A korszak a könnyű autókról szólt, ha mellé erős is lett, akkor akár forró ferdehátúnak hívhatjuk. Ibizára ilyet nem szokás mondnai, pedig a potenciál benne van. Ezt látta meg benne egy svájci cég, amikor kétszáz darabos limitált szériát készített belőle – turbóval. Az biztos, hogy nem fogunk minden nap ilyen autót látni!
Már 1982-ben kialakult az együttműködés a VW és a SEAT (Sociedad Española de Automóviles de Turismo, S.A.) között. A korábbi FIAT vonal halványodott, de az 1984-ben megjelent Ibiza még a Ritmo padlólemezre épült Giugiaro formatervével. Majd '86-ban többségi tulajdont szerzett a Volkswagen, és elkezdte saját ízlésére alakítani a palettát. New Style lett a '91-ben frissített verzió neve. A mi autónk 1989-ből származik, tehát eredeti design. Kapott viszont kis szériás átalakítást a svájci Horag cégnél, ahol turbósították. A gyári garancia megmaradt az átalakítással, és 108 lóerő az igéret. Az elég visszafogottnak tűnik - megmértük, mi a valóság!
A Horag-féle átalakításhoz az 1.5i motort használták alapnak, ezt kis nyomással megfújták, és kész is! Majdnem: kellett azért intercooler, egy kis elektronikai módosítás, generátor áthelyezés, nyomásmérő műszer, de most már tényleg kész.
A jelenlegi állapotát 3 év után érte el, elsősorban a korrózió miatt- mesélte el Richárd. Nem az első Ibizája, de ebbe rengeteg munkaóra került. A típusbajokat ismeri, de az alkatrészellátás nehézségeivel meg kellett küzdenie. Ez azért meglepetés, mert a Fiat rokonság látszólag sok alkatrészt tesz hozzáférhetővé - azonban kiderült a gyakorlatban, hogy ez legtöbbször csak hasonlóságot jelent, nem azonosságot. Sok apró eltérés van, ami a beszereléskor okoz fejfájást. De az autó elkészült, és úgy hisszük, Richárd elégedett lehet vele.
Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi méréseink:
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
- Ilyen egy jól bevált recept: 300+ LE
- Saját tervezésű és gyártású motorbelső, egyedi program, sok év munkájának gyümölcse. Tartsatok velünk ma is.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.