2019.09.11. 14:25

A Volkswagen Passat ötödik generációját mindenki ismerni, mert aki sok helyet akar kevés pénzért találni a használtpiacon, az előbb-utóbb belebotlik a típusba. A MűhelyPRN mai epizódjának főszereplője a passatozás állatorvosi lova, melynek története egyszerre minden, amitől mindenkit szeretnénk megóvni.

Gazdája rutintalanul vásárolt, nem volt neki gyanús az alacsony vételár és ahogy jöttek az újabb és újabb hibák, lelkiismeretesen szórta a pénzt a 131 lóerős PD TDI motorral szerelt, automata váltós Variantra, amely még most, több mint 1,5 millió forint javítási költség után is elég szomorú állapotban van. A típust sokféle motorral kínálták a gyártás 2005-ös befejezéséig. Az 1,6 literes szívó benzinmotor tényleg erősen feltételes módban ajánlható, a nagyobb szívó- és turbóbenzinesek már jók lehetnek, a többség viszont ezekből turbódízelt választott. Érthető, hiszen az alacsony fogyasztás ígérete főként a 800 ezer és 2 millió forint közti ártartományban elsődleges szempont. Csakhogy ezek a Passatok már öreg autók, nagyon kevés belőlük az igazán jó állapotú, ami pedig nem az, az nagyon könnyen válhat súlyos anyagi csapdává. Marci autója pont ilyen. A 2001-es autót ezúttal is az Avalon Bosch Car Service-ben vizsgáltuk át.

Korábbi epizódok:

2 millióért vette, most 8-ban van
Korosodó luxusautónál a vételár a legkisebb költség, ezt tudjuk, de mennyibe kerül ma a kívánatos 5-ös fenntartása?
Hibajelzés a próbaúton
Big Daddy Laca alapvetően motoros alkat, de még a családi S-Maxból is a legerősebbet választotta. De mennyit kellene költenie rá?

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.