Egy tényleg tartós szívó benzinmotor

Erőmérő: Peugeot 505 2.0 Familiale - 1985

2021.10.08. 05:29

A Peugeot nagyot aratott az 504-gyel, úgyhogy nem volt kérdés: a sort folytatják. Az 505 ugyan nem kapott kupét és kabriót, mint az elődje, de amúgy mindenben többet tudott, és meglepően sok piacon bocsátották áruba. Az viszont nem változott, hogy a kombit most is nyújtott tengelytávra építették és most is lehetett harmadik üléssorral kérni. Szóval 8 ülést rejt ez a 36 éves veterán, nézzük mit bír a kétliteres motorja!

Ha azt mondom BMW E21, E24, vagy Mercedes W114/115, W100 (a 600-as) akkor sokaknak beugrik a francia designer, Paul Bracq neve. Ezeket mind ő rajzolta, de nem csak németeknek dolgozott: ő alkotta a Peugeot 505 enteriőrjét is. Erre annyira rákapott, hogy aztán berendezte a középmotoros Peugeot Quasar koncepció utasterét.

Persze a szépség szubjektív dolog, de impozáns a lista. Az 505 külső formaterve viszont a Pininfarina és a Peugeot közös munkája. Udvariasan letisztultnak mondanánk, konzervatívnak, de lehet praktikusnak vagy csak simán egyszerűnek nevezni. Ha sok hely kell, akkor nincs lehetőség nagyon csűrni az alakon. Márpedig itt van hely. Három évvel a limuzin után, 1982-ben mutatták be a Break nevű kombit, de ha valaki harmadik üléssorral kérte, az már a piactól függően Familial/Familiale/Family néven futó családi kivitel.

A szedán független futóművet kapott, de a kombi alatt hátul merev híd van, tolócsövesnek is hívott megoldással. Az 505 széles motorpalettájából (1,8 – 2,8 V6 közt dízel és benzin vegyesen, akár turbóval) csak kétfélét kaphatott a Familiale. Az igazán izgalmas választásokat, mint az akár 200 lóerős, 2,2 literes turbó motor, sajnos innen kihagyták, helyette a gyengébbik dízel és a karburátoros, kétliteres benzinmotor párosából lehetett választani. Hozzánk az utóbbi érkezett mérésre.

Egy gyönyörű, igazán megkímélt állapotú, életkorából évtizedeket letagadó, belül sem leharcolt autó gurult fel a padra. A 8 ülés elvarázsol, de nem vesztettünk fókuszt, hiszen itt most a teljesítmény az érdekes. Csodásan felújított, 15-ös felnik elkezdték hajtani a görgőket. Mit gondolsz mennyi maradt a lóerőkből?

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Korábbi epizódok:

Nem csak az erő tesz sportossá
Jó alapra könnyebb sportos autót építeni. Ha adott a remek futómű, akkor csak erősebb motor és -fék kell, meg néhány kiegészítő. Ez az első Focus ST!
Keveset tud, de azt örökké
Kedvenc lett megjelenésekor a Favorit. Kitűnt a keleti blokk választékából. Mert a már akkor is öreg motor remek otthonra talált az autó elejében.


Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.