A bajnok utcai autója is nagyot szól

Erőmérő: BMW M6 Gran Coupé Competition - 2014

2021.12.17. 09:14

Kiss Norbit mindenki ismeri az autós világban. A kamionok közé vitt egy kis modern szemléletet a túra autózásból, az eredményeit mind ismerjük – idén ismét Európa-bajnok! A magánéletében azonban nem nyerges vontatót, hanem egy BMW F06-ot hajt. Ezek az M6-ok állítólag erősebbek szoktak lenni a gyári ígéretnél, hát mérjük meg!

Norbit már megmérték, a Kamion Európa Bajnokságon: az eredmény első hely, bajnoki cím! A pályán MAN-t hajt, a Tulaj A Pályán sorozatunkban pedig egy Octaviát tett naggyá. A privát autója azonban egy BMW M6 Gran Coupé, Competition csomaggal. Nagy BMW, de itt szigorúan csak a hátsó kerék hajt, mint a versenyautóban. Ezzel vége is a hasonlóságnak, ha a kifelé nyíló ajtó és egyéb szellemes dolgokat nem vesszük. Itt egy V8 dolgozik 90 fokos hengerszöggel, 4395 köbcentivel. Hagyományos térforgattyús főtengelye van az S63 motornak és minden benne van amit 2012 körül, a tervezéskor bele lehetett tenni. Jó ilyen szép és erős autót mérni, gondolom most sem egyedül vártam izgatottan az eredményt. Mennyi az annyi? A videóból megtudhatod.

Az a vizes intercooler, amiből kettő is van a MBW M6 orrában, már a tervezésekor sem a kiemelkedő hűtéséről volt híres. Viszont rövid levegőutat és meglehetősen konstans, állandó szívócső hőmérsékletet ígér, szemben a levegős megoldással. Miért kell ez? Persze hogy az emisszió miatt.

Papp Tibi a nemzetközi bemutatón vezette az M6-ot, Stump András pedig a Gran Coupé-t próbálta, a kettőből összeállhat, milyen autóval jár Kiss Norbi. Ma már használtként egyre többet látunk belőle, persze sosem lesz meghatározó az utcaképben, de létező, elérhető típus. A formája ma is tetszetős, kevéssé fogja az idő és a teljesítménye sem kutya. Hihetetlen 4500 fordulatszámnyi sávban adja meg a gyár a nyomatékcsúcsot, ami tehát inkább fennsík, és a teljesítményét is 6000-7000 percenkénti fordulatszám között jelzi a katalógus. Mindez erősítheti bennünk azt a képzetet, hogy nagyon nagy szerepe van az elektronikus korlátozásoknak, és ott motoszkál a kisördög, hogy ebben sok tartalék lehet. Így talán a motor is időtálló.

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Korábbi mérések:

Nem várt FORDulat
Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Ilyen egy jól bevált recept: 300+ LE
Saját tervezésű és gyártású motorbelső, egyedi program, sok év munkájának gyümölcse. Tartsatok velünk ma is.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.