Hány kilót cipel pluszban egy hibrid?

2020.12.13. 18:55

Azok a fránya kilók. Egy hibrid autóban a hagyományos benzin- vagy dízelmotor mellett találunk egy elektromosat, ráadásul ott van az a nehéz akkumulátor, meg az inverter. Vajon mennyi többletsúlyt cipel magával?

A hibridautókról sokunk fejében az a kép él, hogy olyan nehezek, mint a sár. Hiszen hogyne lennének, ha mondjuk egy benzineshez képest pluszban van bennük még egy villanymotor, egy jókora akkumulátorcsomag, ami önmagában sem könnyű, na meg a rendszer további sallangjai. Viszont cserébe például a Toyota hibridjeiben nincs hagyományos értelemben vett váltó és kuplung. Nem mondhatjuk tehát azt, hogy minden hibrid pontosan a villanyosítás összsúlyával nehezebb a benzineseknél, dízeleknél.

Suzuki Swift 2020 12

A plusz kilók mennyisége természetesen nagy mértékben függ attól, hogy milyen hibridről van szó. A legkevesebbet értelemszerűen a mild vagy lágy hibridek híznak, hiszen ott csupán a rásegítés a funkciója a rendszernek, villannyal önállóan nem tudnak menni, így egy aránylag kompakt csomagot kell csak használniuk. Jó példa erre a Suzuki 12 voltos megoldása, amely az Ignisben és a Swiftben is kevesebb mint tízkilós többletet jelent, beleértve az ülés alatt elrejtett lítium-ionos akkut is.

Ennél jóval nagyobb különbségeket várhatunk a teljes vagy full hibrideknél. Az összehasonlítás viszont nem mindig könnyű, hiszen sokszor a hibrid rendszerhez használt benzinmotor önállóan nem is szerepel a kínálatban. Nézzünk például egy 2010 körüli Toyota Aurist: az 1,6-os benzines 1255 kilót nyomott, míg az azonos felszereltségű 1,8-as hibrid 1380 kilós volt – éppen annyi, mint a kétliteres dízel. Az aktuális Yarisnál az 1,5-ös benzines 1015 kilogramm, míg az 1,5-ös hibrid 1060, tehát itt sem kiugró a többlet.

A legnagyobb eltérésre a konnektoros vagy plug-in hibrideknél számíthatunk, hiszen ezekben van a legnagyobb akkucsomag, amellyel akár több tíz kilométert is megtehetünk pusztán villannyal. Ott van például az 5-ös BMW, amelyből a G30-as gyári kódjelű széria 530i-jében és 530e-jében (utóbbi a plug-in) egyaránt kétliteres négyhengeres benzinmotort találunk. Míg azonban előbbi 1515 kilós, addig a villannyal súlyosbított 530e már 1745-öt nyom. Bő két mázsa azért nem kevés, ráadásul egy X5-nél még nagyobb lehet a difi.

Néhány benzines és hibrid modell súlyadatai (kg)
   Benzines Hibrid Különbség
Suzuki Swift (mild)* 840 850 10
Toyota Yaris (full) 1015 1060 45
BMW 5-ös (plug-in) 1515 1745 230
Mercedes-Benz E osztály (plug-in) 1730 1990 260
* a Suzuki már csak mild hibridként kínálja a Swiftet

Nézzünk még egy érdekes hármas összehasonlítást. Például a Mercedes-Benz E 300 három különböző variánsát. A kétliteres benzines E 300 a katalógus szerint 1730 kilogrammot nyom. A hibrid E 300 e már jóval nehezebb, 1990 kilós, de még így is bőven elmarad az E 300 de dízel-hibrid 2060 kilójától.

Hibrid Advent a Totalcaron

A hibridek már sok éve köztünk járnak, de még mindig megannyi kérdés merül fel velük kapcsolatban, amit talán nem is merünk már feltenni.

2020. december 1-től 24-ig minden nap megválaszolunk egy gyakori kérdést a témában.

Megéri figyelni, mert a két ünnep között jövünk egy teszttel is a témában, ahol a cikkekből megszerzett tudással vezetéstechnikai tréninget lehet nyerni a drivingcampen.

A cikksorozatot a Suzuki támogatja.

Suzuki advent totalcar 600x300

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.