Mielőtt flexszel esnénk kiégett Porschénknak, mérjünk egy alaposat

Porsche 3D szkennelés, modellezés flexelés előtt | Galvanikus Kozma Gréta 4.

2021.02.15. 14:47

A modern autóépítésben nem a sarokcsiszoló sír először. Mielőtt nekiesnénk kaszával-kapával Grétának, az 1976-os klasszik Porsche 912E-nek, amit elektromossá építünk, előbb milliméterpontos modelleket készítünk, amikbe bepróbálhatjuk majd a tervezett komponenseinket.

Ha nem találkoztál eddig Galvanikus Kozma Grétával, akkor semmiképp se a legfelső videóval kezdd, hanem négy bekezdéssel lejjebb, ahol átépítős sorozatunk első részét találod. A sztori dióhéjban: egy konszolidált amerikai polgár 1976-ban vett magának egy kordzakó-barna Porsche 912E-t, a szegény józan ember 911-esét. A 912E egy időhúzó átkötés a 914 és a 924 között, ezek voltak a régmúlt olcsóbbik Porschéi a Spitzenklasse 911 alatt. '76-ban volt egy apró luk a palettán, amit a gyár azzal hidalt át, hogy beletette a Microbus-Transporter-Type 4 négyhengeres motorját a szép 911 testbe, és odaadta olcsóbban. Az évszázad vétele, ha nem bánod, hogy a 86 (nyolcvanhat) lóerő és 133 Nm nem sokkal erősebb a beépített kazettás magnó motorjánál.  

Autónk 42 évet élt Kaliforniában, ahol élete 392 947. kilométerében (241 166 mérföldnél) egyszer csak kigyulladt benne a fáradt négyhengeres motorka, és a géptér kiégett. Egy év szomorkodás után vásároltuk meg a bontás elől egy aukción, hogy itthon a legjobb tudásunk szerint új életre keltsük - villannyal. Erről szól ez a sorozat, melynek negyedik részét látod itt, a korábbiakat pedig a cikk alján.

A küldetés célja, hogy az 1976-os, tűzkáros Porschét átépítsük elektromosra. Rendesen, átgondoltan, jó minőségben, hűen az eredeti autó hangulatához, jellegéhez, használati profiljához, de minden paraméterében valamivel jobban. Közben megismerjük a villanyautók felépítését, működését, kihívásait, erősségeit és gyengeségeit, és végül talán megtudjuk, lehetséges-e magunkkal vinni az autózás iránti irracionális rajongást az elektromágnesesség korába. 

Az ezekben a pillanatokban is készülő autó épülését a Youtube-on és a Totalcar.hu oldalain követheted majd a következő hónapokban, illetve tavasztól a Viasat6-on tévéműsor formájában is. 

Korábbi epizódok:

1: Mi ez az egész villany-Porsche projekt?

2: Mérlegen a munkadarab

3: Porsche bontás-belezés