Tényleg ennyit fogyasztanak a zöld rendszámos SUV-ok?

2020.07.29. 17:30

A plug-in, vagyis a hálózatról tölthető hibridek elvileg arra születtek, hogy kiiktassák a villanyautók hatótávproblémáit, ugyanakkor a lakott területeken elektromos autóként közlekedhetnek, és így kevésbé szennyeznek. Sőt, a napi munkába járást lényegében elektromos üzemben elintézik.

Ez a koncepció az új CO2- és fogyasztási normák sztárjává emelte a plug-in hibrideket, hiszen a szabványos méréseket nem száz, hanem huszonegynéhány kilométeren végzik. Márpedig a mai plug-inek lazán elmennek 50 kilométert, hisz ahol kedvezmény jár hozzájuk, általában ennyit kell tudniuk egy feltöltéssel.

A próba egyik résztvevője, a Range Rover PHEV nagyságrendileg ennyit tud megtenni, 13 kWh energiát tárol az akkuiban, viszont a nagyobb tömeg miatt hiába erősebb a BMW-nél 10 lóerővel, mégis bő egy másodperccel gyengébben gyorsul százra (6,8 vs. 5,6 s). De persze itt csak a fogyasztásról van szó, a tesztben viszont sok minden másról is:

A BMW X5 45e lényegesen nagyobb akkucsomagot kapott, egy miniautó már-már mindenféle kiegészítő benzinmotor nélkül is elközlekedne ennyivel. A BMW-nek papíron 86-97 km-re elegendő a beletankolható áram, és amikor nem ezt használja, a Range Roverénél két hengerrel hosszabb benzinmotorját használja, gyönyörű hanggal. Ennek is született már írott tesztje:

A mostani próba viszont csak arról szól, hogy tényleg eljutnak-e 100 kilométerre ezek az autók a megadott, nevetségesen kis fogyasztással. Megpróbáltuk már ezt az Opel Grandland X plug-in verziójával, most pedig jöjjön két hatalmas utazóautó, a tét: Óbudáról eljutni Kecskemétre. Íme a videó:

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.