2019.06.11. 14:35

Jóllehet a negyedik generációs Audi A4-ek magyarországi kínálatában kifejezetten kevés a benzines példány, ezek zöme éppen olyan motorral készült, mint a MűhelyPRN mai epizódjában látható 1,8 TFSI, esetleg a kétliteres verzió. A két motor gondjai közösek: a dugattyúk és a gyűrűk tervezési problémái miatt akár százezer kilométer után jöhet az olajfogyasztás. Amíg nem éri el az 1 litert ezer kilométerenként, elvileg nincs gond, gyakorlatilag viszont bőven lehet. Ezek a közvetlen benzinbefecskendezésű turbómotorok ugyanis telerakják olajkoksszal a szívórendszerűket, ráadásul a vezérműlánc és feszítője is gyenge, a felsorolt problémákat viszont csak a 2013-as évjárattól javította az Audi, illetve a Volkswagen. Azért mutatjuk be ezt a keveset futott, látszólag megkímélt A4-est, hogy mindenki legyen nagyon éber aki ilyen autóra vágyik és persze azért is, mert Tamást rettentően zavarja az első futómű ropogása, melyet a korábbi szervizeknek nem sikerült megszüntetniük. A 2008-as autót a sorozat új helyszínén, az Avalon Car(e) Services Bosch Car Service-ben néztük át alaposan.

Korábbi epizódok:

Novoth Tibi bevállalta, de te csak óvatosan!
Benzines is, Multitronic automata is – nem a legjobb hírben álló A4-konfiguráció, viszont a tulajdonos rengeteg szeretettel és pénzzel áll hozzá.
Aki a szíve mélyén BMW-s, az is marad!
Nagyon ritkán lehet látni már a második 5-ös BMW generációt, Mario viszont nem dicsekedni jött, kíváncsi, mik az autó hibái és mennyit kell költenie rá.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.