatrészei szorulnak cserére.

Ha szeretnél alaposan felkészülni a használtautó-vásárlás összetett folyamatára, ide kattintva találsz 5+1 tippet, melyekkel te is kiszúrhatod a leggyakoribb átveréseket!

A MűhelyPRN-ben a Totalcar olvasóinak autóit vizsgáljuk át a Pryma Autócentrumban. Az átvizsgálásért ezúttal senkinek nem kell fizetnie, de nemcsak az autó gazdája nyer, hanem mi, a sorozat tanulni vágyó készítői és a nézők is. A jelentkezéshez kattints erre a szövegrészre, majd töltsd ki a Google-űrlapot! A kiválasztott autók gazdáival hamarosan felvesszük a kapcsolatot és mindent megtudhatnak a forgatásról, illetve az átvizsgálásról. 

Korábbi epizódok:

300 ezer kilométer és még megy?
Ütik-vágják, sokan vezetik és néha nem szervizelik a szerkesztőségi Swiftet. Golyóálló, vagy roncs?
Tamást becsapták, vagy ezek a Mazdák mind ilyenek?
A Mazda 5-öt több mint tíz közül választotta ki Tamás, akinek szerelő is segített. Nem erre számított. Mi sem.