Egy Kia, amiben van egy kis Evo

Erőmérő: Kia Stinger 2.0 Turbo GT-Line – 2019.

2021.07.02. 16:08

Mit kell tenni, ha a minőség és megbízhatóság már rendben van és a darabszámok is jól alakulnak, de nagyobb presztízs kellene? Terjeszkedjünk felfelé! Építsünk egy ugyanolyan jó, de nagyobb autót, ami a márkát feljebb pozicionálhatja! Kell néhány jó designer, egy-két erős motor, hátsókerék-hajtás, és kész – gondolhatták a Kiánál.

Így három-négy év távlatából talán nem is volt rossz döntés. Persze az imidzsépítés pénzbe kerül, a Stinger darabszámai miatt sok profitot talán nem termelt, de olyanoknál is ismertté tette a márkát, akik eddig nem foglalkoztak vele.

Mi kellett ehhez? Nyilván az alapkoncepció: orrmotor-hátsókerékhajtás. A Hyundai Genesis rövidített platformjára épül, már ezzel lehet sokat egyszerűsíteni, olcsósítani. Kell még európai design. Peter Schreyer, de még inkább Gregory Guillaume munkája nagyon jó lett. Sokáig gondolkoztam, hogy nekem miért tetszik ez a forma. Majd elolvastam egy interjúját, amiben a gyermekkorára és a '70-es évek franciaországi GT autókra hivatkozik – hoppá, ezek pedig a hatvanas évek olasz autói! Hát ez az! Olvassuk tovább: nem a brutalitás, hanem a atletikusság és elegancia volt a meghatározó és a Coca-Cola motívum. Lehet, hogy így van, de ezt nem ismerve is jó és időtálló a design. Kovács Miklóst sem szabad kihagynunk: több más Kia modell mellett ebben is alkotott. Talán ez is szerepet játszik abban, hogy tudat alatt is tetszhet ez az autó sokaknak.

Kell persze egy (két) jó motor is. GEMA – így hívják azt a motorgyártó egyesülést, amit a Chrysler, a Hyundai-Kia és a Mitsubishi hozott létre. Nemrégen láthattátok a Mitsubishi Evo X epizódot. Ez azért érdekes, mert alapjaiban és sok alkatrészében azonos motorral fut a két autó. Két liter, 4 henger turbóval. Itt az Euro 6D aktuális emissziós szinten 245 LE az ígéret. Van ezen felül egy 3,3-as V6 és egy dízelmotoros verzió. A típust 2017-ben vezettük először, és annak ellenére, hogy nem szólít meg széles tömegeket, bekerült az Év Autója választás döntőjébe is.

Gábor egy gyönyörű állapotú autóval érkezett a mérésre az Autokorbelhez. Korán bevállalta a Stinger-tulajdonos létet. A dolgok jól alakultak, érdekes és ritka autó maradt a Kia.

Elkezdtünk mérni, kellemes hang, semmi erőlködés, de a nyolcfokozatú váltó nagyon hosszú, mint egy ebéd nélküli vasárnap. Ki kellene találni, hogy a nyolcból melyik fokozat lesz a jó! Nem sikerült elsőre... a többi kiderül a videóból.

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Korábbi epizódok:

Íme egy nagy Peugeot, 410 ezer km után
Peugeot-ból ez volt a csúcs. Kellhet több egy háromliteres V6-osnál?
Ez bizony szívó!
A Saxo szupertakarékos dízelmotorral érkezett a mérésre, vagyis nem feszegette a mérőpad határait. De megvolt-e az összes ló?

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.