Örömautó a hétköznapokra, egymillió forint körül?

2019.06.05. 15:28

Ha valakinek fontos a teljesítmény/tömeg arány amikor autót vásárol, ha szeretne néha mókázni egy kicsit a hegyi utakon, de hétfőtől péntekig sem akarja garázsban tárolni a játékszert és nem költene sokkalt többet egymillió forintnál, egy idő után szembetalálja magát a Ford Focus ST170-nel. A Focus első generációjának sportváltozata kifejezetten ritka autó manapság mert a hot hatchek sorsa gyakran fonódok össze a szalagkorláttal. Gábor tudta ezt amikor ilyen autót keresett, úgy érzi, nem nyúlt mellé amikor döntött, de elhozta az autót a MűhelyPRN-be is, hogy kiderüljön, milyen életkilátásai vannak az ST-nek és mit látunk a múltjából. A 2002-es autót a MűhelyPRN sorozat új helyszínén, az Avalon Car(e) Services Bosch Car Service-ben néztük át alaposan.

Felhívtam Saáry Zoltánt, a Focus Gurut, hogy sorolja fel azt az öt dolgot, amit mindenképpen tudnod kell, mielőtt belevágsz az ST-kalandba. 

1. Az ST170 motorja szívóoldali változó szelepvezérléssel készült. Ha a kiválasztott autó teljesítménye a próbaút során hullámzik, vélhetően a vezérlésmódosító rossz. Ez az alkatrész évek óta hiánycikk.

2. Ha alacsony fordulaton nyomatékszegény a motor, a szívócsőhossz-módosító, vagyis az IMRC-modul lehet a hibás. Ezt körülbelül 100 ezer forintért lehet pótolni és szintén nincs ott minden alkatrészpolcon manapság.

3. Sokan nem tudják, hogy egyáltalán nem új ötlet a kéttömegű lendkerék alkalmazása a benzinmotoros autó hajtásláncában. Az ST-ben is van, utángyártottat csak a Luk készített, mely körülbelül 200 ezer forintba kerül. Ha csattan, zörög indításkor és leállításkor, gyanakodjunk!

4. A hűtőrendszer termosztátháza műanyagból készült és mivel közel húszéves autókról van szó, ez repedezett lehet és ilyenkor szivárogni kezd a hűtőfolyadék. A gyári alkatrész ára 50-80 ezer forint, az utángyártottak olcsóbbak, de sok köztük a gagyi.

5. Az ST170 motorjához különleges formájú katalizátort terveztek, melyet ráadásul nagyon mélyre szereltek, így télen rá veri a sós latyakot az autó. Ellenségünk itt is a korrózió, mely először csak a hővédő lemez rögzítéseit támadja meg. 

Korábbi epizódok:

Egy Toyota sosem hagy cserben? Tévedés
Ó, azok a jó kis japán szívó benzinmotorok - nosztalgiázunk. Pedig még egy Corolla is lehet csapda.
Egymilliós autó, millió hibalehetőséggel
Lássuk, Ákosnak szerencséje volt-e az álomszép Peugeot-val és elmondjuk, te hogyan ne nyúlj mellé.