Nem csak az erő tesz sportossá

Erőmérő: Ford Focus ST170 - 2002

2021.10.22. 06:12

A Ford már az Escortból faragott több sportmodellt, és némelyik annyira vagány lett (RS Cosworth!), hogy amikor a Focusra került a sor, egyértelmű volt: ebből is csinálnak majd valamit. Ezzel az ST-vel kezdődött a máig tartó diadalmenet.

A Focus jó adottságai kiáltottak egy sportmodellért, hiszen az első generáció éppen arról lett híres világszerte, milyen jó a futómű, a kormány, a vezetési élmény. Az ST (Sports Technology) márkanév azonban csak a ráncfelvarrás után, 2002-ben került forgalomba, és csak Európában, mert például Amerikában SVT (Special Vehicle Team) volt a branding. Mivel könnyű volt a kaszni, nem kellett turbó, ehelyett a kétliteres DOHC 16 szelepes szívómotorra esett a választás, ezt alakították át. Hogy mennyire? 131 helyett 173 lóerőt tudott a gyár szerint 2002-ben! De vajon mennyi maradt ebből mára?

A Zeta majd később Zetec nevű motorcsaládon rengeteg változtatást végeztek, hogy sportos legyen. A hosszúlöketű motor változó szívócsőhosszt kapott, változó vezérlést, nagyobb szívószelepeket, vastagabb csapszeget, más vezérműtengelyeket, új pillangószelepet és még sorolhatnánk. Az adatok nagyon vonzóak lettek és az eladások is jól alakultak. Viszont a sportváltozatok átka meg az eltelt két évtized miatt, ha most szeretnénk venni itthon, a választék elég szűk. Sőt, Németországban is korlátozott a kínálat, és ami van, az szétszóródik 1500 Eurótól 9000-ig; képzelhető, hogy az állapotban is nagy szórások lehetnek.

Például olyan apróságok, mint amiről Csipszer Máté írt remek sztorikat a saját Focusa kapcsán itt, itt meg itt. Kíváncsi lennék az ő középtávú Népítéletére, de ti kedves olvasók 7,3-ra pontoztátok a Focust a Ford 7,1-es átlagához képest. Ami kiemelkedik az a megbízhatóság 8,6-tal. Ádámnak sincs panasza a megbízhatóságra, ő egy kicsit a külsőn szeretne változtatni, ahogy a gyárinál már most is vadabb Focuson látszik.

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Korábbi epizódok:

A turbós Imprezán is elfér a gázszett
A Subaru neve szorosan összeforrt a ralival, így mindenki a turbós, összkerékhajtású változatokat keresi. De azért a fogyasztás sem mindegy!
Szedánként is penge a Fulvia
A Lancia Fulvia a márka egyik csúcsponja, legendája máig él. Legalábbis ami a ralibajnok kupét illeti. Vajon a Berlina is olyan kellemes?

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.