2020.04.22. 17:51

Ákos nagyon szereti az autóját, egy közel húszéves Saab 9-3-at. Ezek a GM-korszakban készült Saabok harminc százalékban egyeznek az Opel Vectra C-vel, de a svédek igyekeztek mindent egy polccal magasabbra pozicionálni a kiindulómodellnél. A motorok többsége turbóbenzines vagy turbódízel, ráadásul a MűhelyPRN-ben szereplő példány még automataváltós is, ami szintén jelenthet némi kockázatot egy ennyi idős és körülbelül negyedmillió kilométert futott autón. Vajon érdemes 2020-ban számításba venni a rég megszűnt márka típusait? Erre is kíváncsiak voltunk, amikor a műhelybe gurítottuk a Saabot, melyet ezúttal is az Avalon Bosch Car Service szakemberei vizsgáltak át.

Ákos Saabjának alvázszámát is beírtuk a   Totálkár kártörténeti lekérdezőrendszerbe, amely az utóbbi húsz év magyarországi kárkalkulációs adataira épül. A rendszer nem talált korábbi töréskárra utaló információt, ezért használata ingyenes volt, más esetekben 3990 forintba kerül. Egy ilyen ellenőrzés csupán perceket vesz igénybe, a jelentés sokszor nem csak a kárkalkuláció időpontját és a javítás várható összegét tartalmazza, de a sérült alkatrészek felsorolását is.  A lekérdezéshez erre tessék!

Korábbi epizódok:

Fiatal, de sokat futott dízel Focust szabad?
A cégautók sokat kapnak, használatból és gondoskodásból is, 200 ezer km környékén meg szabad ilyesmit venni?
Már olcsó, de elpusztíthatatlan is?
Többet megy terepen, mint közúton ez a Grand Cherokee, megnézzük, mit tett vele az elmúlt 16 év.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.