2020.09.11. 07:00

Aki esetleg arra gondolna, hogy mindenkinek tisztában kell lennie a régi autó = tragikus állapot összefüggéssel, annak szeretnék segíteni egy kicsit, ugyanis ez téves leegyszerűsítés. Egyrészt, mindenki számára mást jelentenek a fenti fogalmak, másrészt a használt autók nem fej-fej mellett öregednek és pusztulnak el. Bár az idő telik, az ebben a videóban bemutatott, 1998-as Hyundai Coupénál jóval idősebb autók is bőven lehetnek jó, vagy legalább elfogadható állapotban az előéletüktől, a gyártásukhoz használt anyagoktól, illetve a korábbi javításoktól függően. Egy dolog azonban mindig mércét jelent: meddig érvényes a műszaki vizsga.

Ha autóvásárlóként azt látod egy hirdetésben, hogy a műszaki friss, te is biztonságban érzed magad, könnyebben döntesz, kevésbé leszel éber. Csakhogy Magyarországon több ezer magánállomáson ellenőrzik az itteni autókat: a futóművet, a fékeket, a lengéscsillapítót, a motor emisszióját, vagy éppen a karosszéria állapotát felülről és alulról egyaránt. Ez utóbbit elsősorban szemrevételezés alapján ítélik meg, mechanikai vizsgálat nincs. Vannak viszont egyértelmű esetek, amikor a vizsgabiztosnak azt kell mondania, hogy az autó bukik, nincs helye a forgalomban, mert olyan pontokon ette meg a rozsda, ahol vázszerkezete tartó funkciót lát el, ahol fontos a statikai épség. Ezek alapján teljesen érthetetlen, hogy miért kapott friss műszakit május 19-én és miért közlekedhet szabadon 2022-ig ez a Coupé. Még soha nem láttunk ennyire egyértelmű esetet, ilyen közelről.

Ebben a korábbi cikkben részletesen leírtuk, hogyan lehet kijátszani a műszaki vizsga rendszerét. Célunk akkor sem az ötletadás volt, ahogy ezúttal sem, inkább felmutatni a kórképet, hátha javul a helyzet.

Mivel a magyar műszaki pontosan annyit ér, amennyire becsületes és körültekintő a vizsgabiztos, mindenkinek a vásárlás előtti alapos átvizsgálást ajánljuk. Erre szeretnénk rászoktatni több százezer használtautó-vásárlót, ezért indítottuk el hetente jelentkező MűhelyPRN című műsorunkat és igen, pontosan ezért hoztuk létre a Totalcheck szolgáltatást is

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.