Ilyen Trabi ellen nincs esélyed

Erőmérő: Trabant 601 versenyautó - 1974

2022.01.07. 06:08

Egykor népautó volt, ma inkább kultusz a Trabant. Vagy akár versenyeszköz! A komoly, alapos tervezés nem hiányzott, de a továbbfejlesztésre nem volt pénz vagy akarat az NDK-ban. Az egyszerűség diadala: nincs hűtőfolyadék, termosztát, szelephézag állítás, olaj és így olajszűrő sincs, de még a benzinszivattyú is hiányzik. Csak szeretnénk, ha manapság ennyire kevés dolog tudna elromlani egy autóban!

Az egyszerű kialakítás, az olcsó ár jót tesz az eladásoknak, három és félmillió vásárló nem tévedhet. Vagy csak nem volt más választásuk, de fátylat rá, hiszen ahogy a reklám is mondta: fordulékony, gyors, tartós és robusztus a 601.

Pont ez kell egy versenyautóhoz, gondolta Zsolt, amikor az 1974-es Trabit szlalomra fogta. Alkalmas rá, hiszen már gyári állapotban is nagyon könnyű, de azért innen még több éves átalakító munka következett, mire a mai állapotát elérte. Annyit előre elmondhatunk, hogy a teljesítmény is több lett, mint a gyári, tehát a munka elérte a célját. Na jó: már 2950-es fordulatnál meghaladtuk az eredeti maximumot, a 26 lóerőt. A vége pedig....

Sziklay Zsolt reszel, alakít gépeket, nem ez az első autó, amit átalakít, amivel versenyez. Megtanulta jól, hogy a karosszéria merevsége nélkül nincs értelme komolyabb futóművet beépíteni. Naná, hogy egy komplex bukócső beépítésével kezdte, ami a felfüggesztés bekötési pontjait is merevíti. Innen lehet építkezni és aztán elveszni a beállítások erdejében. Kell még az alacsony tömeg, jó fék, erős motor, de így is a négy gumi marad az alap! Persze a motor komoly átalakításon ment át. A videóban több részletet is megtudhatsz mit tettek ahhoz, hogy vízhűtéses 800-as erőműig jussanak el, bár még mindig kéthengeres, kétütemű. És ha élőben akarod látni, jó tudni, hogy ez az autó rendszeresen feltűnik a Magyar Szlalombajnokság futamain, például azon is ott volt, amit 2021-ben a 32. Parkoló Parádé mellett rendeztek.

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Korábbi méréseink:

Ilyen egy Honda motor éneke
Tartós a VTEC Honda, hiszen túl van félmillió kilométeren, mégsem kellett sosem megbontani. De az erőt tudja még?
Nagy motor, nagy test, nagy élvezet
Az amerikai autógyártás virágkorában volt választék luxus kupéból. A Buick név mindig jól is csengett, a Riviera népszerű lett. Vajon jogosan?

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.