Átverés a 850 lóerős Brabus Mercedes?

Totalcar Erőmérő: Brabus 850S Coupé – 2015.

2021.02.05. 16:42

A 2015-ös Genfi autószalonon mutatták be a szörnyet. Egy korabeli S63 AMG 4Matic Coupéra épült, de a Brabus nem elégedett meg a szériakivitel 585 lóerejével, így a motor alapos átalakításával és átprogramozásával 850 lóerős célt tűztek ki. A Brabus 850S ára is erősre sikerült, a korabeli közlések szerint 342 ezer eurót, vagyis átszámítva körülbelül 122 millió forintot kértek a világ akkori legerősebb, összkerékhajtású kupéjáért. A mai Erőmérőben egy ilyen egészen ritka autó teljesítményét mérjük le az Autokorbel profi, hitelesített mérőpadján.

Nem is tudom, mit lehet erről reálisan írni? Egy kis elfogultságra készüljetek. Amikor jelentkezett a tulaj az Erőmérőbe, szinte észre sem vettem az autót a listán. Biztosan elírás. Kicsit utánaolvastam, amit most is bárki megtehet.

A Brabus munkája nem küszöbfeltétekből, vagy a karbonmatricázásból áll. Bodo Buschmann és társa, Klaus Brackmann 1977-ben alapították tuningcégüket, Bodo édesapjának Mercedes-kereskedése volt, amely inkább a tuning felé fordult, míg Klaus később az ügyvédi pályát választotta, és eladta a részét Bodonak.

A dizájn mellett a teljesítménynövelés volt a fő eszköz. Ha már volt teljesítmény, akkor sokszor nekiálltak sebességrekordok döntésének is. 2018-ban Bodo meghalt és a fia vette át az irányítást a Brabusnál, de az irány változatlan maradt. Nagyon komoly R&D (kutatásfejlesztési) részlegük van prototípusgyártással és jelentős mérnöki gárdával.

Az összes teljesítménynövelésen és egyéb, mélyreható átalakításon átesett Brabus-modellt közúti jóváhagyással látják el, amit azért érdemes megjegyezni, mert a versenycélú átalakítások, versenyautók ebből a szempontból egyszerűbben és olcsóbbak is. A gyártás is szintet lépett a cégnél, már a harmadik üzem épült meg. Érdekes variációk készülnek itt, persze a Mercedes G osztály átalakításai a legfeltűnőbbek.

A Totalcar Erőmérő mai epizódjában szereplő autó is egészen különleges. Alapja egy Mercedes AMG S63 Coupe, amelynek gyári kódja C217. Az ebben található M157 kódú V8-as motor eredeti 5461 köbcentis hengerűrtartalmát 5912 cm3-re növelte a Brabus a furat és löket megváltoztatásával. Kapott kovácsolt dugattyúkat, hosszabb löketű főtengelyt, két nagyobb turbófeltöltőt és új szívórendszert is. A kipufogóban aktív szelepek vannak, hatásukat meg sem próbálom leírni, hallani kell!

Az átdolgozott motorból elvileg kijönne 1450 Nm csúcsnyomaték, de nem jön, mert az automata váltó 1150-et bír el tartósan, így ezt az értéket korlátozták. Álljunk azért meg itt egy kicsit: ezeregyszázötven newtonméter! Kolosszális. Van ugyan 4Matic összkerékhajtás az autó alatt, a váltó pedig az AMG SPEEDSHIFT MCT 7-Gang-Sportgetriebe nevű szerkezet, de ezt a nyomatékot és vonóerőt át kell vinni a talajra – szegény gumik!

Olvashattátok az előző Erőmérő-videók alatt a kommentekben, hogy az autón kívül a padot is kössük le! Sőt, az egész házat is! Szerencsére volt tapadás és a Dyno-mód kiválasztása után elindult a Brabus 850S-hangverseny. 

Bár nem tudom, hogy a többiek, akár az AMG, akár a Carlson miért nem ugyanilyen hangot komponálnak ezeknek az autónak, mi mindenesetre nagyon élveztük, amit hallottunk az Autokorbel műhelyében. Elnézést kérünk a szomszédoktól...

Vajon mennyit tudott az alaposan átalakított 5,9 literes, V8-as biturbó motor a görgős padon? Az alapjául szolgáló AMG-modell 585 lóerőt ígért, ez a Brabus 850-et. Lehet tippelni, mielőtt megnézitek hetente jelentkező műsorunk eddigi történetének legtöbbet ígérő autóját. Ha tetszett a mai epizód, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, kapcsoljátok be az értesítéseket és jelentkezzetek saját autótokkal a műsorba, az alábbi űrlap pontos kitöltésével. Jövő héten újra jövünk.

Korábbi epizódok:

Félretett előítéletek és egy filléres csoda
Gazdája eredetileg Mercedes E osztályt szeretett volna, majd ezt kapta helyette a kereskedésben. Megbánta? Dehogy!
„240-et lélegzetvétel nélkül megy...” De milyen erős?
Gazdája nagyon szereti ezt a 22 éves Volvo S80 T6-ot, ami érthető. Soros, hathengeres benzinmotor, két turbóval, betegen.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.