Parkoló Parádé június 19-én: Csillogó veteránok

Érdekel

"BMW-t akartunk, végül Golfot vettünk"

Totalcar Erőmérő: Volkswagen Golf II 1.8

2019.12.20. 06:14

Az Erőmérőben a profi teljesítménymérő padon minden kiderül az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy mi ez, sorban választjuk ki az autókat, és bizony nagyon vegyes a felhozatal a korábban jelentkezett olvasók autói között. Most egy 1991-es Volkswagen Golf tekeri meg a pad görgőit, hazánkban egészen ritka motorral.

Ha a Volkswagen Bogarat nem számoljuk, akkor a kettes Golf a legnagyobb darabszámban gyártott Volkswagen, ami nem csoda, hiszen kilenc évig volt gyártásban, mindössze egy nagyobb fészlifttel.

Az első generáció sikere után a másodikkal tudatosult a vásárlókban a kompakt VW minősége, gyakorlatilag ez a modell alapozta meg a márka hírnevét a nyolcvanas években. A márka ekkor már használta a moduláris felépítés elvét a motorblokkoknál, osztozott más modellek alkatrészeiben, egyúttal kialakított egy szinte kötelező gyártási koncepciót. A Golf II-t szinte az egész világon árusították, ami szintén nem volt annyira jellemző harminc-negyven évvel ezelőtt. Nagyon sokféle felszereltségi szinttel és sok különböző motorral készült, néha ország- vagy földrész-specifikusan a különböző piacok igényeit követve.

A második Golf-generáció egyes motorjai egy-egy országban népszerűbbek voltak, mint a mások, Magyarországon például a főként magánimportban behozott példányok zöme dízel és a turbódízel volt, valamint az 1,6 literes benzinmotor. A rajongók persze a 16 szelepes GTi változatot keresték, amely egész Európában népszerű a mai napig, bár jelenleg ritkaságnak számít, ára megindult felfelé.

A Totalcar Erőmérő mai epizódjában egy 1,8-as motorral szerelt kivitelt láthattok, mely eredetileg a svájci piacra készült, a Swiss Champion fantázianév is erre utal. A név mögött húzódó felszereltségi szintet kizárólag az 1991-es modellévben kínálták a Golfhoz, a bajnok kifejezés pedig a korábbi év svájci eladásaira utal, akkor ugyanis ez a kompakt volt a legkedveltebb az alpesi ország vevői közt.

Az 1,8 literes szívómotor az 1,6-os iktertestvére, csupán a lökettérfogatában különbözik, műszakilag azonos. Nyolcszelepes konstrukció, fogazott szíjjal hajtott szimpla vezérműtengellyel és befecskendezőrendszerrel. Ezt a motorcsaládot gyakorlatilag 1972 óta gyártja a Volkswagen-csoport, nyilván pár módosítással, azonban alapfelépítésükben teljesen egyező módon.

A benzinesek közül itthon általában az 1,3-ast vagy az 1,6-os modellt választották, az 1,8-as jellemzően magasabb felszereltségű és természetesen drágább autókba került. A korabeli sajtó ezt a motort tartotta az egyik legjobb választásnak a kettes Golfhoz, hiszen a közel 180 km/óra végsebesség és a 10,8 másodperces nullaszázas sprint nagyon jónak számított a nyolcvanas évek fordulóján, sőt, ma is teljesen elfogadható értékek.

A motor nagyon megbízható, hiszen bár a mérésre érkezett Golfban 285 ezer kilométer van, korábban inkább csak a korból adódó hibákkal szembesült a gazdája. Kíváncsian vártuk, hogy a legendás autók rászolgál-e hírnevére, illetve, hogy mit tud a mérőpadon majdnem 300 ezer kilométer után a névleges 90 lóerőből és 145 Nm forgatónyomatékból.

Az autó nagyon jó állapotú, a motor csendben jár, a hidraulikus szelephézag-kiegyenlítésnek semmi hangja nem volt, nem csattogtak a szeleptőkék sem. Rövid melegítés után megkezdődött a mérés és a Golf 1,8 CL Swiss Champion nagyon szép görbéket rajzolt. Nézzétek meg a videót, a mérés végén elemezzük a kapott eredményt!

Ha pedig érdekesnek találjátok a hetente jelentkező Erőmérőt, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, mert sok érdekes mérés jön még! A következő új epizóddal kivételesen nem az ünnepek alatt, hanem január első péntekén jelentkezünk.

Korábbi epizódok:

Alfa szedán, Ferrari motor – mi baj lehet?
Ennek az Alfának ütni kell, szerencsére jó alapanyagokból főzték. Van olyan gyors, mint amilyen piros!
Sok ember, nagy hang, rengeteg lóerő
Az úgy volt, hogy elsőre jó ötletnek tűnt, majd másodikra is, úgyhogy élőben mértük az erőt a PP-n.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.