2020.04.01. 18:05

Nagyon meglepődtünk, amikor kiderült, hogy az 1999-es évjáratú, korrekt állapotúnak tűnő Lancia Y Elefantino Rosso minden szeglete elnyelne néhány tízezer forintot, ha igazán kiváló állapotra törekednénk. A MűhelyPRN epizódjai kapcsán gyakran írjátok, hogy mindent meg lehet oldani olcsóbban, mint amennyiért az autókat átvizsgáló Avalon Bosch Car Service vállalná, mi viszont úgy gondoljuk, hogy az olcsóbb megoldások sokszor bizonytalanok, időigényesek, eszközökre van szükség a kivitelezésükhöz és a heves árversenyben végén gyakorta nincs számla és szavatosság. Balázs autója menthető, de óriási kérdés, hogy érdemes-e belevágnia ilyesmibe bárkinek, aki otthon nem rendelkezik megfelelő körülményekkel az autójavításhoz.

A Lancia Y alvázszámát is beírtuk a Totálkár kártörténeti  lekérdezőrendszerbe, amely az utóbbi húsz év magyarországi kárkalkulációs adataira épül. A rendszer nem talált korábbi töréskárra utaló információt, ezért használata ingyenes volt, más esetekben 3990 forintba kerül. Egy ilyen ellenőrzés csupán perceket vesz igénybe, a jelentés sokszor nem csak a kárkalkuláció időpontját és a javítás várható összegét tartalmazza, de a sérült alkatrészek felsorolását is. A lekérdezéshez erre tessék!

Korábbi epizódok:

2 millióért vette, most 8-ban van
Korosodó luxusautónál a vételár a legkisebb költség, ezt tudjuk, de mennyibe kerül ma a kívánatos 5-ös fenntartása?
Hibajelzés a próbaúton
Big Daddy Laca alapvetően motoros alkat, de még a családi S-Maxból is a legerősebbet választotta. De mennyit kellene költenie rá?

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.