2020.03.11. 15:24

A Ford Focus második generációját 2004 és 2010 közt gyártották, több mint tízféle motorral és ötféle karosszériaváltozatban lehetett rendelni. Ezek az autók ma minimum tízévesek, de most is több mint ezerháromszáz példányt hirdetnek eladásra a neten. Nem véletlenül, hiszen a sokféle kombináció Nyugat-Európában is kelendővé tette a kettes Focust, így mára nem csak az egynégyes, alapmotoros verzióból került sok a használtautó-piacra, de a nagyobbakból is. A dízelektől sokan tartanak, eleve visszaszorulóban vannak, de minket mégis érdekelt, hogy milyen állapotban van egy utolsó évjáratból származó, kilencven lóerős 1,6 TDCI (vagyis a leggyengébb turbódízel), amelyet mostani gazdája budapesti taxizásra vásárolt és ebben az üzemmódban több mint 300 ezer kilométert tett meg vele. Az autót ezúttal is az Avalon Bosch Car Service-ben vizsgáltuk át.

Attila autóját is ellenőriztük az alvázszám megadásával a  Totálkár kártörténeti lekérdezőrendszerben , amely az elmúlt húsz év magyarországi biztosítói, kárszakértői és autószervizekből származó adataiból merít az alvázszám megadásával. A rendszer használata ingyenes, amikor egy autó kapcsán nem szolgál információkkal, ezúttal viszont 3990 forintba került, mert kiderült, hogy a Focusnak 2011-ben egy 400 ezer, majd két évvel később további 200 ezer forint értékű sérülésjavítási kalkulációja született. A MűhelyPRN mai epizódjából kiderül, pontosan mi is történt, így eldönthetitek, hogy ti megvennétek-e ezt az autót, vagy sem.

Korábbi epizódok:

2 millióért vette, most 8-ban van
Korosodó luxusautónál a vételár a legkisebb költség, ezt tudjuk, de mennyibe kerül ma a kívánatos 5-ös fenntartása?
Hibajelzés a próbaúton
Big Daddy Laca alapvetően motoros alkat, de még a családi S-Maxból is a legerősebbet választotta. De mennyit kellene költenie rá?