Touring és tuning

Erőmérő: BMW 530d (F11) - 2011.

2021.06.11. 21:36

A frissen kalibrált mérőpadra most az Autokorbel tulajának az autóját tettük rá. Valamikor réges-régen egy optimalizáláson esett át, azóta „csak” egy diószórást kapott. Hathengeres soros dízel, 3000 köbcenti – mire elég?

Korábban már kiveséztük, hogy sokan rajonganak autókért, de talán a legnépesebb tábor a BMW-seké. Az autó tulaja is több szálon kötődik a márkához.

Milyen autó ez a gyári kódja szerint F11-es? Mai szemmel 2021-ben se nem öreg, se nem új autó, az 5-ös sorozat előző generációja. A Népítéletben is kedvelik, azért nagyjából leszűrhetjük, hogy a 7,4-es összpontszám nem a fenntartási költség miatt jó! Ott bizony csak 5,5-öt kapott, de a szerviztapasztalatok sem rózsásak.

A formája időtálló, de ez most nem annyira lényeges. A hátsó kerekeket hajtja a nyolcfokozatú váltó, szerintem sokat a tapadási határ közelében, vagy egy kicsit fölötte. A fontos az, hogy Péterék ezt használták a motorcsalád teljesítmény-optimalizálásának a tesztalanyaként. Ezzel fejlesztették ki a terméküket, amit az N57D30 motorokhoz kínáltak teljesítménynövelésre. Ezeket 1, 2 vagy akár 3 turbófeltöltővel is kínálta a gyár. Alanyunk egyturbós, 258 lóerős és 560 Nm nyomatékú. Ha a literteljesítményét nézzük, az 86 lóerő/liter, vagy egy kétezres motorra lefordítva 172 Le. Érezzük, hogy vannak még tartalékok, hiszen a BMW ehhez az ötöshöz is kínált 95 LE/l fajlagos teljesítményű kétezrest 190 lóerővel. Szigorúan egy turbóval!

Pár évtizede az Ikarus csuklós buszok 192 lóerővel és 696 Nm-es motorral készültek, ennyit tudott a jó öreg Rába-MAN konstrukció. Ehhez képest 10 éve egy családi kombi erősebb és csak 20%-al kisebb nyomatékú. Mire képes, ha optimalizálja egy hozzáértő a saját BMW-jét? Termelt meleget rendesen, a hajtott tengely örvényáramú fékje 100 fok fölé melegedett, de a gumik is üzemmelegek lettek.

Szerinted mennyit tudott a sorhat? Tudott-e annyit, amennyit egykoron programoztak?

Nézzétek meg a videót és nyomjatok egy lájkot ha tetszett, de megoszthatod a barátaiddal, vagy a barátnő(i)ddel is! Persze jelentkezhetsz is az itt található jelentkezési űrlap kitöltésével!

Kérlek iratkozz fel Youtube-csatornánkra, mert az mindannyiunknak jó.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.