Tényleg kevesebbet eszik egy hibrid?

2020.12.15. 16:55

Dízel és hibrid autósok között rendszeresen felmerülő kérdés, hogy mennyivel takarékosabb egy hibrid, már ha egyáltalán. Erre nem könnyű válaszolni, mert mint minden autó esetében, a hibridnél is nagyban függnek a költségek a felhasználási profiltól és a vezető viselkedésétől - de azért összeszedtünk pár szempontot.

IMG 2753

Például ott a fékkopás kérdése. A full- és a plug-in hibridek sokat tudnak elektromos visszatermelési üzemmódban lassítani, tehát ha valaki figyel a forgalom ritmusára és időben lelép a gázról, csak egészen keveset kell az üzemi féket használnia. Emiatt a megszokottnál sokkal ritkábban kényszerül fékbetétcserére, akár százezer kilométeren túl is bírhatják a gyári szettek. Sőt, mintegy mellékesen ez a vezetési stílus a gumikat is kíméli, tehát azok is egy szezonnal tovább bírhatják. Ellenben ha egy hatalmas és nehéz plug-in hibrid SUV-ban folyamatosan kihasználja a sofőr a több száz lóerős erejét, akkor ezek a lehetőségek elvesznek, ugyanolyan gyakran, sőt az akkumulátor plusz tömege miatt talán gyakrabban kell majd gumiznia és a féken se spórol sokat.

A plug-in hibridek fő problémája azonban nem ez, hanem hogy akkor tudnak igazán spórolni, amikor teljesen feltöltött akkumulátorral használják őket. A gyári fogyasztási értékek ezt tükrözik, csakhogy a valóság egészen mást mutat. Hiszen az átlagos vásárló akkor vesz magának óriási és erős SUV-t, ha sokat kell vele autózni, nem csupán 30-50 kilométert. Márpedig az éjjel feltankolt áram mindössze ennyire elég, és amikor elhasználtuk, onnantól a fogyasztás jelentősen felszökik - ahogy azt több valós adatokon alapuló felmérés ki is mutatta. Tehát aki sokat autópályázik, akár hetente többször indul messzire, könnyen lehet, hogy még ma is jobban jár egy dízel autóval, ami a katalógusban többet, a valóságban kevesebbet fog enni alatta.

Az igazság ugyanis az, hogy a hibrid autókkal városi forgalomban lehet a legtöbbet spórolni. Hiszen a belső égésű motor a folyamatos megállásból - újraindulásból álló használat közben sokat eszik, viszont pont ezt tudja levenni a válláról a villanyhajtás. Tehát aki elsősorban városi ügyintézésre, munkába járásra, gyerekek napi szállítására használná az autót, az egy teljes, vagy pláne egy rendszeresen feltöltött konnektoros hibriddel valóban sokat tud spórolni, ám a távolsági közlekedésben ezen előnyök nagy része elvész, és csak a súlyos akkumulátor, meg némely típusoknál a kevésbé praktikus kialakítás marad.

 

Hibrid Advent a Totalcaron

A hibridek már sok éve köztünk járnak, de még mindig megannyi kérdés merül fel velük kapcsolatban, amit talán nem is merünk már feltenni.

2020. december 1-től 24-ig minden nap megválaszolunk egy gyakori kérdést a témában.

Megéri figyelni, mert a két ünnep között jövünk egy teszttel is a témában, ahol a cikkekből megszerzett tudással vezetéstechnikai tréninget lehet nyerni a drivingcampen.

A cikksorozatot a Suzuki támogatja.

Suzuki advent totalcar 600x300

 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.