Ezért kell a kínálat tetejéről választani

2019.09.17. 06:04

Az Opel Vectra harmadik generációja a többség számára szerethetetlen mert formavilága, részletmegoldásai és a beltér hangulata óriási visszalépés az előző generációhoz képest. A C-t 2002 és 2008 közt gyártották, vagyis most lép abba a korba, amikor még nem reménytelenül régi, de már olcsón vehető és több mint kétszáz autó közül lehet válogatni a magyar használtautó-piacon. Egy ilyen Opel átlagosan akár félmillió forinttal kerül kevesebbe, mint egy vele korban, illetve az állapotot és a motorváltozatát tekintve összehasonlítható Ford Mondeo vagy VW Passat. Tibor nem csak az árskála tetejéről választotta ki ezt a kései, 2007-es példányt, de előtte alaposan összehasonlította az Opel kopó-fogyó alkatrészeinek árait a konkurensekével. Ő, az úgynevezett okos használtautó-vásárló. De milyen a 200 ezer kilométert futott Vectra?

A Vectra C-t elektronikai problémái, például a Can-bus rendszer bizonytalankodása, illetve a benzinmotorok magas benzin- és olykor jelentős olajfogyasztása miatt is szidják, ennek ellenére elég elég biztató, 7 pont fölötti átlagot szerzett a Totalcar Népítélet rovatában. A motorkínálat minden tagjáról született ítélet, de én ezúttal a MűhelyPRN mai epizódjában szereplő autóéval megegyező, Fiat-eredetű 1,9 literes CDTI, vagyis közös nyomócsöves turbódízel motorral szerelt verzió értékeléseit kattintottam végig. Ezek alapján látható, hogy a mai PRN-ben átvizsgált autó gazdája, Tibor nem csak jó érzékkel vásárolt, de az autónak volt rendes gazdája korábban is, hiszen 200 ezer kilométeres futásteljesítménye ellenére sem tűnik elhasználtnak, szép a beltere, minden elektronika hibátlanul működik. Persze így sem volt eseménytelen és tanulságmentes a 2007-es autó átvizsgálása, melyet ezúttal is az Avalon Bosch Car Service-ben vizsgáltattuk át. 

Korábbi epizódok:

Szó szerint kivette az előző tulaj kezéből
Parkoló Parádéra készülve ismét behívtuk Imrét, a pilótát, hiszen van még gyönyörű Mercije onnan, ahonnan ez jött. Hibát viszont találtunk!
2 millióért vette, most 8-ban van
Korosodó luxusautónál a vételár a legkisebb költség, ezt tudjuk, de mennyibe kerül ma a kívánatos 5-ös fenntartása?

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.