Így szól a padon egy igazi hotrod

Erőmérő: Ford Model A - Chevy V8 Hotrod

2021.12.29. 06:56

Minden összetevőről hallottunk már. A történelem könyvekből jól tudjuk, a Ford Model A volt a hotrod építők nagy kedvence, és a Chevrolet Small Block V8 motort sem kell bemutatni. Ez egy Corvette-ből származik, mögé szintén GM-gyártmány, THM400 automata váltót kötöttek. Ha ezeket összerakjuk és megfűszerezzük némi bátorsággal, akkor nagy élményben lehet részünk.

Talán éppen az élmény fogta meg Boo-t is. Ugyanis ez már a második hot rodja, ami még közel sincs készen, de már néhány próbán túljutott. Nálunk is már láthattad a TAP pályán menni, és hiába szabadkozik a tulajdonos, hogy nincs készen az autó, mindkét forgatást gond nélkül lehozta. Stabilnak tűnik az ősi technika.

Az eredeti hotrodozás arról szólt, hogy az adrenalin szerelmesei otthon reszelték a vasakat, amikkel aztán lábon elmentek a használaton kívüli repterekre és 1 mérföldes versenyeket rendeztek. 1609 méter – ekkora távon bármelyik autó nagyon közel jut a végsebességéhez. A mai komoly utcai autók akár 300-ra is felgyorsulhatnak! Persze ugorjunk vissza az időben 40-50-60 évet, még így is 200 km/h fölött vagyunk. Mindezt egy ilyen semmi kis karosszériában, nulla szélvédelemmel, biztonsággal. Ehhez kellett a bátorság!

Az erőt az 1969-es Chevrolet Corvette 5,3-as V8-ból kapjuk, amit stílusosan 4 torkú karburátor etet. Korhű a GM gyártmány 3 fokozatú automata, sőt a hátsó híd is az amerikai óriás terméke. Az ismert alkatrészek ellenére sem volt biztos, hogy sikerül a mérés, többféleképp is kudarcba fulladhatott volna, de nem: az egyedi építésű hot rod simán hozta padon, amit kell.

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Korábbi méréseink:

Ilyen egy Honda motor éneke
Tartós a VTEC Honda, hiszen túl van félmillió kilométeren, mégsem kellett sosem megbontani. De az erőt tudja még?
Nagy motor, nagy test, nagy élvezet
Az amerikai autógyártás virágkorában volt választék luxus kupéból. A Buick név mindig jól is csengett, a Riviera népszerű lett. Vajon jogosan?

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.